لیست غذاهای لذیذ و خوشمزه گرجی : شاید دانستن جاذبه های گردشگری کشوری که قصد سفر به آن را دارید واجب باشد! علاوه بر این اطلاعات باید درباره غذاهای این کشور نیز تحقیق کرده باشید تا بدانید آیا به ذائقه تان خوش می آید و یا باید به دنبال رستوران های دیگری برای خود باشید. گرجستان نیز غذاهای لذیذ و بسیار خوشمزه ای دارد. خیلی کم پیش آمده که توریست و گردشگری از غذاهای خوشمزه این کشور خوشش نیامدده باشد. به همین دلیل لیست غذاهای لذیذ و خوشمزه گرجی را برای شما تهیه کردیم :

ماتسونی

ماتسونی را نمیتوان یک غذا نامیدو ماتسونی یک محصول لبنی بوده که مزه ترشی داشته و در صبحانه گرجی ها استفاده میشود. همینطور به عنوان یک طعم دهنده در غذاهای نیز استفاده شده و نازک تر از ماست یونانی است.

ماتسونی

ماهی قزل آلا با سس انار

یکی از محبوب ترین و لذیذترین غذاهای گرجی، ماهی قزل آلا با سس انار است. این غذا بیشتر در منطقه های ساحلی مثل کنار دریا، دریاچه ها و رودهانه های سرو میشود اما آنچنان در بین منوی غذایی این کشور نیست. ماهی قزل آلا باید به خوبی سرخ شده تا جایی که ترد شود سپس رب انار را به آن اضافه میکند.

ماهی قزل آلا با سس انار

خارچو

یکی از غذاهای سنتی گرجی که همراه با گوشت گاو و یا مرغ آماده میشود خارچ است. خارچو به دو صورت گوشتی و گیاهی است. در نوع گوشتی همانطور که گفته شد گوشت گاو یا مرغ استفاده شده و در گیاهی از بادمجان، کدو، گردو و انار و ذرت پوست کنده که همراه با آب جوش و یا شیر طبخ داده میشود سرو میکنند.

خارچو

چاکاپولی

از دیگر غذاهای معروف و لذیذ مردم گرجی و توریست ها و گردشگران تور گرجستان چاکاپولی است. چاکاپولی از گوشت گوساله ، شراب سفید، گوجه سبز، پیاز و پیازچه، زیتون و سبزی ترخون، شوید و گشنیز آماده شده و طعم بسیار دلچسبی دارد.

چاکاپولی

چاشوشلی

چاشوشلی نیز از جمله غذاهای گرجی بوده که از گوشت گوساله و گراز برای آماده کردن آن استفاده میکنند. همینطور برای طعم دادن به این غذا مرزه، گوجه فرنگی، پیاز و فلفل قرمز به آن اضافه میکنند.

چاشوشلی

لوبیو

یکی از غذاهایی که ممکن است همیشه سر سفره های گرجستانی ها ببینید لوبیو بوده این غذا نیز به دو صورت آماده میشود ، آب دار به شکل سوپ و بدون آب شکل سالاد. لوبیو ترکیبی از لوبیا، پیاز، سبزیجات، آبلیمو و ادویه های مختلف است.

لوبیو

متسوادی

این غذا هم با گوشت گاو و گوشت خوک آماده شده و برای مزه دار کردن آن کمی سس آلوی سبز، پیاز، جعفری و سس باربیکیو اضافه میکنند که طعم آن را عالی میکند.

متسوادی

خینکالی

از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای این کشور خینکالی است. این غذای بقچه شکل از خمیرهای کوجکی که با گوشت، ادویه و سس گوجه فرنگی طعم دار شده است تهیه میشوند. هوردن این غذا هم آداب و رسوم خاص خودش را دارد. در مرحله اوب باید باید با ایجاد سوراخ عصاره آن را خورده و بقیه را گاز زد.

خینکالی

بادریجای

این غذا میتواند بیشتر به مزاج ایرانی ها خوش بیایدو بادریجای خوشمزه از بادمجان، گردو، سیر و سبزی ها معطر و خوش بو تهیه میشود بادریجای طرفداران زیادی از طرف ایران دارد.

بادریجای

پخالی

پخالی یک نوع از کوفته های کوچک و مقوی بوده و محبوب بسیاری از مردم این کشور است. گرجسهای معمولا این غذاهای مفصلی در روز نمیخورند اما هرگز بی اعتنا از کنار پخالی رد نمیشوند. پخالی از اسفناج، گردو، سیر و سرکه تهیه میشود و قسمتی از فرهنگ گرجستان محسوب میشود.

پخالی

مرغ تاباکا

مرغ خومزه و طعم دار تاباکا که معروفیتی بین المللی بین کشورهای روسیه و اروپای شرقی دارد، از تکه های سرخ شده ای از مرغ سرخ شده و سس سیر و دیگر سس های مخصوص سرو میشود. مرغ تاباکا نوعی غذای سنتی گرجی است.

مرغ تاباکا

خاچاپوری

از دیگرغذاهایی که خوردن آن بین گرجی ها رایج بوده خاچاپوری است. این غذا جزوی از فرهنگ گرجستان محسوب شده و بسیار لذیذ و خوشمزه است. اگر خاچاپوری را امتحان نکنید از دستتان رفته است.

خاچاپوری

نادوقی

نادوقی پنیز ملی گرجی هاست. این پنیر در اصل هم برای صبحانه سرو شده و هم به عنوان یک پیش غذا وارد سفره میشود. این پنیر ترکیبی از نعنا و گردو و پنیز تازه است. 

نادوقی