لنکاوی Langkawi مجمع‌الجزایری از 104 جزیره در دریای آندامان و با نام رسمی Langkawi Permate Kedah به معنای لنکاوی جواهر (ایالت) کداح است و یک منطقه آزاد گمرکی است که بزرگ‌ترین شهر آن Kuah نام دارد. سلطان عبدالحلیم (در 15 جولای سال 2008) در جشن سالگرد طلایی خویش این نام رسمی را برای لنکاوی برگزید و هدف او تنها تحت‌الشعاع قراردادن گردشگران، به‌منظور تشویق آنان برای بازدید از این سرزمین اعجاب‌آمیز بود. گفته می‌شود نام لنکاوی در قرن 15، به نام اصلی جزیره تبدیل شد، گرچه تا قرن 16 میلادی، آن را با نام‌هایی چون لانگا (Langa)، لنگکا (Langka)، لانسورا (lansura) و لانگپورا (Lungpura) بر روی نقشه‌ها نشان می‌دادند. ازنظر ریشه‌شناسی این‌چنین می‌گویند که لنکاوی از زبان مالایاها گرفته‌شده و به معنای عقاب قرمز-قهوای‌ است زیرا که در زبان مالایاها، واژه helang به معنای عقاب است

لنکاوی

و کوتاه‌شده آن lang می‌شود، درحالی‌که Kwai نام نوعی گچ قرمزی بوده که از آن برای علامت‌گذاری در کالاها و محصولات استفاده می‌شده است. همین تعبیر از معنای نام لنکاوی باعث شد تا مجسمه‌ی عقاب به‌عنوان سمبل این جزیره در Detaran Helang (میدان عقاب) در شهر Kuah نصب کنند.

تاریخ لنکاوی: یکی از افسانه‌های جالب محلی که با تاریخ این جزیره عجین شده، مربوط به نفرین زنی با نام "ماهسوری" است که به باور مردمان محلی به مدت دو قرن مردم جزیره را تحت‌الشعاع قرار داد. داستان ازاین‌قرار بود که این زن بنا به تهمت ناروا کشته شد و اندکی بعد از کشته‌شدن وی، در سال 1821 ارتش سیام به این منطقه حمله کرد. حمله ارتش، باور نفرین ماهسوری را در میان بومیان تقویت نمود. در اولین حمله سیام‌ها، مردمان محلی توانستند با آتش‌زدن انبار آذوقه در Padang Matsirat ارتش سیام را با خطر گرسنگی روبرو سازند و این ترفند، موجب عقب‌نشینی آنان شد، اما در سال 1822 در حمله بعدی، جزیره به تصرف ارتش سیام درآمد. بنا به روایت تاریخ، سیام‌ها، بسیاری از مردمان را قتل‌عام کردند و بسیاری نیز مجبور به فرار شدند. در سال 1909، لنکاوی مستعمره انگلستان بود، گرچه در دوران جنگ جهانی دوم، تایلند توانست مختصری استقلال در لنکاوی کسب کند، اما بااین‌وجود تا سال 1957 منطقه کماکان جزء مستعمره‌های بریتانیا محسوب می‌شد. لنکاوی در سال 1986 با طرح نخست‌وزیر ماهاتیر محمد (Mahathir Mohammad)، توانست به‌سرعت پله‌های رشد و ترقی را بپیماید تا اینکه در سال 2012 بالغ‌بر 3 میلیون توریست در میان خود پذیرا شد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید نخستین بومیان منطقه علاوه‌بر ماهیگیران، ملوانانی بودند که عموماً دزدان دریایی محسوب می‌شدند و اصالتاً اهالی جنوبی‌ترین شبه‌جزیره مالایا بودند. لنکاوی در تاریخ به سکونتگاه دزدان دریایی شهرت دارد که مشکلات بسیاری را برای ارتش بریتانیا بوجود آوردند تا اینکه در سال‌های 1946-1945 بریتانیا به نسبت موفق شد تا منطقه را از وجود آنان پاک سازد.

لنکاوی

لنکاوی

آب و هوای لنکاوی:

 میزان بارندگی متوسط سالانه این منطقه بیش از 2.400 میلی‌متر است. ماه‌های دسامبر تا فوریه، ماه‌های خشک و بدون بارندگی است درحالی‌که مارس تا نوامبر، زمان بارندگی است. سپتامبر اوج بارندگی در لنکاوی است که متوسط بارندگی در آن بیش از 500 میلی‌متر است.

دیدنی‌های لنکاوی:

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در اول جون 2007 لنکاوی توانست عنوان ژئوپارک جهانی را از طرف یونسکو از آن خود کند.لنکاوی پارک لنکاوی بی‌شک همان بهشت وعده داده‌شده‌ای است که لست‌تورز تماشای آن را به شما پیشنهاد می‌دهد. بی‌شک مشهورترین ساحل‌های لنکاوی Pantai Cenang، Pantai Tengah، Burau Bay، Pantai Kok و Datai Bay می‌باشند. Pantai Cenang جزیره‌ای تماشایی همچون تصاویر حیرت‌انگیز کارت‌پستال‌هایی است که خط ساحلی نسبتاً طولانی شنی و سفیدش آن را همچون نگینی در میان آب‌های ارغوانی تبدیل کرده، در دل این ساحل زیبا، تعداد زیادی رستوران، بارها برای تفریحات و سرگرمی‌های عصرانه، موسیقی محلی زنده و بسیاری دیگر وجود دارد. اما پیشنهاد ویژه لست‌تورز به مسافران تور لنکاوی غروب‌آفتاب تماشایی و نفس‌گیر آن است، آنجاست که معنای عظمت، ابهت، جلال و شکوه خلقت در میان درختان بلند و سربه فلک کشیده نارگیل و Casuarina با تمامی وجود درک خواهید کرد. Burau Bay، مکانی با زیبایی نفس‌گیر که پرندگان مهاجر بر زیبایی آن افزوده‌اند؛ Pantai Kok، ساحلی آرام با موسیقی آرامش‌بخش امواج دریا و تپه‌های حیرت‌انگیز آهکی که بی‌شک شما را به تفکر پیرامون دنیای پررمزوراز خلقت وا می‌دارد، و Datai Bay ساحلی اعجاب‌انگیز مخلوطی از جنگل‌های سرسبز و طناز و دریای پرابهت و زیبا، جایی که جنگل و دریا به هم می‌پیوندند و زیبایی وصف‌ناشدنی به آن می‌دهند. پیشنهاد دیگر لست‌تورز پل هوایی لنکاوی است، چه‌چیزی بهتر از آن می‌تواند صحنه‌های زیبایی از دست توانمند خلقت را برایتان رمزگشایی کند؟!! تجربه‌ای که در لنکاوی نباید از دست دهید لذت خوردن صبحانه در هنگام طلوع آفتاب در قایق‌هایی است که به همین منظور در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. در این قایق‌ها، گردشگران دو انتخاب متفاوت خواهند داشت، یکی گردش با قایق‌های پارویی و گذراندن بهترین اوقات در یکی از جزیره‌ها یا ساحل‌هاست، و انتخاب دیگر استفاده از قایق‌های موتوری و سریع برای بازدید از جزایر گوناگون در لنکاوی خواهد بود.

آرزوی ما، خلق ناب‌ترین و رمانتیک‌ترین لحظات برای مسافران تور لنکاوی است...