لبنان کشوری زیبا با فرهنگ و تمدن غنی  است. این غنی بودن در انواع غذاهایش می‌توان به وضوح احساس کرد. از میان کشورهای عربی، لبنان به ادویه‌ها گوناگون، غذاهای متنوع، انواع سالادها، شیرینی‌های لذیذ شهره است. به جرئت می‌توان گفت که همچون دیگر کشورهای عربی، گوشت قرمز نقش عمده‌ای در غذاهای فوق خوشمزه لبنانی باری می‌کند.

شش کباب لبنانی

یکی از غذاهای مشهور و لذیذ لبنان شش کباب آن است. پیشنهاد ما به شما در تور بیروت و در هنگام پیاده‌روی در شب‎های بی‌نظیر و پرستاره آن آزمودن این غذای واقعاً لذیذ است، غذایی مخصوص فروش در خیابان‌ها، که لبنانی‌ها آن را بیشتر به عنوان تنقلات و میان وعده مصرف می‌کنند. شش کباب، کبابی ظریف  در سیخ‌های نازک چوبی که با گوشت بره درست می‌شود و با سیر و پیاز مزه‌دار شده است.در شب‌های لبنان ، شش کباب را فراموش نکنید.

حمص یا هوموس لبنانی

حتی بسیاری از ایرانیان نیز آن را می‌شناسند. سخت است اگر اهل جنوب ایران باشی و با هموس آشنایی نداشته باشید! اما خوب! طعم آن در لبنان چیز دیگری است! غذایی کرم رنگ که با نخود، روغن کنجد و ادویه‌های مخصوص به رنگ نخودی یا سفید که نامش عجین شده با لبنان است.

ماهی آجیل لبنانی

غذایی واقعاً خوش‌مزه و پرطرفدار در لبنان، که با ماهی تازه درست می‌شود. ماهی قسمت عمده آن را تشکیل می‌دهد. ماهی قطعه قطعه شده به همراه برنج خردشده، خلال بادام و انواع آجیل‌ها.  در رستوران بیروت، ماهی آجیل را فراموش نکنید.

کباب پخته شده لبنانی

محبوب‌ترین غذای لبنانی‌ها که از آن به عنوان غذای ملی یاد می‌شود. که گوشت تازه و چرخ کرده گوسفند با  ادویه‌های مخصوص پخته شده و با ترشیجات مخصوص لبنانی سرو می‌شود.

بال سماقی یا موسخان لبنانی

یکی از غذاهای جالب لبنانی بال سماقی است که با بال مرغ (که قیمت ارزانی دارد) تهیه می‌شود، اما جزء غذاهای گران در رستوران‌های بیروت به شمار می‌رود! در این غذا، بال یا ران مرغ با سماق فراوان و آب‌لیمو طعم‌دار می‌شود. هرچه که هست غذای لذیذی است، کارشناسان تغذیه راز لذیذی آن را در پوست لیموی خرد شده، برگ گشنیز و میخک می‌دانند! 

درتور بیروت، لذت غذاهای لذیذ لبنانی را تجربه کنید.تا تور لبنان برای شما لذت بخش گردد.