قونیه شهر عارفان و دراویش شهری است در شمال آنتالیا و جنوب آنکارا، که در شمار شهرهای مذهبی ترکیه به شمار می‌رود. گرچه پوشش زنان آزاد است اما بانوانی با حجاب کامل (لباس‌های بلند و گشاد به همراه روسری‌های بزرگ و رنگی) زیاد به چشم می‌آید.امروزه شهر به یمن آرامگاه مولانا شهرت جهانی یافته، اما قونیه شهری است با قدمت تاریخی چندین هزارساله. در ابتدا شهر تحت فرمان هیتی‌ها بود و سپس به دست فرمانروایی فرنگیه افتاد، مدتی هم تحت حاکمیت لیدیه درآمد تا اینکه در قرن 6 قبل از میلاد به دست هخامنشیان افتاد. در زمان هخامنشیان، این شهر تا حدی استقلال داشت زیرا که جزء ساتراپهای هخامنشی بود. تا اینکه اسکندر در سال 334 قبل از میلاد قونیه و آسیای صغیر را فتح کرد.گفته می‌شود در زمان ابتدای ظهور مسیح (ع) پائولوس از حواریون آن حضرت، مدتی در شهر اقامت داشته که اقامت او موجب اعتبار و شهرت شهر گردید.اما اوج شکوه و باروری شهر در زمان سلجوقیان روم بود. پدر مولانا ، سلطان العلما، به همراه پسرش مولانا زمانی که او تنها 14 سال داشت، به شهر قونیه مهاجرت نمود. علاءالدین کیقباد پادشاه سلجوقیان، خانه‌ای که امروزه مقبره پدر مولانا، مولانا، پسر و یاران و برخی خویشان اوست، به او هدیه نمود.مقبره مولانا، گنبد سبز متمایل به آبی فیروزه‌ای دارد که در سال 1397 میلادی به دست کارابان اوغلو ساخته شد. در ورودی مقبره، این بیت به فارسی درج شده است:

کعبه العشاق باشد این مقام                              هر که ناقص آمد اینجا شد تمام

در این آرامگاه، با چندین مزار روبرو می‌شوید، که بزرگ‌ترین آن‌ها متعلق به پدر مولاناست. مزارهایی که دستار و کلاه بر روی آن قرار داده نشده، متعلق به بانوان است. دستار و کلاه قرار گرفته روی مقبره‌ها، به رسم یادبود و احترام به بزرگ‌مردان مدفون شده در دل خاک است. می‌توانید از موزه‌ای که در کنار مقبره‌ها وجود دارد، دیدن کنید. در این موزه، کلاه و دستار، قرآن‌های دست‌نویس، دیوان حافظ، جانماز و تسبیح، البسه و چندین آثار قدیمی به جامانده از آن دوران به چشم می‌آید.در کوچه پشت آرامگاه، مغازه‌های سوغاتی‌فروشی با قیمت‌های نسبتاً ارزان وجود دارد که می‌توانید سوغاتی‌های چون قاب عکس، کریستال‌های چرخان، شمایل مولانا و رقص سماع و غیره را خریداری کنید. در انتهای خیابانی که پذیرای مقبره مولاناست، می‌توانید انواع شیرینی‌جات خوشمزه ترکی، آب‌نبات‌های شیری رنگ، انواع قاب عکس، یا انواع پارچه‌های مناسب سجاده و جانماز را بیابید.مسجد کیقباد یا چهار پادشاه با منبر چوبی و منبت‌کاری زیبایش، تربت شمس که در واقع مسجد کوچکی است که به یادبود او و بعد از غیبت همیشگی او بنا شده، مقبره کاووس بابا، حکیم هندی که به شوق دیدار مولانا به قونیه مهاجرت می‌کند و همان‌جا تا پایان عمر سکنی گزید، مقبره آتش باز ولی، آشپز و خدمتکار باوفای مولانا و مرام (Meram) منطقه ییلاقی در حاشیه شهر از دیگر مکان‌هایی است، که در تور قونیه باید از آن‌ها دیدن کنید. شما اگر علاقمند به تور قونیه میباشید میتوانید از آژانسهای لست تورز تور خود را رزرو نمائید

آپدیت جدید در تاریخ 98/01/22

شهر قونیه با آنکارا و آنتالیا نزدیک است.پائین آنکارا و شمال آنتالیا میباشد.جمعیت 2.2 میلیون نفر و مساحت نزدیک به 38.8 کیلومتر دارد.دریاچه نمک توز دومین دریاچه بزرگ ترکیه و دریاچه آب شیرین بیسیره(یزرگترین دریاچه شیرین ترکیه) ، دریاچه آکسیر با باغ های گیلاس و یک دریاچه در منطقه طبیعی به نام مک در شهر قونیه میباشد. و هوای سرد و نیمه خشک دارد پائین تر درجه سرما که قونیه تجریه کرده 26- درجه و بالاترین گرما 46 میباشد.مکانهای دیدنی قونیه جدا از مفبره مولانا را که میتوان نام برد شامل:تپه علاادین، کلیسا حقیا هلنی،مسجد تربت شمس،پارک ژاپنی،کلیساهای (کاتولیک سنت پل آلاادین تپسی-حقیا هلنی) و مقبره های(کاووس بابا،آتش باز ولی) و کاخ سلجوقی Seljuk Palace و منطقه ییلاقی را نام برد.سوغاتی که از قونیه میتوانید به ایران بیاورید شامل: تسبیح ، جانماز،دست نویس،کریستال‌،شمایل و قاب عکس مولانا میباشد.

تورهای ارزان و لحظه آخری را فقط با لست تورز تجربه کنید : 

 
تور استانبول (قطار) تور استانبول (زمینی)
تور استانبول تور آنتالیا
تور گرجستان  تور دبی
 تور ارمنستان تور ارمنستان زمینی
تور مشهد تور کیش
تور تایلند تور پوکت
تور پاتایا تور اروپا
تور مالزی تور کوالالامپور
تور بالی تور هند
تور چین تور گوانجو
تور مسکو تور سن پترزبورگ
تور باکو تور قونیه
تور آلمان تور فرانسه
تور گوا تور دهلی
تور لحظه آخری تور ارزان
توریاب توریاب جستجو تور هتل