قوانین استانبول در ماه رمضان : ایندفعه ماه مبارک رمضان با فصل دوست داشتنی و زیبای بهار تداخل پیدا کرده است. بنابراین بسیاری از توریست ها و گردشگرانی که قصد سفر به کشورهای مسلمانی مثل ترکیه را داشتند با ماه رمضان در ان کشور روبرو خواهند شد. اینبار ممکن است سفری متفاوت به شهر استانبول در فصل بهار را داشته باشید. همانطور که میدانید کشور ترکیه یک کشور مسلمان بوده که مثل ما عید سال نو، ماه مبارک رمضان و ... را جشن میگیرد. دیگر شهرهای مسلمان نزدیک به کشورمان دبی و هند بوده که ماه مبارک رمضان را جشن میگیرند. اگر تور استانبول خود را در فصل بهار برای خود رزرو کرده اید، با توجه به شروع ماه مبارک رمضان یکسری نکات هست که باید به عنوان میهمان در این کشور رعایت کنید. اول از همه چیزی که خیلی واضح است پرهیز کردن از خوردن، نوشیدن و یا حتی سیگار کشیدن در خیابان ها و تراس های عمومی است. شما میتوانید در مکان هایی مثل کافه ها و رستوران ها به انجام این کارها مشغول باشید. در ماه رمضان حتی بهترین رستوران های شهر استانبول هم در ساعات ناهار با جمعیت کمی روبرو می شوند اما اگر کارکنان روزه دار متوجه توریست بودن شما شوند، از خدمت رسانی دریغ نکرده و خیلی خوشحال هم می شوند. نکته بسیار جالب و مهم اینجاست که در این ماه رستوران های استانبول کاهش قیمت پیدا خواهد کرد تا دسترسی به غذا برای مسلمانان راحت تر باشد. 

قوانین استانبول در ماه رمضان

حال و هوای استانبول در ماه رمضان

حال و هوای شهر استانبول در این ماه مبارک، به گونه دیگری خواهد بود و شکلی عرفانی به خود خواهد گرفت. بعد از غروب آفتاب فضای شهر استانبول مثل کارناوال ها شده و تمام خیابان ها و مساجد با چراغ های رنگی تزئین خواهند شد. رستوران ها نیز مملو از مردم محلی روزه دار خواهند شد که قصد افطار کردن را دارند. بسیاری از رستوران های استانبول در ماه رمضان منوها و یا بسته های مخصوص رمضان را ارائه میدهند. توریست ها و گردشگران غیر مسلمان تور لحظه آخری استانبول نیز میتوانند در این افطاری ها شرکت کنند. شاید تنها ویژگی بد سفر به استانبول در این ماه طبل زن های خیابانی باشند که در میانه شب به خیابان می آیند و روی طبل های بزرگ میکوبند. دلیل اینکار از خواب بیدار کردن افراد برای خوردن سحری است. 

حال و هوای استانبول در ماه رمضان

نحوه پوشش توریست ها و گردشگران استانبول در ماه رمضان 

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند هر نوع پوششی که میخواهند در ماه رمضان در استانبول داشته باشند. از ویژگی های بسیار خوب سفر به استانبول در ماه رمضان حراجی است که بعضی از مغازه های شهر دارند. بسیاری از مراکز خرید معروف شهر استانبول در این ماه پوشاک و اجناس برند خود را به حراج می گذارند. 

نحوه پوشش توریست ها و گردشگران استانبول در ماه رمضان