قلعه ویندسور , با عظمت ترین قلعه مسکونی جهان

قلعه ویندسور قلعه ای بسیار زیبا و بزرگ در شهر برکشر کشور انگلستان می باشد این قلعه بزرگترین قلعه مسکونی دنیا است که محل اقامت خاندان سلطنتی کشور انگلستان ملکه الیزابت دوم است این قلعه همچنین دارای کاخ هولی روود و کاخ باکینگهام می باشد. که در این بین کاخ هولی روود اقامت گا اصلی خاندان سلطنتی انگلستان است و این اقامت گاه از قرن 15 میلادی تا به حال به عنوان اقامت گاه و محل رسمی برای خاندان سلطنتی بوده است. کاخ باکینگهام نیز جز اقامت گاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا است و از بزرگ ترین کاخ های سلطنتی فعال دنیا محسوب می شود که بیشتر جشن های ملی بریتانیا در این مکان برگزار می شود.

قدمت قلعه ویندسور به زمان ویلیام اول باز می گردد که در زمین به مساحت 45000 متر مربع بنا نهاده شده است قلعه ویندسور به همین سبب بزرگ ترین قلعه جهان به شمار می آید ملکه الیزابت دوم بیشتر اوقات خود را در آخر هفته ها در قلعه ویندسور سپری می کنند . قلعه به وسیله ویلیام اول یعنی William the Conqueror ساخته شده که به نظر می رسد بین سالهای فرمانروایی وی از سال 1066 تا 1087 بنا شده باشد قلعه از نمای هوایی به شکل دو مستطیل به هم چسبیده می باشد که از بخش های گوناگونی مثل برج ها و محوطه بیرونی و سر سبز و راه روها , دیوارهای امنیتی و دفاعی و آپارتمان خارجی تشکیل شده است.

با اینکه 900 سال از ساخت قلعه ویندسور می گذرد با این حال این قلعه در طی این مدت دست خوش تغییراتی کوچک و بزرگی بوده است و براساس الزامات زمان و سلیقه های پادشاهان و افراد ساکن قلعه تغییراتی داشته است. اما اصل قلعه پا برجا بوده است و بیشتر مانور بر روی جزییات قلعه بوده است. در این میان در مرکز قلعه از بتدای ساخت قلعه به دست ویلیام اول قلعه چوبی به همان صورت باقی است و بعدها با سنگ بازسازی و تعمیر شده است و هیچ گونه تخریبی در این قلعه صورت نگرفته است. و ممکن است جزییاتی و یا بخش هایی به قلعه اضافه شود برای مثال هنری دوم برج گرد و دیوار سنگی بیرون قلعه را به این قلعه اضافه نمود.

این قلعه همچنان محل اقامت خاندان سلطنتی است و بسیاری از مراودات سیاسی و غیره در این مکان برگزار می شود. بنای بیرونی قلعه با این که در نظر اول بسیار با عظمت و زیبا است اما زمانی که وارد بخش داخلی قلعه می شوید نمای بیرونی در مقابل نما و زیبایی های فضای داخلی قلعه رنگ می بازد این قله به سبک معماری سنتی انگلستان بنا شده است که تمامی نقش و نگارها  و بخش های مختلف قلعه نشان دهنده هنر هنرمندان ازرشمند انگلستان می باشد. سالن پذیرایی این قلعه بیشتر با رنگ های گرم دکور شده است که سقف سالن ها و تمامی بخش های قلعه بسیار بلند و بسیار زیبا تزیین شده است. اگر علاقمند به تور اروپا میباشید میتوانید از این قلعه بازدید کنید

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@