قلعه مونتجیک در بارسلونا : قلعه زیبا و تماشایی مونتجیک در سال 1640، یعنی قرن هفدهم و هجدهم ساخته شده است. این قلعه امروزه به یک موزه نظامی و جاذبه ای تازه برای توریست ها و گردشگران تور اروپا تبدیل شده. هدف از ساخت این قلعه تحمیلی، دفاع در مقابل نیروهای فیلیپه اول بود. امروزه این موزه نسبت به موزه های دیگر شهر بارسلونا توریست های بیشتری به سمت خود جذب می کند. همینطور مجسمه فرانکو نیز در این موزه قرار دارد. در ادامه همراه لست تورز بمانید تا بیشتر راجب به این قلعه و تپه ای که روی آن قرار دارد بدانید. 

قلعه مونتجیک در بارسلونا

تپه مونتجیک در بارسلونا

تپه ای که این قلعه روی آن قرار داشته، کاملا به بندر شهر بارسلونا اشراف داشته و در طول سال های طولانی، نقش بسیار استراتژیکی در نظام دفاعی شهر داشته است. امروزه اما تغییر کاربری داده و نسبت به قبل کاربری بسیار متفاوتی دارد. این تپه امروزه عامل جذب توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا بوده و بازدید از آن به هر توریست و گردشگری پیشنهاد می شود. تماشای شهر و بندر بسیار زیبای بارسلونا از روی این تپه بسیار لذت بخش است. همینطور نمایشگاه بین المللی سال 1929 نیز در تپه مونتجیک ساخته شده. گفته شده که قبل از اینکه این تپه دارای این مجموعه به این بزرگی شود، دارای یک قبرستان یهودی در قسمتی از کوه بوده و نام خود را نیز از زبان کاتالونیایی به معنی کوه یهودی ها گرفته است. 

تپه مونتجیک در بارسلونا

تاریخچه این قلعه

این بنا یک قلعه تحمیلی بوده و در سال 1640 در شهر بارسونای اسپانیا ساخته شده است. قلعه مونتجیک به طور کلی برای سرکوب مردم در طوی دو قرن مورد استفاده قرار گرفته بود. از این قلعه سال های بعد به عنوان یک مکان برای سرکوب کردن آنارشیست های در قرن نوزدهم و زندانی های سیاسی که تحت سلطه فرانکو بودند نیز استفاده می شد. ژانرال فرانسیسکو فرانکو یک فرد دیکتاتور کشور اسپانیا بود. ولی بعد از جنگ داخلی این کشور، بین سال 1939 تا زمان مرگ خود یعنی 1975 بر کشور اسپانیا حاکم بود. سال 1940 نیز لوئیس کمپانی در قلعه مونتجیک بوسیله نیروهای فاشیستی اعدام شد. او رئیس جنرالیت کاتالونیا بود. 

تاریخچه این قلعه

جاذبه های نزدیک به قلعه مونتجیک در بارسلونا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند علاوه بر قلعه مونتجیک از جاذبه های دیگر بارسلونا که نزدیک به این پارک قرار دارند نیز دیدن کنند. این جاذبه ها به صورت زیر هستند :

  • باغ‌های موسِن سینتو وِرداگر
  • استخر شهری مونجوئیک
  • باغ‌های تئاتر یونان

جاذبه های نزدیک به قلعه مونتجیک در بارسلونا