یکی از بزرگ ترین و مشهورترین آکواریوم های جهان متعلق به آکواریوم  KLCC کوالالامپور مالزی  است. عظیم ترین آکواریوم  خاورمیانه که در دل خود انواع ماهی ها و جانوران آبزی را جای داده است. اگر قصد سفر به کوالالامپور را دارید، فرصت تماشای آکواریوم  KLCC را از دست ندهید.

سال ۲۰۰۲ میلادی بود که، پروژه ساخت آکواریوم KLCC کوالالامپور آغاز شد و دولت مالزی توانست ظرف مدت سه سال و در سال 2005 میلادی این پروژه بزرگ را با موفقیت به پایان رساند. این آکواریوم عظیم در نزدیکی برج های پتروناس و در مساحتی در حدود ۶۰ هزار متر مربع احداث شده است.

شما پس از تهیه بلیط آکواریوم KLCC ، ابتدا وارد سالن ورودی  می شوید که در نگاه نخست، آکواریوم های گوناگونی با انواع موجودات رنگارنگ دریایی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. همچنین انواع ویدئو پروژکتورها و تجهیزات پیشرفته نیز تعبیه شده اند تا شما را از تمام اطلاعات گونه های آبزی موجود در آکواریوم، باخبر کند.

یکی از بخش های فوق العاده جذابی که در این مجموعه طراحی شده، نزدیکی شما به ماهی ‌ها می باشد، برای تحقق این امر  در میان آکواریوم راه ‌هایی شبیه به تونل با دیواره‌ شیشه‌ای ایجاد شده است تا شما با گذر از این تونل‌ها به تماشای نزدیک موجودات آبزی که معمولا در عمق اقیانوس‌ها زندگی می کنند مشغول شوید. لازم به ذکر است که این تونل‌ها طولی نزدیک به 90 متر دارند.

اگر در فکر این هستید که چه زمانی را برای تماشای آکواریوم  KLCC انتخاب کنید، باید به شما توصیه کنیم که زمان غذا دادن به ماهی‌ها، بهترین زمان ممکن است!  چرا که تعدادی غواص همه ‌روزه در ساعات مشخصی به کوسه ‌ها و انواع ماهی‌های موجود در آکواریوم غذا می ‌دهند که تماشای این صحنه ‌ها قطعا تجربه ‌ای تکرار نشدنی برای شما خواهد‌ بود . غذا دادن به ماهی ‌ها در دو سطح انجام می گیرد. سطح ۱ مخصوص تغذیه‌ی ماهی‌ های گوشت‌ خواری همچون پیرانا و سمورهای آبی است که طرفداران بسیاری دارد و سطح 2 نیز مخصوص تغذیه‌ی گونه‌ های دیگر است که آن هم زیبایی خاص خود را دارد.

اگر گواهی غواصی داشته باشید، می توانید پا به پای کوسه های آکواریوم غواصی کنید! بی شک غواصی در ۲٫۵ میلیون لیتر آب و تماشای ۵ گونه‌ی مختلف از کوسه ها تجربه ای تکرار نشدنی در زندگی شما خواهد بود.

اما اگر غواصی بلد نیستید نگران نباشید! می توانید به جای غواصی، ماجراجویی دیگری را دنبال کنید. خشم قفس یا Cage Rage انتظار شما را می کشد! خشم قفس در واقع یک اتاقک شیشه ای با گنجایش 3 نفر است، که این اتاقک درون آکواریوم KLCC رفته و  شما قادر خواهید بود تا از نزدیک کوسه ها و موجودات شگفت انگیز دریایی را مشاهده کنید. البته این ماجراجویی آن قدر هواخواه دارد که شما برای تجربه آن باید حداقل تا ۵ روز کاری قبل از بازدید از آکواریوم بلیط آن را تهیه فرمایید.

در انتها باید اضافه کرد که، آکواریوم همه روزه (حتی روز های تعطیل رسمی) از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۸:۰۰ شب میزبان گردشگران است پس در تور کوالالامپور بازدید از آکواریوم KLCC را از دست ندهید.