قطار تهران آنکارا : بسیاری از افراد هستند که ترس از پرواز داشته و یا به هر دلیلی نمیتوانند از به صورت هوایی به شهر یا کشور مورد علاقه خود سفر کنند. فکرش را هم نمی کنید که بسیاری از مردم هم هستند که نمیتوانند با ماشین شخصی به دلیل بیماری های نادر سفر کنند! به همین خاطر اینگونه افراد از قطارها برای تردد استفاده می کنند. سفر با قطار همیشه یکی از لذتبخش ترین سفرها بوده و خاطرات جالبی برای شما خواهد ساخت. اما اگر قصد سفر به خارج از مرزها را داشته باشیم چه ؟ میتوان خیالتان را از بابت چند مسیر ریلی از ایران به بیرون از مرزها راحت کرد. چندین سال است که قطار بین المللی و قطار گردشگری افتتاح شده و چند مسیر محبوب آن قطار تهران استانبول و قطار تبریز تفلیس هستند. اما اینبار میخواهیم مقصدی جدید با قطار به مقصد آنکارای ترکیه را برای شما معرفی کنیم. این مسیر ریلی سال 1380 تاسیس شده و به سرعت به یکی از پرطرفدارترین مسیرهای ریلی بین المللی تبدیل شد. در ادامه همراه لست تورز باشید تا با زمان حرکت، هزینه بلیت و چگونگی مسیر قطار تهران آنکارا آشنا شوید. 

قطار تهران آنکارا

زمان حرکت قطار تهران آنکارا

قطار تهران آنکار هر چهارشنبه از ساعت 22:40 شب تهران را برای شهر آنکارای ترکیه ترک کرده و بعد از گذشتن از ایستگاه های تبریز و سلماس به ایستگاه مرزی رازی میرسد. توریست ها و گردشگران تور ترکیه در این ایستگاه باید منتظر تمام شدن تشریفات گمرکی و کنترل گذرنامه ها شوند. سپس سه کیلومتر بعد از این ایستگاه مرزی رازی، ساعت 17:40 به ایستگاه مرزی کاپیکوی کشور ترکیه میرسد. در این ایستگاه نیز باید منتظر بررسی گذرنامه ها و گمرک بوسیله ماموران ترکیه شد. 

زمان حرکت قطار تهران آنکارا

مسیر قطار تهران آنکارا

توریست های تور لحظه آخری ترکیه بعد از اینکه به ایستگاه مرزی کاپیکوی را رد کردند، 107 کیلومتر تا ایستگاه وان در راه خواهند بود. بعد از رسیدن به این ایستگاه پیاده شده و در اسکله وان با کشتی های دو طبقه مسیری پنج ساعته به سمت ایستگاه تات وان خواهند داشت و در نهایت ساعت 9:25 دقیقه روز شنبه به شهر دوست داشتنی آنکارا خواهند رسید. 

مسیر قطار تهران آنکارا

هزینه بلیط قطار تهران آنکارا

هزینه بلیت قطار تهران آنکارا برای توریست ها و گردشگران تور آنکارا از اول بهمن 233000 تا 55000 تومان می باشد. این قطار چهار تخته بوده و ظرفیت 36 نفره دارد. 

هزینه بلیط قطار تهران آنکارا