قصر سوان پاکاد بانکوک : اگر میخواهید چهره واقعی کشور تایلند را ببینید، در شهر بانکوک آن از قصر سوان پاکاد دیدن کنید. این مکان که امروزه به یک باغ گیاهشناسی زیبا تبدیل شده است. برکه های کوچک این مکان هر هشت خانه سنتی تایلندی را در برگرفته اند. در هرکدام از خانه ها مجموعه با ارزش از کارهای هنری، لوازم آنتیک و عجیب غربی که برای شاهزاده و شاهزاده خانم Chumbhot بوده برای توریست ها و گردشگران تور تایلند به نمایش گذاشته شده اند. 

قصر سوان پاکاد بانکوک

تاریخچه و هدف از ساخت قصر سوان پاکاد

قصر سوان پاکاد اولین مورد در اینچنین کارهایی بوده که خانواده سلطنتی تایلند انجام داده بودند. هدف اصلی آن ها از انجام این کار این بوده که دارایی های با ارزش در این ساختمان ها که جزوی از اموال شخصی شان می باشد و همینطور میراث بشر محسوب می شوند برای عموم و توریست ها در معرض نمایش بگذارند. این مجموعه مسکونی خصوصی، در سال 1952 تغییر کاربری داده و به موزه تبدیل شده است. 

تاریخچه و هدف از ساخت قصر سوان پاکاد

ساختمان مرکزی این قصر

ساختمان مرکزی قصر سوان پاکاد بانکوک دارای چهار خانه چوبی به سبک تایلندی بوده که روبروی قصر و باغ قرار گرفته اند. قدمت این ساختمان ها به قرن نوزدهم بازگشته و هرکدامشان از مکان اصلی خود در چیانگ مای به اینجا آورده شده اند. 

ساختمان مرکزی این قصر

اولین خانه از قصر سوان پاکاد

اولین خانه از این قصر، آلات موسیقی که برای پدر شاهزاده چیمبهوت بوده که خودش یک آهنگساز بسیار موفق بود، به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند نشان میدهد. طبل های نایاب، سنتور چوبی، ناقوس و کمانچه سه تار و ... از دیگر آثار موجود در قصر سوان پاکاد هستند. مهم ترین آثاری که در این خانه از قصر سوان پاکاد بانکوک نگهداری می شوند شامل گنگ ونگ یای، یک پرکاشن و یک صفحه  گرام قدیمی برای اجرای ارکستر بانکوک در دهه 1920 می باشند. در طبقات بالایی آن نیز تفنگ ها و شمشیرها از دوران مختلف و همینطور یک عکس از شاه رامای پنجم و سه مجسمه بودا دیده می شوند.

اولین خانه از قصر سوان پاکاد

خانه های شماره دو و سه قصر سوان پاکاد

خانه های دوم و سوم دارای وسایل تزئینی و مبلمان خانه بوده که هر روزه استفاده می شوند. از دیگر آثار این خانه ها میتوان به نقاشی های قرن هفدهم، کتاب ها و دست نوشته هایی که زندگی بودا را نشان میدهد، ظروف نقره ای قرن نوزدهم، ظروف چینی قرن بنجارونگ، محفظه های نگهداری از غذا و سینی هایی که با مروارید تزئین شده و بادبزن هایی که توسط راهبان بودایی اهدا شده اند. 

خانه های شماره دو و سه قصر سوان پاکاد

خانه های پنج تا هشت قصر سوان پاکاد

خانه های پنجم، ششم، هفتم و هشتم که بعدها به باغ اضافه شدند را در قسمت غربی ملک میتوان پیدا کرد. اثاری که در این خانه میتوان پیدا کرد تمام اشیا ماقبل تاریخ از محوطه باستان شناسی بان چیانگ، مجموعه رنگی از مواد معدنی، صدف ها و ماهی های فسیل شده، موزه ای کوچک از ماسک ها، نمایش های تایلندی، دست سازهای ماقبل تاریخ از استان کانچابوری با لوازم سرامیکی با طرح های چینی و مجسمه های سفالی و بعضی از لوازم خانه شاهزاده و شاهزاده خانم که شامل ظروف شیشه ای زیبا و ظرف های نقره و چینی می باشند. 

خانه های پنج تا هشت قصر سوان پاکاد

عمارت لاککوئر قصر سوان پاکاد

از مهم ترین و بهترین عمارت های این قصر میتوان به عمارت لاککوئر اشاره کرد. این عمارت به قرن هفدهم مربوط بوده و نزدیک به معبد آیوتهایا قرار گرفته است. شاهزاده این عمارت را به عنوان هدیه تولد برای شاهزاده خانم در سال 1959 خرید و آن را هدیه داد. این کاخ به تازگی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته و فضای داخلی اش با طرح های طلایی رامایانا و بودا دکور شده است. 

عمارت لاککوئر قصر سوان پاکاد

دسترسی های نزدیک به قصر سوان پاکاد بانکوک

این قصر در منطقه پراتونام بانکوک قرار داشته و توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند با پنج دقیقه پیاده روی از ایستگاه فایاتای قطار هوایی به قصر سوان پاکاد برسند.