یکی از مشکلات اساسی که کولرهای گازی دارند این است که مصرف برق بسیار بالایی دارند. اما امروزه کولرهای گازی با نام اینورتر معرفی شده اند، که می توانند در مصرف برق صرفه جویی مناسبی داشته باشند. در طی این مقاله به مزیت ها و قابلیت هایی که این نوع کولرهای گازی دارند اشاره می کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

یکی از قابلیت‌ های جذابی که کولر گازی اینورتر دارد این است که به جای اینکه کولر گازی را برای متعادل کردن دمای محل سکونت، خاموش و روشن کند با کاهش دور آن این کار را انجام می‌دهد که در مصرف انرژی صرفه جویی زیادی می شود. این کار میتواند راندمان کولر گازی را تا حد قابل قبولی افزایش دهد.

 

تعریف اولیه کولر گازی اینورتر

 

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، این کولر گازی از کمپرسور های دور متغیر استفاده می کند. بدین ترتیب باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

 

برای اینکه بهتر بتوانیم با کمپرسور های دور متغیر آشنا شویم و درک بهتری از عملکرد آنها داشته باشیم در ادامه مقاله به عملکرد این نوع کمپرسورها اشاره خواهیم کرد.

 

کمپرسورهای دور ثابت فرایند پیمایش دمای محیط را انجام می دهند. در صورتی که دمای هوا به نحوی باشد که با آن دستور داده اید و از آن دما خارج شود، موتور کولر با فشار زیادی روشن میشود و دمای محیط را سرد میکند تا به دمای استانداردی که شما تعیین کرده اید برسد. اگر به آن دما رسید دستور خاموش کردن کولر گازی صادر خواهد شد. به این صورت مصرف برق می تواند در حین خاموش و روشن کردن کولر زیاد شود.

 

در کولرهای گازی دور متغیر دمای محیط طبق دستور کاربر صادر می شود و زمانی که کولر گازی به دمای معین رسید، موتور خاموش نخواهد شد و فقط دور آن کم میشود تا بدین صورت مشکلی برای فعالیت مجدد آن ایجاد نشود. در ادامه اگر دمای هوا از حالت استاندارد که کاربرد تعیین کرده است خارج شود، دور موتور فقط زیاد می شود و نیاز به روشن کردن مجدد کولر نخواهد بود. برای مشاهده یک نوع محصول با این قابلیت اینجا کلیک کنید

 

عموما کمپرسورهای دور ثابت در کولرهای گازی قدیمی مشاهده می‌شود. با توجه به نوع نیاز مشتری برای کاهش هزینه، مصرف برق از کمپرسورهای دور متغیر در کولرهای گازی استفاده میشوند. همین امر باعث مشاهده نتیجه مطلوبی در کارکرد آنها است. محبوبیت این نوع کولرها به خاطر همین مزیت آنها است.

 

فعالیت کولر گازی اینورتر و تنظیم آن

 

دمای محیط بسته به نوع نیاز شما می بایست تغییر پیدا کند. به عنوان مثال اگر درجه ۲۵ درجه را برای محیط محل سکونت خود در نظر بگیرید و آن دستور را به دستگاه بدهید. کولر گازی اینورتر طبق دستور شما تا رسیدن به دمای ۲۵ درجه را خنک می‌کند و پس از رسیدن به این دما دور موتور را کم کرده و قدرت آن را ذخیره میکند تا در زمان نیاز فقط دوران افزایش پیدا کند.

 

مزایای کولر گازی اینورتر

 

در کنار اینکه کولر گازی کم مصرف میباشد و میتواند در هزینه برق شما صرفه جویی عالی داشته باشد، دیگر مزیت هایی نیز دارد که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

صدای کم

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد این کولر نیاز به روشن و خاموش کردن مداوم در زمان تنظیم دمای محیط منزل یا محل کار شما ندارد. پس صدای کمتری را از این کولر خواهید شنید و با توجه به صدای کمی که دارد آزار دهندگی کمی نیز برای استراحت شما ایجاد خواهد کرد. به همین خاطر یک صدای یکنواخت را خواهید شنید که به هیچ عنوان احساس ناخوشایند و آزاردهنده نخواهید داشت. اما در کولرهای ثابت این موضوع کاملاً برعکس باشد و هر لحظه که کولر خاموش و روشن میشود، صدای ناخوشایندی تولید میکند که میتواند استراحت شما را مختل کند.

 

برخی از معایب کولر گازی اینورتر

 

این وسیله سرمایشی در کنار مزیت هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، دارای معایبی نیز است. این معایب قابل توجه می باشند و اگر به آنها توجه نکنید ممکن است در دراز مدت دچار هزینه ای های اضافه شوید.

برخی از این معایب عبارتند از:

 

تعمیر کردن

 

کولر گازی اینورتر دارای طول عمر زیادی می باشد و نسبت به کولرهای گازی دیگر می تواند دوام و عمر بیشتری داشته باشد. اما اگر این کولر دچار نقص شود و نیاز به تعمیر داشته باشد، با توجه به پیچیدگی هایی که دارد ممکن است مشکلاتی را برای شما در فرایند تعمیر ایجاد کند. پس بدلیل پیچیده بودن سیستم این کولر گازی باید از تخصص کافی برای تعمیر برخوردار باشید. اگر تخصص و تجربه لازم را ندارید میتوانید از تیم متخصص شرکت ما برای تعمیر کمک بگیرید. انجام این کار توسط افراد متخصص در کنار اینکه طول عمر کولر گازی را افزایش میدهد، میتواند به بالا بردن راندمان ان هم کمک کند.

 

قیمت زیاد کولر گازی اینورتر

 

این نوع کولر گازی از تکنولوژی و امکانات بهتری برخوردار است، مطمئنا قیمت آن نیز نسبت به سایر کولرهای گازی بیشتر خواهد بود. اما با توجه به اینکه این کولر گازی می تواند هزینه های برق شما را در حد قابل قبولی کاهش دهد، قیمت کولر گازی  می تواند توجیه پذیر باشد.

 

قبل از خرید کولر گازی اینورتر نکات مهمی را باید مد نظر قرار دهید تا خرید مطمئنی داشته باشید و از خدمات پس از فروش آن بتوانید بهره مند باشید.

 

این کولرهای گازی دارای پشتیبانی و خدمات پس از فروش هستند و اگر میخواهید از این خدمات پس از فروش بهره مند باشید، باید از شرکتهای معتبری که نمایندگی این کولر گازی را دارند فرایند خرید را انجام دهید.

 

نکته دیگر این است که این نوع کولر های گازی دارای برچسب های فنی هستند، که اطلاعات کامل در مورد نحوه عملکرد آنها و میزان برق مصرفی آنها در اختیار شما قرار داده می‌شود. به همین منظور قبل از اینکه اقدام به خرید این کولر گازی کنید، حتماً اطلاعات روی برچسب آن را مطالعه کنید و اگر دانش کافی برای این موضوع ندارید می توانید از تیم پشتیبانی ما در همین وبسایت اطلاعات کامل را در اختیار بگیرید.

 

در صورتی که کولر گازی اینورتر را از بازار آزاد خریداری کنید و نمایندگی خاصی این کولرها را پشتیبانی نکند، هزینه های احتمالی شما می‌تواند بسیار زیاد باشد. لذا حتی اگر کوچکترین اتفاقی برای کولر گازی شما بیفتد، ممکن است یا کولر تعمیر نشود یا هزینه ی اضافی برای شما رقم بخورد.

 

 

سخن پایانی

 

در طی این مقاله اطلاعات کاملی در مورد کولر گازی اینورتر در مقابل کولرهای گازی با کمپرسور های ثابت اشاره شد. مزایای کولر گازی اینورتر بسیار زیاد می باشد و می‌تواند هزینه‌ های برق شما را در حد قابل قبولی مدیریت کند. اما باید توجه داشته باشید که این کولرهای گازی می باید از نمایندگی های معتبر خریداری شود. تا در صورت خرابی های احتمالی دچار هزینه‌های گزاف نشوید و بتوانید از خدمات پس از فروش این کولرهای گازی بهره مند شوید. همچنین دقت در انتخاب نمایندگی امری مهم است. چون نمایندگی که کولر گازی را از آن خریداری میکنید، متخصصان و نیروی مجرب دارد و بدون اینکه به کولر شما آسیب وارد شود، فرایند تعمیر آن را انجام می‌دهند و اما نمایندگی های نامعتبر در کنار آسیب زدن به کولر، بار مالی شما را نیز افزایش میدهند. امیدواریم با مطالعه این مقاله به شما در خرید این کولر گازی کمک کرده باشد.