فستیوال های گرجستان : فستیوال ها در واقع یک راه برای نشان دادن فرهنگ یک ملت و آداب و رسوم آن کشور است. سالانه جشنواره ها و فستیوال های بسیاری در گرجستان برگزار شده که بیشتر آن ها جذاب و دیدنی هستند. به همین خاطر از کشورهای مختلف بسیاری، توریست ها و گردشگران، تور گرجستان خود را همزمان با یکی از فستیوال های مورد علاقه خود رزرو می کنند. بیشتر جشنواره های مهم این کشور در شهر تفلیس، باتومی و آناکلیا برگزار می شوند، در ادامه با لست تورز همراه باشید تا با این فستیوال ها بیشتر آشنا شوید.

فستیوال پنیر گرجستان

فستیوال پنیر گرجستان، از مهم ترین و جذاب ترین فستیوال های این کشور است. همینطور این فستیوال در سال 2015، به نام یک فستیوال بین المللی شناخته شد و بعد از آن، کشورهایی مثل ارمنستان و آذربایجان نیز شرکت کننده در این فستیوال شدند. با استقبال بسیار زیاد این کشورها و توریست های تور گرجستان در فستیوال پنیر، قرار بر این شده تا در فستیوال بعدی، یک کشور برنده اعلام شود. در فستیوال پنیر، انواع پنیرها از کشورهای مختلف معرفی می شوند. انواع پنیرهای این فستیوال شامل پنیرهای خام طعم دار شده با روش های مخصوص بوده که این روش ها بوسیله یونسکو حفظ شده اند. انواع پنیرها مثل پنیر تند گدا در پوست گوسفندان، گنیر در عسل، پنیرهای شیرین، پنیرهای دودی و خامه ای، پنیر های شور، پنیر در گل، پنیر در ادویه جات و حتی پنیر در شراب در این فستیوال دیده می شوند.  

فستیوال پنیر گرجستان

فستیوال جشن تولد تفلیس گرجستان

فستیوال جشن تولد تفلیس که به آن فستیوال تبیلیسوبا نیز می گویند، در ماه اکتبر برای جشن گرفتن تولد تفلیس، پایتخت گرجستان برگزار می شود. از توریست ها و گردشگران تور گرجستان در این روز با میوه و سبزی های تازه، پنیر، چرچلا، نان، شراب، دسرهای انگور، لواشک و .... پذیرایی می شود. در فستیوال جشن تولد تفلیس، صنایع دستی، نمایش های تئاتری، رقص و آتش بازی، موسیقی های محل و ... نیز به چشم می خورند. از مهم ترین فستیوال های گرجستان، فستیوال جشن تولد تفلیس است.

فستیوال جشن تولد تفلیس گرجستان

فستیوال شراب گرجستان

این فستیوال گرجستان بیشتر در منطقه های سرسبز تفلیس برپا می شود. در این جشنواره روزنامه نگاران، مدیران صنایع شراب، وبلاگ نویسان و ...، از تمام نقاط جهان برای تست کردن مزه بیشتر از شصت نوع شرال عالی از آخرین جمع آوری های شراب گرجستان جمع می شوند. همراه با برگزاری این جشنواره، آهنگ های سنتی و رقص های سنتی اجرا می شوند.

فستیوال شراب گرجستان

فستیوال جم فست آناکلیا گرجستان

این فستیوال، یک جشنواره الکترونیک گرجی بوده که هر سال در ساحل آناکلیا برپا می شود و هزاران هزار توریست و گردشگر تور گرجستان را به سمت خود جذب می کند. جم فست، یک جشنواره جالب و بی نظیر در رابطه با موسیقی، زندگی، رقص، نشان دادن ایده ها و انرژی های مثبت است. در این جشنواره همه جور هنرمند، رقصنده، آهنگساز، سینماگران، نوازندگان، عکاسان، طراح، دی جی ها، ورزشکار و ... را میتوان پیدا کرد. جم فست بیشتر یک جشنواره برای نشان دادن مهارت هاست.

فستیوال جم فست آناکلیا گرجستان

فستیوال رنگ گرجستان

این جشنواره که الهام گرفته از کشور هند بوده، فستیوال هولی نیز نام دارد. این جشنواره هر سال ماه مارس با شروع فصل بهار در کشور هندوستان آغاز می شود. در جشنواره رنگ همانطور که از اسمش پیداست، براساس یک سنت قدیمی مردم یک منطقه دور هم در خیابان ها جمع شده و به سمت یکدیگر آب و رنگ دانه پرتاب می کنند و همراه با موسیقی زنده، میرقصند و جشن خود را کامل می کنند. از تمامی سنین میتوانند در این جشن شرکت کنند. اعتقاد مردم گرجستان با برگزاری این مراسم این است که با شروع بهار، یک بار دیگر روشنایی بر تاریکی و خوبی بر بدی پیروز می شود.

فستیوال رنگ گرجستان