فستیوال سمانا سانتا در مادرید : یکی از محبوب ترین جشنواره های کشور اسپانیا، جشنواره سمانا سانتا می باشد که البته آن را با اسم هفته مقدس نیز می شناسند. این جشنواره یک جشنواره مذهبی بوده و بیشتر در منطقه سویل بین نهم تا شانزدهم آپریل برگزار می شود. در این فستیوال چند دسته از مذهبی ها تندیس ها و مجسمه های تزئین شده با جواهرات از مریم مقصد و حضرت مسیح را در سراسر شهر میگردانند. در این مراسم همه شرکت کنندگان لباس های مخصوص می پوشند چرا که سمانا سانتا، مهم ترین روز در کشور اسپانیا شمرده می شود. این مراسم از نظر بین المللی یک مراسم مذهبی و هنری بوده که موقعیت های معنوی و هنری متنوعی دارد. مردم کشور اسپانیا یک هفته قبل از شروع این فستیوال شروع به تزئین کردن خیابان ها، گاوبازی، آتشبازی، کارناوال، جشن های مذهبی و ... می کنند. 

فستیوال سمانا سانتا در مادرید

محل اصلی برگزاری فستیوال سمانا سانتا در مادرید

مکان اصلی که در آن فستیوال سمانا سانتا برگزار می شود، سویل است. جشنواره مذهبی آن در سویل برگزار شده اما هفته عید مقدس در تمام اسپانیا برگزار می شود و در آن توریست ها و گردشگران تور اروپا شاهد جذاب ترین و تماشایی ترین مراسمات خواهند بود. در این جشنواره میتوان گروه نوازندگان را دید که در سراسر شهر می گردند و سرودهای مذهبی می نوازند. مردم نیز لباس های بلندی به تن می کنند که از مذهب الهام گرفته و طلب مغفرت می کنند. 

محل اصلی برگزاری فستیوال سمانا سانتا در مادرید

نحوه برگزاری این فستیوال

توریست ها و گردشگران تور اسپانیا در این فستیوال عزادارانی با لباس های سفید، مجسمه هایی از حضرت مریم و حضرت عیسی که روی تخت های روان قرار دارند را روی دوش های خود گرفته و مسافتی را با پای پیاده همراه با آنها حرکت می کنند. بسیاری از مسیحی ها معتقدند که در این هفته که قبل از عید پاک برگزار می شود، مسیج عروج می کند. مسیحی ها تقریبا یک هفته جشن میگیرند چرا اعتقاد دارند مسیح نمرده و همچنان باز میگردد. در شهر سویل تقریبا 55 کلیسا وجود داشته که قدمت بعضی از آنها به قرن سیزدهم میلادی برمیگردد. این کلیساها در طول هفته مقدس 115 تخت که به اصطلاح به آن ها پاسوس گفته می شود را در تمام خیابان ها چرخانده و به توریست های تور لحظه آخری اروپا نشان میدهند. 

نحوه برگزاری این فستیوال

آداب و رسوم شرکت در فستیوال سمانا سانتا در مادرید

بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا دوست دارند در این مراسم مذهبی و بسیار مهم اسپانیا شرکت کنند. اما شرکت در این مراسم ویژه اسپانیا آداب و رسوم خاصی داشته که باید آن ها را رعایت کنند. اولین نکته در مورد محلی می باشد که آنجا توقف کرده اید. در صورتی که در ردیف های عقبی ایستاده و در طول برگزاری مراسم سعی کنید خود را به قسمت های جلویی برسانید، اینکار زیاد جالب نیست. باید همانجا که انتخاب کرده اید بایستید و در طول مراسم جابجا نشوید. دومین نکته اینکه نصرانی ها در این مسرام پابرهنه در خیابان مراسم را برگزار می کنند، از انداختن هرگونه اشغال، اشیا شیشه ای و ته سیگار بپرهیزید که باعث آسیب به پای ان ها می شود. این مراسم فقط برای بزرگتر ها نبوده، بلکه کودکان نیز شمع به دست در این فستیوال شرکت می کنند. 

آداب و رسوم شرکت در فستیوال سمانا سانتا در مادرید