فرودگاه کوه سامویی تایلند : یکی دیگر از فرودگاه های کشور تایلند که زیرمجموعه فرودگاه های بانکوک می باشد، فرودگاه کوه سامویی بوده که البته به آن فرودگاه سامویی نیز می گویند. این فرودگاه یکی از فرودگاه های بین المللی ولی خصوصی بوده که در جزیره کوه سامویی تایلند قرار دارد. فرودگاه کوه سامویی تایلند در فاصله دو کیلومتری شمال یکی از مهم ترین شهرهای این جزیره و همینطور در بزرگترین ناحیه اقامتی در این جزیره به اسم چاونگ قرار گرفته است. توریست ها و گردشگران تور تایلند میتوانند با استفاده از قایق های کرایه ای که در کنار این فرودگاه قرار دارند، از جاذبه های معروف این جزیره و مجسمه های مذهبی آن دیدن کنند. این قایق های تندرو، به طرف کو تائو و چومفون از قسمت بندر ساحلی مائنام در شش کیلومتری شمال غربی فرودگاه حرکت می کنند. این فرودگاه کلا دو پایانه داخلی و بین المللی دارد. ترمینال بین المللی فرودگاه کوه سامویی پنجاه متر تا فرودگاه داخلی فاصله دارد. 

فرودگاه کوه سامویی تایلند

تاریخچه فرودگاه کوه سامویی تایلند

مردم تایلند به زبان بومی خود به به این فرودگاه ท่าอากาศยานสมุย میگویند. ساخت این فرودگاه سال 1982 بوسیله خطوط هواپیمایی شهر بانکوک ساخته شده و در آخر سال 1898 به طور کاملا رسمی افتتاح شد. توریست ها و گردشگرانی که میخواهند به جزیره سامویی سفر کنند، میتوانند از این فرودگاه به راحتی برای جزیره بلیت هواپیما تهیه کنند. این فرودگاه معماری و طراحی بسیار خاصی داشته و فضای داخلی آن دلباز و منحصربفرد ساخته شده است. فرودگاه کوه سامویی تایلند هفتمین فرودگاه پر رفت و آمد در کشور تایلند بوده سالانه میلیون ها میلیون توریست و گردشگر را جابجا می کند. 

تاریخچه فرودگاه کوه سامویی تایلند

امکانات رفاهی فرودگاه کوه سامویی تایلند

این فرودگاه به تازگی یک یک سالن غذاخوری به اسم خیابان سامویی پارک در خود افتتاح کرده که خوشمزه ترین غذاها را سرو می کنند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند در این فرودگاه میتوانند انواع کافه ها، بوتیک ها و رستوران های مختلف معروف را پیدا کنند. از معروف ترین های این فرودگاه میتوان به فروشگاه جیم تامپسون، پیتزا فروشی و یک کافه اشاره کرد. این فروشگاه فرودگاه کوه سامویی تایلند دارای محصولات و اجناس ارزان قیمت و کاملا مقرون به صرفه بوده و همیشه صدای موسیقی زنده جاز از آن به گوش میرسد. از دیگر فروشگاه های معروف این فرودگاه میتوان به فروشگاه گروه سامویی روبوت اشاره کرد که اثار بسیار ارزشمند هنری در ان به فروش میرسانند. این آثار شامل مجسمه هایی از موجودات فضای، هیولاها هستند که هرکدام از وسایل بازیافتی ساخته شده اند. از دیگر امکانات رفاهی این فرودگاه میتوان به سرویس های بهداشتی، سالن استراحت، فروشگاه هدایا و سوغاتی، قسمت اصلی وی آی پی، قسمت فروش بلیت و ... اشاره کرد. 

امکانات رفاهی فرودگاه کوه سامویی تایلند

دسترسی های نزدیک به فرودگاه کوه سامویی تایلند

توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند برای رسیدن به این فرودگاه از وسایل حمل و نقل عمومی مختلفی استفاده کنند. هزینه یک تاکسی خصوص از فرودگاه به ساحل چاونگ پانصد بات و هزینه تاکسی مینی ون که تا شش نفر را همزمان جابجا می کند، هشتصد بات تا ساحل چاونگ می باشد.