فرودگاه سوارنابومی بانکوک تایلند : فرودگاه بین المللی سوارنابومی، در شهر بانکوک در سال 2006 با 7400 هکتار مساحت افتتاح شده است. این فرودگاه یک باند فرود آسفات با 4900 متر طول داشته و تاکنون توانسته رتبه های بسیار خوبی را در سطح بین المللی بدست آورد. فرودگاه سوارنابومی در ابتدا کار خود را با پروازهای داخلی شروع کرده و بعد از دو هفته انواع پروازهای داخلی و خارجی را پشتیبانی کرد. نام این فرودگاه به معنی سرزمین طلایی بوده و برگرفته از یکی از امپراطوری های جنوب شرق آسیاست. فرودگاه سوارنابومی بانکوک تایلند دارای بلندترین برج مراقبت بین دیگر برج های جهان با 132 متر ارتفاع است. سوارنابومی یک ساختمان برای پایانه مسافری داشته و به همین خاطر چهارمین فرودگاه تک پایانه ای دنیاست. سال 2012، فرودگاه سوارنابومی بانکوک تایلند با 53 میلیون نفر مسافر و 95 خط هوایی فعال، دوازدهمین فرودگاه شلوغ دنیا و ششمین در آسیا بود.

فرودگاه سوارنابومی بانکوک تایلند

امکانات و خدمات فرودگاه سوارنابومی بانکوک تایلند

این فرودگاه دارای کیوسک های مخابراتی رایگان تا پانزده دقیقه بوده و همینطور محوطه مخصوص استعمال سیگار دارد. از دیگر امکانات و خدمات فرودگاه سوارنابومی میتوان به مرکز خدمات پزشکی، نمازخانه، دکه مطبوعات، قسمت اشیا گمشده، تورهای گردشگری، قسمت امانات، سالن آرایشگاه، مرکز ماساژ، فرودگاه هدایا و سوغاتی، اینترنت بی سیم رایگان، صرافی، رستوران و کافه، اطلاعات، دفتر پستی و ... اشاره کرد.  

امکانات و خدمات فرودگاه سوارنابومی بانکوک تایلند

دسترسی های نزدیک به فرودگاه سوارنابومی بانکوک تایلند

فرودگاه سوارنابومی بانکوک تایلند در 26 کیلومتری حومه شهر قرار داشته و اگر ترافیک نباشد، توریست ها و گردشگران تور تایلند میتوانند سریع ترین دسترسی را به سمت فرودگاه بین المللی سوارنابومی داشته باشند.