فرودگاه بین المللی کرابی تایلند : یکی دیگر از پر رفت و آمدترین و شلوغ ترین فرودگاه های بین المللی کشور تایلند، در شهر کرابی می باشد. این فرودگاه سالانه بیشتر از چهار میلیون مسافر و توریست دارد. فرودگاه بین المللی کرابی تایلند از شاهراه های اصلی توریست ها و گردشگران تور تایلند به این شهر می باشد. شهر کرابی در قسمت جنوبی تایلند قرار داشته و متشکل از چند جزیره می باشد. همین خاصیت جزیره ای بودن آن باعث شده تا بین توریست ها و گردشگران بسیار محبوب واقع شود. محبوبیت این جزیره انقدر زیاد بوده که امروزه پروازهای مستقیمی از سراسر دنیا به فرودگاه بین الملی کرابی انجام می شود. فرودگاه بین المللی کرابی تایلند یک باند آسفالت شده به 3002 متر طول بوده و تمام پروازهای ورودی و خروجی و تجاری از این باند صورت می گیرد. این فرودگاه از قسمت مرکزی شهر کرابی هفت کیلومتر فاصله دارد. 

فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

تاریخچه فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

فرودگاه بین المللی کرابی سال 1999 میلادی در شهر کرابی افتتاح شده است. این فرودگاه که به زبان بومی آن را به شکل ท่าอากาศยานนานาชาติกระบี่ مینویسند، به گونه ای طراحی شده که تا سه میلیون نفر مسافر را در طول سال جای دهد. با اینکه در طراحی اولیه این فرودگاه کمی این امکان را سخت می کرد اما با گذشت زمان توانست همین تعداد را هم افزایش دهد. 

تاریخچه فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

ترمینال های فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

فرودگاه بین المللی کرابی تایلند به طور کلی دارای دو ترمینال جدا برای پروازهای بین المللی و پروازهای خارج از این شهر می باشد. ترمینال شماره یک این فرودگاه به پروازهای بین المللی اختصاص یافته و سه طبقه دارد. توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری تایلند در این ترمینال میتوانند استراحت کرده، از کافه ها استفاده کنند و همینطور از باجه ها صرافی و تبدیل ارز تمام کارهای خود را انجام دهند. در این ترمینال فرودگاه دستگاه های خوپرداز بانک ها مختلف، نمایندگی های مختلف کرایه ماشین، نمایندگی رزرو هتل در کرابی، فروش بلیت تاکسی و اتوبوس و ... قرار دارند. نمازخانه، رستوران و دفتر اصلی نیز در طبقه سوم این فرودگاه می باشند. ترمینال شماره دو نیز که به پروازهای داخلی در کشور تایلند و این جزیره را مدیریت می کند، تمام کارهای مرتبط به مسافرت ها و جابجایی ها در مرزهای داخلی کشور تایلند را انجام میدهد. 

ترمینال های فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

امکانات و خدمات فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

امکانات و خدمات رفاهی که در این فرودگاه به توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند ارائه شده اند شامل حضور پلیس بین المللی، حمل و بسته بندی وسایل، اینترنت بی سیم رایگان، سالن استراحت و ... می باشند. 

امکانات و خدمات فرودگاه بین المللی کرابی تایلند