فرهنگ مردم بارسلونا : بارسلونا، شهر رویاها و شگفتی های اسپانیا بوده از نظر فرهنگ و نژاد با دیگر شهرها و مکان های اسپانیا متفاوت است. زبان رسمی مردم این شهر کاتالان و اسپانیایی بوده که هر دو این زبان متفاوت و مستقل هستند. بسیاری از تابلوهایی که توریست ها و گردشگران تور اروپا در بارسلونا میبینند به زبان کاتالان نوشته شده اند. البته بیشتر مردم بارسلونا به دو زبان کاتالان و اسپانیایی مسلط هستند. 

فرهنگ مردم بارسلونا

مردم شهر

تقریبا تمام مردم قسمت جنوبی قاره اروپا خیلی آرام تر از شمالی ها بوده و نسبت به آن ها کمتر در مورد همه چیز سخت می گیرند. همینطور بیشتر آن ها در بروز دادن احساساتشان راحت تر عمل کرده و در بسیاری از موضوعات روزمره مثل دیر رسیدن به مکانی استرس ندارند. مردم قسمت جنوبی اروپا خوشگذرانی را بیشتر ترجیح میدهد و به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم زندگی را سخت و جدی نمیگیرند. در کاتالان بارسلونا نیز مردم صبح خیلی زود بیدا نشده و بعد از ظهر های را چرت می زنند. از این رو شام را دیروقت سرو می کنند. کاتالان صبح ها قبل از ساعت نه خیابان های خلوت تری دارد. همینطور بسیاری از مغازه های این شهر نیز بین ساعات سه تا پنج بعد از ظهر تعطیل کرده و رستوران ها زودتر از ساعت هشت شب شام سرو نمی کنند. به توریست ها و گردشگران تور اسپانیا در سفر به این قسمت پیشنهاد می کنیم که برای لذت بردن بیشتر از سفر خود به این شهر خود را فرهنگ مردم وفق دهند تا بیشتر بهشان خوش بگذرد. مردم بارسلونا، مردمانی صمیمی و خونگرم بوده و این رفتار آن ها زبانزد تمام مردم دنیاست. مردم بارسلونا جواب سوالات توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا را با صبوری و مهربانی داده و تمام سعی خود را برای کمک به آن ها می کنند. گارسون ها نیز باحوصله و مودب بوده و از ارباب رجوع انتظار انعام ندارند. مطمئن باشید اگر با کودکان خود به این شهر سفر کنید، به آن ها نیز بسیار خوش خواهد گذشت!

مردم شهر

جشن های فرهنگی کاتالان

فرهنگ غنی و خاص کاتالان در جشن ها و سنت ها در زمینه های مختلفی از جمله موسیقی تا اهرام انسانی خود را نشان میدهد. کسانی که هرم انسانی ایجاد می کنند را هنگامی که برج هایی با شش نفر و یا بیشتر ایجاد می کنند ببینید و شگفت زده شوید! عده کمی از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا جرات بالا رفتن از این قله ها را دارند، شما چطور ؟ بعد از این هرم های انسانی، از جشن کرفوک، دیدن کرده و شیاطینی را ببینید که با آتش به این طرف و آن طرف میدوند. پیشنهاد بعدی ما برای تماشای جشن های فرهنگی، فستیوال آتش بازی بسیار زیبای لامرس در ماه سپتامبر است. 

جشن های فرهنگی کاتالان

آداب و رسوم اجتماعی کاتالان

  • بهتر است توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا که قصد سفر به این شهر اسپانیا را دارند، در مورد آداب و رسوم اجتماعی و فرهنگ این مردم اطلاعاتی هم داشته باشند. 
  • در این شهر زمانی که دو نفر برای بار اول یکدیگر را میشناسند تنها دست میدهند اما بعد از اینکه باهم دوست شدند، در دیدار یکدیگر را بغل کرده و روی شانه هم میزنند. 
  • زنان اسپانیایی باهم روبوسی کرده و اول از سمت چپ شروع می کنند.
  • مردان اسپانیایی نیز هنگام دست دادن، دو دست خود را استفاده کرده و دست چپ را روی ساعد راست فرد قرار میدهند. 
  • اگر به خانه یک فرد اسپانیایی در بارسلونا دعوت شدید، حتما همراه با خود یک جعبه شیرینی، شکلات، کیک، نوشیدنی و یا گل ببرید. 
  • در ادامه اگر این فرد اسپانیایی که به خانه اش دعوت شدید، فرزندان کوچکی داشته و در میهمانی حضور دارند، هدیه ای کوچک هم برای آن ها تهیه کنید. 
  • زمانی که به طرف میز غذا دعوت شدید، تا زمانی که به شما نگفته اند ننشینید و همانطور بایستید. شاید برای شما صندلی خاصی در نظر گرفته باشند. 
  • در اخر نیز توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا هرگز نباید قبل از خانم میزبان غذا خوردن را شروع کنند. 

آداب و رسوم اجتماعی کاتالان