غذاهای تند و اسپایسی تایلند : تایلندی ها به داشتن خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهای در سراسر دنیا بسیار معروف هستند. جدا از غذاها، آشپزهای تایلندی هم به آشپزی تای بسیار معروف هستند. بسیاری از غذهای این کشور تند و اسپایسی بوده و باعث شده تا شهرت جهانی پیدا کنند و در تمام دنیا سرو شوند. در ادامه لست تورز برای توریست ها و گردشگران تور تایلند خوشمزه ترین و بهترین غذاهای تند و اسپایسی را معرفی خواهد کرد، با ما همراه باشید.

گائنگ تای پلا

اولین و تندترین غذای تایلندی در قسمت جنوبی این کشور سرو می شوند. غذای گائنگ تای پلا تندترین و اسپایسی ترین غذاهای تایلندی بوده که اگر آن را از رستوران ها سفارش دهید، پیشخدمت به شما حتما هشدار خواهد داد. گائنگ تای پلا در آشپزی جنوبی از ترکیب فلفل چیلی خشک شده، ماهی، ساقه های باملو، زردچوبه، کدو تنبل، گالنگال، بادمجان و لوبیا تهیه می شود به همین خاطر طعم بسیار تند، پر ادویه اسپایسی اش بسیار معروف است.

گائنگ تای پلا

گائنگ کوآ کلینگ

بعد از گائنگ تای پلا، تندترین غذای تایلندی گانئگ کوآ کلینگ می باشد. در اصل گائنگ کوآ کلینگ یک نوع کاری خشک شده بوده و با ترکیب چیلی، زردچوبه، سیر، نمک، فلفل، علف لیمو، گالنگال، سس میگو با گوشت یکی از تندترین غذاهای تایلندی بوده که به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند پیشنهاد می کنیم حتما از آن میل کنند. انواع گائنگ کوا کلینگ با گوشت گاو، مرغ و ماهی به همراه برنج سرو می شوند.

گائنگ کوآ کلینگ

سام تام

از دیگر غذاهای تند تایلندی میتوان سام تام، یک نوع سالاد تند را نام برد. این سالاد ترکیبی از میوه پاپایا بوده و سومین غذای تند تایلندی می باشد. در بسیاری از منطقه های تایلند این سالاد را بسیار تند سرو می کنند که ممکن است رتبه اول را هم بدست آورد. در این سالاد میوه پاپایای نارس و کال را با نمک، سس ماهی، قند نارگیل، آبلیمو و مقدار زیادی فلفل چیلی را باهم ترکیب می کنند تا این سالاد تند بوجود آید. مردم کشور تایلند سام تام را در وعده های متفاو میل می کنند، اما ممکن است برای توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند تند باشد.

سام تام

گائنگ سام

گائنگ سام نیز یکی از خوش عطر و بوترین غذاهای تند تایلندی بوده که در بسیاری از قسمت های جنوبی تایلند سرو می شوند. این کاری نارنجی رنگ یک سوپ کاری رقیق شده بوده که با سس میگو و فلفل چشم پرنده ترکیب شده است. این سوپ بیشتر با ماهی، میگو و برنج سرو می شوند.

گائنگ سام