غذاهای آنتالیا : غذاهای ترکی تقریبا با تمام ذائقه ها سازگار بوده و به همین خاطر شهرت جهانی دارند. سعی کنید در سفر تور آنتالیا خود غذاهای فست فود را رها کرده و طعم خوب غذاهای ترکی را بچشید. غذاهای ترکیه ای آنتالیا تنوع بسیار داشته و از آنجایی که در کنار دریای مدیترانه می باشد، مواد اولیه بیشتر غذاهای آن شامل محصولات دریایی، میوه ها و سبزیجات خاص است. پیشنهاد می شود غذاهای دریایی آن ماهی ها، میگو، کالاماری و .. را فراموش نکنید! اگر غذاهای دریایی را دوست دارید، حتما از رستوران های دریایی آنتالیا دیدن کرده و حداقل غذای معروف آن، ماهی با سس سیر تابه ای را تست کنید.  این شهر چند غذا محلی خوشمزه و بسیار محبوبی داشته که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

کوله

کوله یک نوع غذای مقوی بوده که از ترکیب نخود، باقلا، آب لیمو، پودر فلفل قرمز، لوبیا، رب انار، ذرت غذایی، بلغور گندم، گردو و ... تهیه شده. معمولا از بلغور گندم زیاد در غذاهای ترکی استفاده می شود. و میتوان گفت یکی از موادهای پایه در آشپزخانه ترکیه است.

کوله

کباب ساج

اگر ساج را برای اولین بار ببینید، شبیه به ماهی تابه است. از ساج برای پخت نان استفاده می شود. ولی این وسیله در آنتالیا برای تهیه کبابی خاص و خوشمزه مورد استفاده قرار می گیرد. کباب ساج از مواد اولیه گوشت گاو، پیاز، نمک، ادویه های مختلف، فلفل و گوجه فرنگی تهیه شده و یکی از غذاهای مورد علاقه توریست ها و گردشگران تور آنتالیا است.

کباب ساج

کباب تنوری

از دیگر غذاهای محبوب و خوشمزه ترکی بین توریست ها و گردشگران تور آنتالیا، کباب تنوری است. این کباب خوشمزه، از گوشت بره و ادویه های مخصوص تهیه شده و طعم ترد و فوق العاده ای دارد.

کباب تنوری

بورک

شاید تابحال چندین بار نام بورک را شنیده باشید! این غذای معروف و محبوب ترکی، از پرطرفدارترین خوراکی های ترکیه است که میتوان گفت جایگاه بین المللی دارد. بورک ها انواع مختلفی دارند، اما مواد اولیه تهیه آن خمیر بسیار نازک یوفکا می باشد. شما میتوانید داخل آن را گوشت، سبزی های محلی و ... که دوست دارید پر کرده و به شکل های مختلفی رولی یا لقمه بپیچید.

بورک

سالاد پیاز

شاید با شنیدن اسم سالاد پیاز، چندان رغبتی به خوردن آن نداشته باشید، اما برخلاق ما ایرانی ها، نام پیاز برای ترکیه ای ها به معنی نوعی سالاد می باشد که از سرکه، سیر، لوبیای سفید، روغن زیتون، لیموی تازه، ارده و ... تهیه شده و آن را معمولا به عنوان چاشنی کنار غذا، به خصوص غذاهای دریایی سرو می کنند.

سالاد پیاز

شاکشوکا

شاکشوکا نیز به عنوان چاشنی و یا دورچین غذا استفاده شده و از ترکیب سبزی های تازه، فلفل، گوجه فرنگی، بادمجان و ... با سس مخصوصی که دارد در کنار غذا سرو می شود.

شاکشوکا