غارهای ماترا در ایتالیا : کشور ایتالیا از آن دسته کشورهایی بوده که دارای تاریخ غنی و قدمت بلند بالایی است. به همین خاطر جاذبه های توریستی فوق العاده ای در خود داشته که هر توریست و گردشگر تور اروپا را به خود جذب می کند. یکی از جاذبه های کشور ایتالیا که جاذبه ای طبیعی اما عجیب می باشد، غارهای ماترا می باشند. این غارها زندگی مدرن و تاریخی را به هم پیوند داده اند. قدمت غارهای ماترا تقریبا به عصر حجر برگشته و خیلی ها معتقدند که آن ها برای نه هزار پیش بوده و از اقامتگاه های اولیه بشر بود که امروزه با تغییراتی که در آن بوجود آورده اند همچنان قابل سکونت است. در ادامه همراه لست تورز باشید تا بیشتر با این غارهای عجیب و غریب ایتالیا در شهر ماترا آشنا شوید. 

غارهای ماترا در ایتالیا

ساخت خانه و هتل در غارهای ماترا

سالهای گذشته، افرادی که در قسمت جنوبی کشور ایتالیا مستقر بودند، تصمیم به ساخت خانه در غارهای ماترا گرفتند. بنابراین یک شرکت معماری محلی که مانکا استودیو نام داشت، وظیفه طراحی و ساخت فضای داخلی گرم این غارها در دل کوه را به عهده گرفت. این شرکت یک هتل بسیار زیبا و متفاوت به اسم دیمورا را ساخت. این هتل که سیصد متر مربع مساحت داشت، به خاطر موقعیت مکانی و دکوراسیون داخل و محیط متفاوتی که داشته مورد استقبال بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا قرار گرفته است. هتل دیمورا محیطی به شکل منحنی داشته و دارای چهار سوئیت زیبا، تراس و آبگرم می باشد. طراحی داخلی این هتل به شکلی بوده که بازدیدکننده از دیوارهای سنگی این غارها حس گرما و امنیت را دریافت می کند. دیوارهای سفید رنگ این غارها، فضاها را تقسیم کرده اند. طراحان این هتل تلاش کرده اند تا نور طبیعی روشنایی و نور این فضاها را به صورت کامل تامین کنند تا هیچ احساس تنگی و کمبودی در آن نباشد. 

ساخت خانه و هتل در غارهای ماترا

از غارهای ماترا در ایتالیا چه استفاده هایی می شود؟

نام این غارهای تاریخی کشور ایتالیا از سال 1993 در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. امروزه این بنا در مورد نحوه احیای یک فضا به صورت مدرن مورد بررسی قرار گرفته. بعد از آنکه انسان های غارنشین از این غارها به عنوان خانه خود استفاده می کنند، این غارها تا سال 1980 به صورت مداوم مورد سکونت و استفاده قرار می گرفت. در طی سال های اخیر مسئولان تلاش های بسیاری کرده اند تا بتوانند این در این غارها مراکز فرهنگی، رستوران و یا هتل ایجاد کنند تا به جذب بیشتر توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا به خود موفق باشند. 

از غارهای ماترا در ایتالیا چه استفاده هایی می شود؟