غار یخی نینگو چین : سردترین مکان در استان شانشی چین که حتی در آفتاب سوزان تابستان هم سرد و یخی است، غار یخی نینگو در کوه های همین استان بوده که عمق اش به 85 متر میرسد. یخ های این غار حتی در گرم ترین فصل سال هم آب نمی شوند. غار یخی نینگو چین بزرگ ترین غار در این کشور بوده و در هر فصل سال که از آن بازدید کنید همیشه پوشیده از یخ هست و آب و هوای سردی دارد. غار در دل کوه شانشی و ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا قرار داشته و میتواند تفرجگاه جالبی برای آن دسته از توریست ها و گردشگران تور چین باشد که به آب و هوای سرد و برف علاقه دارند.

غار یخی نینگو چین

تزئینات زیبای داخل غار یخی نینگو چین

در بدو ورودتان به غار، با دیدن یخ های رنگی شگفت زده خواهید شد! تمام دیوارهای پوشیده از یخ و حتی قندیل های سقف این غار با هزاران لامپ رنگی تزئین شده و منظره ای زیبا و دیدنی بوجود آورده است. سرما و دمای داخل غار به طوری بوده که بیشتر توریست ها و گردشگران تور چین برای فرار کردن از گرمای فصل تابستان، چند ساعتی را در این غار به سر میبرند.

تزئینات زیبای داخل غار یخی نینگو چین

چرا یخ‌ های غار یخی نینگو چین ذوب نمی ‌شوند

با توجه به تحقیقاتی که روی این غار انجام شده، سن و سال یخ های غار یخی نینگو چین به سه میلیون سال پیش میرسد! همینطور بیشتر مردم محلی این منطقه معتقدند که غار ده هزار سال عمر دارد. اما چرا با گذشت این همه سال، یخ های این غار همچنان به همان شکلی بوده اند باقی مانده و حتی در گرم ترین روزهای سال ذوب نشده اند ؟ شکل ظاهری که این غار داشته به شکل میله بولینگ بوده، به همین خاطر، سرما در قسمت داخل غار باقی مانده و یخ ها سالیان سال است که به همان شکل باقی مانده. 

چرا یخ‌ های غار یخی نینگو چین ذوب نمی ‌شوند