غار چیانگ دائو تایلند : در فاصله هفتاد کیلومتری از قسمت شمالی شهر چیانگ مای، جاذبه ای طبیعی به اسم چیانگ دائو قرار دارد. این غار زیبا یکی از جاذبه های اصلی پارک ملی چیانک دائو محسوب شده و زمانی که توریست ها و گردشگران تور تایلند زمانی که در حال نزدیک شدن به قسمت ورودی غار هستند، از دو خیره به چشم اندازهای فوق العاده زیبا در رشته کوه دویی چیانگ دائو خواهند شد. مسیر این غار برای کسانی که به کوهنوردی و پیاده روی علاقه مند هستند، بسیار مناسب و جذاب است. اگر به دنبال خنک شدن هستید که چه جایی بهتر از غار چیانگ دائو تایلند! مجموعه غار چیانگ دائو در تایلند از بیشتر از صد غار ساخته شده که در ده تا دوازده کیلومتر داخل کوه پیدا می شوند اما توریست ها و گردشگران تنها میتوانند از پنج غار این کشور دیدن کنند. 

غار چیانگ دائو تایلند

افسانه هایی درباره این غار تایلند

یکی از چیزهایی که باعث شده تا توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند به این غار جذب شوند، افسانه ای است که راجب به آن گفته شده. برطبق این افسانه ها، زمان های دور زاهدی در غار چیانگ دائو زندگی می کرد، فرشته ها را متعاقد کرد که به خلق شگفتی غار دست بزنند، معجزه هایی، مثل جریان آبی که از پای مجسمه طلایی سرازیر شده است، شهر ناگا، فیل الهی و مقبره ای برای این زاهد که در اعماق غار هستند و تابحال کسی ان ها را ندیده است. امروزه در قسمتی از این غار یک زیارتگاه کوچک برای این زاهد ساخته شده تا بومی ها در آن عبادت کنند. 

افسانه هایی درباره این غار تایلند

مجسمه های غار چیانگ دائو

هنگام قدم زدن درر مسیر این غار بین قندیل ها و ستون ها، اشکال ماسه سنگی طبیعی بسیار زیادی خواهید دید. اگر ماه های بارانی به بازدید از این غار بروید، در بعضی از قسمت های آن که نزدیک به رودخانه های زیرزمینی هستند، شاید جریان ها ابی بسیاری را ببینید ولی در ماه های غیر بارانی کف غار از ماسه پوشیده شده است. بعد از تماشای سه غار، این فرصت را خوایهد داشت تا سری به غار تام فرا نان زده و گشت و گذار گذار خود را شروع کنید. این غار از دیگر غارها روشن تر و البته امن تر بوده و به همین خاطر میتوان تنهایی از ان دیدن کرد. 

مجسمه های غار چیانگ دائو

قندیل های غار چیانگ دائو

در قسمت بیرونی از غار چیانگ دائو تایلند شاهد منظره ها و چشم اندازهای بی نظیر خواهید بود مثل آبگیرهای کوچک که آب های لاجوردی داشته و در آن ماهی ها رنگارنگ در حال شنا هستند. با بازدید از این غار، بومی هایی را خواهید دید که درحال غذا دادن به ماهی های این ابگیرها هستند. این بومی ها معتقدند که با غذا دادن به ماهی ها اتفاق خوبی در انتظار آن ها خواهد بود. در قسمت سمت چپ از این آبگیر، یک مکان مقدس کوچک قرار داشته که پشت آن میتوان مجسمه های باستانی را دید که به خاطر گذشت زمان سطح آن ها با گیاهان پوشیده شده است. پای این کوه یک مجسمه طلایی جدید قرار داده شده که از پیش از بالا رفتن از پله ها و رسیدن به قسمت ورودی غار میتوان آن را دید. 

قندیل های غار چیانگ دائو

هزینه بازدید و نکات مهم درباره این غار تایلند 

توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند برای رسیدن به ورودی اصلی این غار باید از چند پله شیب دار و لغزنده بالا بروند. برای تمام مردم تایلند و بومیان این محله، این غار مکانی مقدس بوده، بنابراین تمام افراد برای ورود و بازدید از ان باید لباس های مناسب به تن داشته باشند. همینطور اگر لباسی ندارید که مناسب بازدید از این غار باشد، میتوانید با پرداخت بیست بات، یک لباس مناسب از همین غار تهیه کنید. در قسمت ورودی غار چیانگ دائو دو مکان مقدس وجود داشته که زیبایی آن ها، شما را به خود خیره نگه خواهد داشت. این غار نور بسیار کمی داشته و تنها دالان هایی که ستون های برجسته و قندیل دارند با یک یا دو لامپ روشن شده اند و برای بازدیدکنندگان روشنایی آورده اند. دیگر قسمت های این غار بسیار تاریک بوده و برای گشت و گذار در آن باید حتما یک راهنما همراه خود داشته باشید. اگر صد بات پرداخت کنید، میتوانید از یک فانوس گازسوز استفاده کرده و با پرداخت صد بات دیگر نیز یک راهنما برای خود داشته باشد. راهنمای این مکان شما را را به بازدید از سه غار تام ما، تام کیو و تام نام برده که تقریبا بیشتر از پانصد زیر زمین قرار دارند.