برای ثبت خاطرات شیرین در خارج از کشور، باید از همان ابتدا به جزئیات و مقدمات سفر توجه داشت. شاید یک استعلام دیرهنگام ممنوع‌الخروجی، باعث وقفه در سفر و استرداد بلیط شود؛ یا اینکه عدم پرداخت مالیات خروج از کشور ممکن است دردسرهایی را به دنبال داشته باشد. هزینه این مالیات همه ساله از سوی دولت اعلام می‌شود و البته امکان افزایش آن وجود دارد. خبری مبنی بر افزایش عوارض خروج از کشور منتشر شد که شک و شبهه زیادی در مورد صحت آن وجود داشت. ضمن آنکه در نظر گرفتن و نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور نیز می‌تواند در روند سفر، تسریع ایجاد کند.

عوارض خروج از کشور 1401 گران شد؟

عوارض خروج از کشور چیست؟

هر فردی که بخواهد از کشور خارج شود و به یک کشور دیگر سفر کند، باید هزینه‌ای را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کند. جالب است بدانید که این هزینه در ابتدا به شهرداری‌ها واریز می‌شد و دلیل آن نامی بود که بر آن گذاشته شده بود؛ چرا که عوارضی همیشه به شهرداری‌ها واریز می‌شوند.

در سال‌های اخیر برای این‌که از این هزینه استفاده بهینه شود، دولت نام مالیات را بر این هزینه‌ها گذاشت و قرار بر این شد که به حساب دولت واریز شود. دانستن این مطلب هم خالی از لطف نیست که بخشی از این هزینه‌ها برای بهسازی و آبادانی روستاهای مرزی و بخش دیگری به سازمان و خدمات گردشگری تعلق می‌گیرد. برای پرداخت عوارض خروج از کشور، بهتر است از یک مرجع معتبر استفاده کنید.

نحوه محاسبه عوارض خروج از کشور

حتما تا اینجا متوجه شده‌اید که پرداخت این مالیات هنگام عزیمت به یک کشور خارجی الزامی است. این هزینه برای هر یک مسافرین نسبت به نوع سفر و تعداد سفر متفاوت خواهد خواهد بود. از مسافرین عادی که در سال 1401 اولین سفر خارجی را تجربه خواهند کرد، مبلغ 400 هزار تومان و در مرتبه دوم 600 هزار تومان اخذ می‌شود. این عوارض برای مسافرین عادی در سفر سوم به بعد، 800 هزار تومان تعیین شده است.

این عوارضی برای زائرین حج تمتع 132 هزار تومان در اولین سفر تعیین شده است. اگر دومین بار به این سفر عازم شوند، باید مبلغ 198 هزار و در مرتبه سوم 264 هزار تومان پرداخت نمایند. این هزینه‌ها، در آبادانی روستاهای مرزی کشور و بهبود خدمات گردشگری در کشور نقش به سزایی ایفا می‌کنند.

مالیات خروج از کشور برای مسافرین مرز نشین نیز مبالغی متفاوت است. برای مسافرت از مرز زمینی و دریایی برای بار اول در سال تنها 25 هزار تومان مسافرین مرز نشین پرداخت می‌کنند. برای مراتب دوم و سوم این هزینه با مسافرین عادی یکسان محاسبه شده است. برای سفر هوایی مسافرین مرز نشین، در سفر اولشان 75 هزار تومان پرداخت می‌کنند و در مرتبه دوم و سوم مثل مسافرین عادی 600 و 800 هزار تومان باید پرداخت نمایند.

آیا عوارض خروج از کشور گران شده است؟

آیا عوارض خروج از کشور گران شده است؟

در چند روز اخیر، شایعاتی بر گران شدن عوارض خروج از کشور پخش شد و این افزایش قیمت باعث نگرانی افراد زیادی گشت. افزایش بالای مطرح شده، هر فردی را شوکه می‌کند و می‌تواند اعتراض‌های زیادی به همراه داشته باشد. با توجه به اینکه دولت در سال گذشته نرخ این عوارض را افزایش نداده، امکان افزایش آن را می‌توان پیش بینی کرد؛ اما این افزایش کمی دور از انتظار است.

به هر حال هنوز افزایش قیمتی وجود ندارد و قیمت‌ها به همان منوال قبلی است. برای اطلاع از افزایش قیمت توصیه می‌کنیم که به مراجع معتبر مراجعه کنید. در بازار آنلاین ممکن است اطلاعات غیر موثقی را مشاهده کنید که مبالغ هنگفتی را بیان می­کنند. برای اطمینان از انجام خدمات آنلاین، انتخاب یک اپلیکیشن قدرتمند می‌تواند به شما در این زمینه کمک بزرگی باشد.

عوارض خروج از کشور را آنلاین پرداخت کنید

در سال‌های گذشته مسافرین برای پرداخت عوارض خروج از کشور تنها می‌بایست به صورت حضوری به مراجع مربوطه مراجعه می‌کردند. با توسعه اینترنت و توسعه فضای مجازی به تدریج خدمات آنلاین نیز گسترش یافتند. در این میان اپلیکیشن‌هایی هم برای پرداخت انواع عوارضی معرفی شدند که رفاه کاربران را فراهم آوردند.

یکی از برترین مراجع در کشور که در ارائه خدمات آنلاین توانسته خوش بدرخشد، تاپ است. سوپراپلیکیشن تاپ در نظر دارد تا پرداخت مالیات خروج از کشور را نیز خیلی زود در کنار خدمات دیگرش راه اندازی کند تا کاربران تاپ این امکان را نیز به راحتی بتوانند انجام دهند.

نصب تاپ را فراموش نکنید

نصب تاپ را فراموش نکنید

اگر به دنبال برنامه‌ای کامل و جامع برای انجام خدمات آنلاین هستید، بهتر است تاپ را خیلی سریع روی گوشی خود نصب کنید. تاپ سوپراپلیکیشنی است که قدرت خود را از بانک پارسیان گرفته و توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند. لازم به ذکر است که تمام تراکنش‌های انجام شده در این مرجع تحت نظارت پلیس فتا می‌باشد و محیطی امن برای کاربران فراهم شده است.

تاپ با 73 سرویس کاربردی می‌تواند برای هر ایرانی در انجام خدمات گردشگری، خودرویی، بیمه، بانکی و ... یاری کند. از جمله خدمات این سوپراپلیکیشن می‌توان به پرداخت عوارض خروج از کشور، کارت به کارت، ثبت چک صیادی، ثبت نام در سامانه سجام و ... اشاره کرد.

در خدمات خودرویی این اپلیکیشن، شما می‌توانید پرداخت خلافی، استعلام نمره منفی، پرداخت عوارض آزادراهی به صورت خودکار و ... را به صورت آنلاین انجام دهید. در خدمات گردشگری نیز به راحتی هر چه تمام می‌توانید بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس بخرید و همچنین رزرو تور و هتل‌های متنوع در این برنامه برای کاربران ممکن است.

جمع بندی

برای خروج از کشور راه‌های مختلفی نظیر زمینی، هوایی و دریایی وجود دارد که در هر کدام لازم است مسافرین مبالغی را به عنوان مالیات یا عوارضی پرداخت نمایند. این هزینه برای مسافرین عادی، مرز نشین، حج تمتع و ... متفاوت است. احتمال گران شدن این عوارضی وجود دارد اما هنوز به طور قطع اعلام نشده است.

برای پرداخت عوارض خروج از کشور لازم است یک مرجع معتبر انتخاب کنید. تاپ با بیش از 70 سرویس کاربردی می‌تواند در این مورد و خدمات آنلاین دیگر به شما کمک کند. برای استفاده از خدمات گردشگری مانند رزرو تور، خرید بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس، رزرو هتل و ... می‌توانید تاپ را روی گوشی خود نصب کنید.