عمارت فلوریا استانبول : استانبول یک شهر تاریخی بوده که ابنیه های مختلف و متنوع بسیاری دراد. بعضی از این مکان ها حدود قرن های قدمت داشته و حتی بعضی از آن نیز بعد از فروپاشی امپراتوری عثمانی در استانبول بنا شده اند. عمارت فلوریا استانبول نیز از آن دسته از جاذبه های شهر استانبول بوده که در نیمه اول قرن بیستم، بوسیله شهرداری شهر استانبول بنا شد. از این بنا تا سالیان سال به عنوان یک اقامتگاه تابستانی برای روسای جمهور ترکیه استفاده می شد. عمارت فلوریا استانبول هم اکنون یکی از کاخ های جذاب و دیدنی در شهر بوده که از ساحل آب های دریای مرمره فاصله کوتاهی داشته و بوسیله یک اسکله چوبی به ساحل متصل شده است. 

عمارت فلوریا استانبول

تاریخچه عمارت فلوریا استانبول

این عمارت باشکوه و زیبا در سال 1935 میلادی مورد استفاده مصطفی کمال آتاتورک به عنوان یک مکان تفریحی بود. اما امروزه به یک موزه برای جذب توریست ها و گردشگران تور استانبول تبدیل شده است. این کاخ بزرگ در منطقه محبوب و باکلاس باکرکوی قرار داشته و توریست ها میتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. عمارت فلوریا استانبول که در ابتدا به عنوان مکان تفریحی و اقامت تابستانی آتاتورک ساخته شده بود، بعد از مرگ وی نیز محل زندگی و تفریح بسیاری از رئیس جمهورهای ترکیه بوده و در فصل تابستان بسیار مورد استفاده قرار میگرفت. آخرین بار، آتاتورک حدود شش ماه مانده به پایان زندگی در این کاخ اقامت داشت. این کاخ در سال 1993 میلادی مورد بازسازی قرار گرفته و بعد از مدتی تغییر کاربری داد و به یک موزه جذاب و دیدنی برای توریست ها تبدیل شد. 

تاریخچه عمارت فلوریا استانبول

معماری عمارت فلوریا استانبول

این کاخ که بسیاری از مردم محلی استانبول آن را به اسم عمارت دریایی اتاتورک می شناسند، به شکل T ساخته شده و از دور، نمای بسیار زیبا و فوق العاده ای دارد. یکی از بهترین منظره های آن هنگامی غروب خورشید است. اگر به عکاسی علاقه مند هستید، هنگام غروب، از این عمارت عکاسی کنید. و اما طراحی داخلی کاخ فلوریا که به معنای واقعی کلمه شاهکار است. در این عمارت میتوان کاملا با طراحی قرن بیستم آشنا شد. توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری استانبول در بازدید خود از این عمارت، یک سالن پذیرایی، اتاق خواب و حمام اختصاصی و اتاق مطالعه بسیار باشکوه و زیبا خواهند دید. عمارت فلوریا استانبول روی شمع های فولادی ساخته شده و همراه با یک اسکله چوبی هفتاد متری به یک ساحل شنی متصل شده است. زیر بنای عمارت فلوریا و اسکله، حدود 602 متر مساحت دارد. 

معماری عمارت فلوریا استانبول

ساعات بازدید از عمارت فلوریا استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند هر روز هفته به جز روزهای دوشنبه و پنج شنبه بین ساعات نه صبح تا چهار بعد از ظهر از این عمارت دیدن کنند. همینطور میتوانند با استفاده از مترو به راحتی به عمارت فلوریا استانبول برسند. ایستگاه مترو فلوریا روی خط هالکالی فقط پانصد متر با عمارت فاصله دارد.