صومعه سان میگوئل د لو ریز والنسیا : سان میگوئل د لو ریز یک صومعه بسیار قدیمی و قدمت دار برای سیسترسی ها می باشد. سبک معماری استفاده شده در طراحی و ساخت این صومعه، رنسانس است. خیلی از تاریخ نویسان برای این صومعه یا عبادتگاه ارزش قائل بوده و به آن احترام می گذارند. بسیاری از مردم و همینطور بعضی از توریست ها و گردشگران تور اروپا معتقدند که این صومعه نمونه صومعه ال اسکوریال است. طراحی بی نظیر و بسیار خاصی که این صومعه داشته توانسته بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اسپانیا را از هرکجا که هستند به سمت خود جذب کند. امروزه صومعه سان میگوئل د لو ریز والنسیا یکی از جاذبه های معروف کشور اسپانیا شناخته می شود. 

صومعه سان میگوئل د لو ریز والنسیا

تاریخچه صومعه سان میگوئل د لو ریز

این صومعه در قرن شانزدهم میلادی بوسیله شخصی به نام دوک کالیبری کشف و پیدا شده است. صومعه سان میگوئل د لو ریز والنسیا در زمان های قدیم یک صومعه اختصاص یافته به جرومی ها بود. کشف این صومعه به زمان دفن دوک کالیبری – دون فرناندو د آراگون، همسر خانم ژرمن د فویکس برمیگردد. او قبل از مرگ وصیت کرده بود که بعد از مرگش سوزانده شده و در کنار جسد همسر خود در یک صومعه دفن شود. به همین خاطر نزدیک به والنسیا در رویال مرویدرو، مکانی پیدا شد. مسیحی ها معتقدند که این مکان همان جایی است که صومعه در آن قرار داشته. این صومعه به دلایلی تخریب و ویران شده بود اما به خاطر اجرا کردن خواسته همسر دوک، صومعه سان میگوئل د لو ریز را روی خرابه های عبادتگاهی که قبلا در این مکان قرار داشت، ساختند. ساخت این صومعه از سال 1601 میلادی تا قرن هفدهم به طول انجامیده است. 

تاریخچه صومعه سان میگوئل د لو ریز

سبک معماری صومعه سان میگوئل د لو ریز 

صومعه سان میگوئل د لو ریز والنسیا بر طبق طرح آلفونسو د کوواروبیاز و خوآن د ویدانا و به سبک معماری رنسانس ساخته شده است. میتوان گفت که یکی از جاذبه های اصلی بنای این ساختمان، استفاده از سبک معماری رنسانس می باشد. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا در داخل صومعه یک کلیسا ببینند که درست در قسمت مرکزی صومعه قرار دارد. این کلیسا 41 متر ارتفاع داشته و دومین کلیسای بلند شهر والنسیا در این کشور می باشد. در دو سمت صومعه زیبای سان میگوئل د لو ریز، دو برج قرار دارند. کتابخانه ای هم در قسمت شمالی این صومعه قرار داشته که مورد استقبال توریست ها و گردشگران قرار گرفته است. 

سبک معماری صومعه سان میگوئل د لو ریز

ساعات بازدید از صومعه سان میگوئل د لو ریز والنسیا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا باید برای بازدید از این صومعه از قبل به صورت تلفنی با مسئولان هماهنگ کرده باشند. صومعه سان میگوئل د لو ریز والنسیا روزهای سه شنبه از ساعت ده صبح تا دوازده ظهر و روزهای آخر هفته از ساعت دوازده ظهر تا یک ظهر باز می باز می باشد. کتابخانه این صومعه هر روز به جز یکشنبه های باز بوده و ساعات فعالیت آن از دوشنبه تا جمعه از ساعت نه صبح تا هشت عصر و روزهای یکشنبه از ساعت نه صبح تا یک ظهر است.