صنایع دستی گرجستان : تنوع بسیاری در صنایع دستی گرجستان وجود دارد. با اینکه این کشور زمانی درگیر با روسیه بود، اما همچنان تلاش میکند فرهنگ و صنایع دستی خود را زنده نگه دارد. همینطور تلاش میکند تا صنایع دستی قدیمی به نظر بیاید تا برای توریست و گردشگران جذاب تر باشد. معروف ترین صنایع دستی گرجستان شامل فرش،گلیم و جاجیم در طرح ها و رنگ های مختلف است. اکثرا از رنگ قرمز در طراحی این صنایع دستی گرجستان استفاده شده. همینطور خنجرها و شمشیرهایی که به صورت تزئینی فروخته شده و از صنایع دستی گرجستان است. یکی از معروف ترین صنایع دستی گرجستان، لباس های محلی این کشور است که به هرماه یک کلاه پشمی نمدی از بز استفاده میشوند.

صنایع دستی گرجستان

ظروف سفالی از صنایع دستی گرجستان

از دیگر صنایع دستی گرجستان ظرف ها و کوزه های سفالی است. پیاله های سفالی گرجستان بسیار زیبا و به شکب سنتی هستند که با استفاده از شاخ گاو و بزکوهی ساخته میشوند مینطور از صنایع دستی مهم کشور گرجستان است.  به طور کلی مجسمه سازی یکی از موارد مهم است که همیشه در تفلیس و گرجستان رواج دارد. معمولا روی این ظروف سفالی، طرح هاو نقشه هایی از جمله نقشه کشور گرجستان یا تفلیس طراحی میکنند. بیشترین طروف سفالی از صنایع دستی گرجستان که مورد استفاده قرار گرفته و توریست های تور گرجستان این صنایع دستی را به عنوان سوغاتی انتخاب میکنند، مجسمه هایی از حیوانات، صلیب ها  و .. هستند.

ظروف سفالی از صنایع دستی گرجستان

نمایشگاه از صنایع دستی گرجستان

هر سال در باتومی و تفلیس از صنایع دستی گرجستان نمایشگاهی برگزار میشود. یکی از معروف ترین نمایشگاه های معروف که بین المللی هم هست، نمایشگاه اكسپو جورجیا گرجستان ‏است. این نمایشگاه هرسال در ماه های اردیبهشت نیز صنایع دستی ایرانی را هم برای فروش به نمایش گذاشته و به نوعی تبادلات فرهنگی را نشان میدهد.