همگی می دانیم که در سال های اخیر دبی چه رشد و پیرفت چشمگیری را داشته و در زمینه های مختلف رکوردهای جهانی را نیز در اختیار گرفته، مانند بزرگترین جزیره مصنوعی، بزرگترین مرکز خرید، بلندترین آسمان خراش، نیروی پلیسی با کاروانی از ماشین های لوکس و تنها هتل هفت ستاره جهان.
دبی مترادف با کسب و کار و زندگی لوکس است شیرها و ببرهایی که سر از پنجره ماشین ها بیرون آورده اند، موبایل هایی که از تمام درآمدی که در طول عمرتان کسب خواهید کرد گرانترند و دستگاه های خود پردازی که شمش طلا بیرون می دهند!
در اینجا به برخی از این شگفتی ها می پردازیم:

برج العرب تنها هتل "7 ستاره" در جهان است، شامل یک رستوران زیر آب و زمین تنیس در فضای باز. یکی از معروفترین نمادهای دبی و یکی از بناهای تاریخی در جهان است. طراحی شبیه به بادبان یک کشتی لنج با ارتفاع 321 متر که در شب توسط مجسمه رنگی طراحی شده ای از آب و آتش روشن شده است.

جزایر نخل بزرگترین جزایر مصنوعی در جهان و یکی از تحولات جاه طلبانه  روی زمین هستند. اشکال منحصر به فرد درخت خرما به خط ساحلی 520 کیلومتر. این جزایر شگفت انگیز و قابل سکونت هشتمین مورد از عجایب جهان است. پالم سه گانه، شامل نخل جبل علی، پالم دیره و پالم جمیرا، خانه و هتل های لوکس، خانه های ساحلی منحصر به فرد، پارک های آبی، اسکله، و همچنین مراکز تفریحی و سرگرمی می باشد. 

 برج خلیفه به عنوان بلندترین ساختمان و ساخته دست انسان در جهان شناخته شده است. با ارتفاع 828 متر، این برج همچنین شامل بالاترین مسجد جهان در طبقه 158 (از160طبقه)، بالاترین استخر شنا در جهان در طبقه 76، و بالاترین پلت فرم مشاهده جهان، در طبقه 124 می باشد.

دبی مارینا بزرگترین مارینا ساخته شده در جهان است. این شهر مصنوعی در آب های خلیج فارس به وسعت 3 کیلومتر ساخته شده. اسکله آن سرپناه صدها قایق و همچنین شامل یک ایستگاه پیاده روی 7 کیلومتری می باشد،در تفرجگاه ساحلی یکسری از کافه و رستوران ها وجود دارد و برج های مسکونی و ویلاها ظرفیت یک جکعیت 120،000 نفری را دارا هستند.

دبی مال، بزرگترین مرکز خرید در جهان است. 1200 فروشگاه بیش از 160 فروشگاه مواد غذایی و آشامیدنی، منطقه سرگرمی بزرگ، با جذب بیش از 750.000 بازدید کننده در هر هفته. همچنین دارای یک  هتل لوکس با 250 اتاق، و حتی یک آکواریوم بزرگ با بزرگترین پنل مشاهده جهان است. 


بزرگترین چشمه رقص در جهان که توسط 6600 چراغ و 25 پروژکتور رنگی یک طیف بصری بیش از 1000 جاذبه انتزاعی روشن را نمایش می دهد. پرتو نور آن می تواند از بیش از 20 مایل دورتر دیده  شود و از فضا قابل رویت است، و درخشان ترین نقطه در شرق میانه است. این چشمه فواره شگفت انگیز 275 متر طول دارد و 83000 لیتر آب از شاخه های آن به ارتفاع 152 متر با موسیقی کلاسیک و عربی پرتاب میشود و به رقص درمی آید. 

خانه های عجیب آتلانتیس پالم 2 هتل در زیر آب است که ارائه نمایش از  کف به سقف یک تالاب با 65000 موجودات دریایی از جمله کوسه را دارد، پارک آبی و راهروهای پر پیچ و خم مانند تونل های زیر آب یک زندگی و تجربه هیجان انگیز متفاوت را ارائه می دهد. 

اسکی دبی با پیست اسکی (معادل 3 زمین فوتبال) که فرصت باور نکردنی برای لذت بردن از برف واقعی در بیابان در تمام طول سال را ارائه می دهد. واقع در داخل مرکز خرید امارات، با کوه های به ارتفاع 85 متر ارتفاع که در شکل، ارتفاع و شیب متفاوت هستند، همچنین دارای یک منطقه 3000 متر مربع برف بازی که بزرگترین پارک برفی داخل سالن در دنیا است.

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@