شهرهای عمودی می‌تواند بخشی زندگی شهری در آینده باشد: معماران ایتالیایی طرحی مفهومی از یک شهر عمودی ساخته شده روی دریا را ارائه داده‌اند که دارای 180 سطح است و برق مورد نیاز خود را تأمین می‌کند.
بالا آمدن آب دریاها باعث از بین رفتن بخش عظیمی از نقاط کم عمق جهان شده است و این اتفاق در حال زیر آب بردن بیشتر جزایر و خشکی‌ها شده است. در پاسخ به این اتفاق جهانی، Luca Curci شرکت معمار ایتالیایی یک طرح مفهومی و انقلابی برای زندگی و ساخت شهرها روی آب را ارائه داده است، نگاهی اجمالی به نوعی معماری که دیگر روی زمین بنا نمی‌شوند.
این سازه دارای شکلی استوانه‌ای است که در روی دریا ساخته می‌شود و آن را شهر عمودی می‌نامند این شهر دارای 180 طبقه است که ساختمان‌های چند منظوره درون آنها وجود دارند و ارتفاع کل آن به 750 متر می‌رسد.

شهرهای عمودی


طراحی ساختمان به گونه‌ای است که کاملاً خودکفا باشد نمای این شهر از شیشه‌های فتوولتیک استفاده شده، که می‌تواند منبع تأمین انرژی این شهر باشد.
بیشتر اجزای ساختمان به شکل پیش ساخته آماده می‌شوند و در هنگام ساخت، روی هم نصب می‌شوند همچنین فضای سبز قابل ملاحظه‌ای در طبقات قرار داده‌اند تا ساکنین بتوانند به هوای تازه دسترسی داشته باشند، همچنین در این بخش‌ها امکان کشت برخی محصولات وجود دارد که می‌تواند برخی از نیازهای ساکنین را برطرف کند.

شهرهای عمودی


هر طبقه ساختمان دارای طراحی متفاوتی است و انواع مختلفی از مسکن مانند آپارتمان و ویلا در آن تعبیه شده است و معماران برخی از خانه‌ها را به شکل کاملاً لوکس و منحصر به فردی طراحی خواهند کرد. برج‌ها از طریق هوایی و آبی قابل دسترسی خواهند بود و همچنین می‌تواند از طریق مسیرهای زمینی به سرزمین اصلی متصل شوند. همچنین پل‌های برای عبور پیاده و حمل و نقل بین ساختمان و سرزمین اصلی وجود خواهد داشت که مردم بتوانند از آن عبور و مرور کنند. همچنین از طریق بالاترین نقطه ساختمان نیز با استفاده از هلی کوپتر امکان ورود و خروج به مجموعه فراهم می‌شود.
به هر حال با اینکه هنوز هیچ برنامه‌ای برای ساخت یک شهر عمودی در جهان وجود ندارد، اما هدف از این طراحی آن بوده که گفتگوها درباره‌ی چنین ایده‌ای آغاز شود. آن هم در جهانی که جمعیت روز به روز در حال افزایش است و مسئله مسکن و کیفیت زندگی به چالشی بزرگ برای کشورها تبدیل شده است و چنین شهر عمودی متکی بر فناوری می‌تواند نوعی زندگی پایدار و با کیفیت بالا را برای تمامی ساکنان آن ایجاد کند.

شهرهای عمودی

اطلاعات گردشگری خود را فقط با لست تورز بروز کنید :

 
تور استانبول (قطار) تور استانبول (زمینی)
تور استانبول تور آنتالیا
تور گرجستان  تور دبی
 تور ارمنستان تور ارمنستان زمینی
تور مشهد تور کیش
تور تایلند تور پوکت
تور پاتایا تور اروپا
تور مالزی تور کوالالامپور
تور بالی تور هند
تور چین تور گوانجو
تور مسکو تور سن پترزبورگ
تور باکو تور قونیه
تور آلمان تور فرانسه
تور گوا تور دهلی
تور لحظه آخری تور ارزان
توریاب توریاب جستجو تور هتل