شهر باستانی پامفیلیا در آنتالیا : شهر باستانی فوق العاده پامفیلیا در هجده کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. آنتالیا که پر است از تاریخ کهن و تمدن پر بار کشور ترکیه، اینبار جاذبه هیجان انگیز دیگری از خود را رو کرده است. هر ساله بسیاری از توریست ها از سراسر دنیا از این شهر باستانی دیدن می کنند بنابراین به توریست ها و گردشگران تور انتالیا اینبار پیشنهاد می کنیم که از این جاذبه باستانی و تاریخی حتما دیدن کنند. این شهر به سمت منظره ای سرسبز و دریای ابی چشم انداز داشته و پر از بقایای باقی مانده از قرن دوازدهم قبل از میلاد است! شهر باستانی پامفیلیا در انتالیا به عنوان یکی از میراث جهانی از طرف یونسکو به ثبت رسیده است. 

شهر باستانی پامفیلیا در آنتالیا

تاریخچه این شهر باستانی

یونانیان مهاجر در قرن دوازدهم و یا قبل از میلاد، کوچ بزرگی از شمال کشور ترکیه به سمت جنوب آن داشتند. کوچ یونانیان به شرق شهر مدرن ترکیه موجب شد که نژادهای مختلف بسیاری وارد اینجا شوند. نام این شهر را هم یونانیان انتخاب کردند. این شهر در قرن دوازدهم قبل از میلاد برای تجارت مکانی بسیار مهم در شهر پامفیلیا بود چرا که چشمه ها و حمام های بسیار زیادی داشت و آن زمان به شهر آب معروف شده بود. امروزه بسیاری از مردمان ترک از شهر پامفیلیا به عنوان شهر تاریخی شهر آنتالیا یاد می کنند و همینطور سالانه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری آنتالیا به این شهر می ایند تا از بقایای باقی مانده آن دیدن کنند.

تاریخچه این شهر باستانی

بقایای شهر باستانی پامفیلیا

هنوز هم میتوان بقایای این شهر باستانی از جمله دروازه ها، برج ها، سنگر و استحکامات را دید! همینطور درست وسط شهر میتوان یک سالن بسیار بزرگ که ظرفیت آن دوازده هزار نفر میرسد را پیدا کرد. توریست ها و گردشگران میتوانند با قدم زدن و پیاده روی در شهر باستانی پامفیلیا در آنتالیا نشانه هایی از اهمیت الهی ماه یعنی آرتمیس پیدا کنند. 

بقایای شهر باستانی پامفیلیا

دیگر جاذبه های نزدیک به شهر باستانی پامفیلیا در آنتالیا

توریست ها و گردشگران تور ارزان آنتالیا میتوانند بعد از بازدید از شهر باستانی پامفیلیا از دیگر جاذبه های نزدیک به آن مثل موزه اسباب بازی، خانه آتاتورک و پارک مینی سیتی نیز دیدن کنند.