شهر اشتاراک ارمنستان : ارمنستان به خاطر داشتن تمدن و تاریخی قدیمی که دارد، مکان های دیدنی بسیاری دارد. یکی از شهرهای قدیمی و دیدنی این کشور، شهر اشتارک ارمنستان است که شهری با تاریخ کهن شناخته میشود. تنها بیست هزار نفر در اشتارک زندگی کرده و آثار و بناهای تاریخی بسیاری دارد. اشتارک به معنی برج یا قلعه بوده همینطور تاحدودی به الهه باروری آشوری اشاره دارد. علاقع مندان به شعر، هنر و نویسندگی اگر شهر اشتاراک ارمنستانرا برای زندگی انتخاب کردند هیلی خوش شانس هستند، چرا که مردم این شهر بسیار اهل نویسندگی و سرایندگی بوده و بسیاری از شاعران و نویسندگان ارمنی را به جامعه تحویل داده است.

شهر اشتاراک ارمنستان

تاریخچه شهر اشتاراک ارمنستان

این شهر بین دیگر شهرهای ارمنستان یکی از قدیمی ترین و با ارزش ترین شهرهای ارمنستان بوده ، آن هم به خاطر داشتن آثار باقی مانده از معماری های زیبای ارمنی و دیگر آثار فرهنگی و تاریخی اش است. گفته شده شهر اشتاراک ارمنستان مربوط به زمان باستانی آراگاتستون و دوران پادشاهی این کشور است. حدود قرن 9 میلادی این شهر ساخته شده و حدود قرن هفدهم با نظارت پادشاهان ایرانی بازسازی شده . همین قدیمی و کهن بودن اشتارک باعث شده تا بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارمنستان این شهر را موزه روباز بشناسند.

تاریخچه شهر اشتاراک ارمنستان

افسانه ای از شهر اشتاراک ارمنستان

از افسانه ها و حکایت های محبوب مشهور این شهر مربوط به 3خواهری است که در اشتارک زندگی کرده و هرکدام از آنها به شاهزاده sariks علاقه مند میشود که 2خواهر بزرگتر برای خواهر کوچکتر خود فداکاری کرده و خود را با لباس های قرمز و سفید به ته دره پرت میکنند اما چندی بعد خواهر سوم نیز به خاطر غم ناراحتی کهاز این اتفاق داشته نیز خود را به دره می اندازد. بعد از این اتفاق شاهزاده sariks سه کلیسا به اسم و رنگ های لباس این سه خواهر، در همان دره میسازد. یکی از کلیساهایی که همچنان باقی مانده و کلیسای قرمز است. پیشنهاد میکنیم از دره kasakh حتما دیدن کنید.