زمانی که بسیاری از بخش‌های تجاری در سراسر جهان به دلیل بحران کووید آسیب دیدند، یک صنعت در ترکیه رشد کرد. در واقع، ساخت قایق‌های تفریحی در ترکیه در دهه گذشته به طور پیوسته در حال رشد بوده است، و این هفته، گزارش‌های خبری نشان داد که این کشور سومین سازنده بزرگ قایق‌های تفریحی فوق‌العاده، شیک، مدرن و جذاب در جهان است. اگرچه این ممکن است برخی را شگفت زده کند، اما هر کسی که ترکیه را به خوبی با تور استانبول و کشتی های کروز سمت منطقه کاراکوی استانبول یا با کشتی های تفریحی تور آنتالیا می شناسد، شاهد آمدن آن بود. قایقرانی و قایق سواری در ترکیه چیز جدیدی نیست. این آخرین روند طراحی شده برای سرمایه گذاری در کسب و کار پولساز نیست. در خون آنها حک شده است.

 

چهار دریا ترکیه را احاطه کرده اند. مرمره، سیاه، دریای اژه و مدیترانه، بنابراین طبیعتاً قایقرانی در قلب فرهنگ و سنت‌های ترکیه قرار دارند. هر تابستان، دریای مدیترانه و دریای اژه در ترکیه زنده می‌شود و قایق‌های بادبانی و قایق‌های سنتی به آب می‌روند. علاوه بر این، در مکان‌هایی مانند یالیکاواک، قایق‌های تفریحی عجیب و غریب معمولاً در شهر لنگر می‌اندازند. اما کدام شرکت‌های سازنده قایق‌های تفریحی، ترکیه را برای برتری جهانی در ساحل لارا قرار داده‌اند؟

شرکت های پیشرو در ساخت قایق در ترکیه

شرکت(Turquoise) در سال 1997 تأسیس شد، ساخت قایق تفریحی فیروزه با ساخت اولین قایق تفریحی Double Trouble که اولین ابرقایق تفریحی در کشور بود، به صحنه آمد. از آن زمان، آنها 20 قایق بادبانی بزرگ دیگر در اندازه های 40 تا 77 متر برای مشتریان در سراسر جهان ساخته اند.

شرکت (Akyacht) این شرکت که در کمال تعجب تنها چهار سال از عمرش می گذرد، می گوید که تجربه ساخت قایق بادبانی را در یک محیط بوتیک ایجاد می کند. تمرکز آنها ایجاد قایق های تفریحی با کیفیت استثنایی با ارزشی بی نظیر است، اما همچنین ساخت بزرگترین قایق تفریحی در ترکیه، هدفی با تیرک دروازه ها در حال تغییر است.

آلیا: در آنتالیا، ترکیه، چشم انداز آلیا این است که هر قایق تفریحی جدید را به یک سفر سفارشی تبدیل کند، و مرزهای صنعت، فناوری و اصلاح را برای زنده کردن قایق تفریحی ایده آل پیش ببرد. آنها که ساخت یک قایق بزرگ را نوعی هنر تجربی می نامند، به برتری نیروی کار خود نیز بسیار افتخار می کنند.

شرکت (Vicem) در دهه 1980، یک تاجر ترک به شدت می خواست قایق سنتی ترکیه را تکرار کند، اما با یک پیچ و تاب مدرن. از این رو Vicem Yachts متولد شد. در سال‌های بعد، آنها از روش‌های سنتی ساخت قایق اما با پیچ و تاب معاصر استفاده کردند. ارزش های کلیدی کسب و کار ساخت قایق بادبانی آنها سفارشی سازی، طراحی جاودانه و برتری در صنعتگری است.

قایق های تفریحی برجسته ساخته شده در ترکیه

رویا: این ماشین قایقرانی صاف برای رکورد 106 متر ساقه می زند و اطمینان می دهد قایق بادبانی هر کجا که می رود دیده می شود. این قایق بادبانی که در سال 1997 توسط تیم Halic Tersaneler  ساخته شده است، طراحی داخلی و خارجی بسیار خوبی دارد، در حالی که می تواند 36 مهمان به همراه 40 خدمه را در خود جای دهد. دریم با دو موتور که به او سرعت 17 گره دریایی می دهد، پنجاه و هفتمین قایق بادبانی بزرگ جهان است و در سال 2005 دوباره فروخته شد.

Bilgen 263: این قایق بادبانی 80 متری که در سال 2020 توسط Bilgen Yachts ترکیه راه اندازی شد، بزرگترین قایق تفریحی ترکیه بود که تا به امروز ساخته شده است. قایق بادبانی همچنین چیزی منحصر به فرد را ارائه می دهد زیرا سیستم اگزوز انتشار هوای تمیز را ایجاد می کند بنابراین این کشتی بادبانی را دوستدار محیط زیست می کند. برای ساخت و ساز و فضای داخلی، ترکیب مرمر، آبنوس ماکاسار و اکالیپتوس این زیبایی را به زیبایی جاودانه تبدیل کرده است که بر تجمل بیشتر تأکید دارد. بر اساس مشخصات خریدار ساخته شده است که چیدمان قایق بادبانی متمایز است تا مردم او را به خاطر بسپارند، یک نگاه به شما می گوید که فوراً به دست آمده است.

شاهین مالت: در دهه 1980، یک کشتی ساز ایتالیایی به دنبال توسعه شرکت خود بود و به دلیل مهارت در کار، ترکیه را به عنوان مکان ایده آل انتخاب کرد. Perini Istanbul Gemicilik AS متولد شد و نزدیک به 20 سال بعد، آنها شاهین 88 متری مالت را ساختند. با برنده شدن بیش از 18 جایزه از زمان راه اندازی، این روزها، می توانید او را برای سفر به دریای مدیترانه با هزینه 460000 یورو در هفته به اضافه هزینه ها اجاره دهید.

همه چیز درباره U2: همه چیز درباره U2 که در سال 2019 ساخته شد، به تازگی با قیمت خیره کننده 14 میلیون یورو به بازار بازگشته است. این قایق بادبانی نزدیک به 50 متر کشیده شده و 14 مهمان را در خود جای می دهد، توسط شرکت Ada Yacht در بدروم طراحی شده است. علاوه بر فضاهای عرشه بزرگ برای سرگرمی، قایق بادبانی شامل شش اتاق خواب دو نفره، سیستم صوتی کلوپ شبانه، و اسباب بازی های آبی برای آن لحظاتی است که آدرنالین بالا می آید.

 

سوپر قایق ها در مقابل قایق های گولت

اگرچه صحنه فوق العاده قایق بادبانی بر صحنه قایقرانی غالب است، ترکیه همچنین به خاطر طراحی قایق بی انتها شهرت دارد. ترک‌ها از این قایق‌ها برای چندین دهه به‌عنوان کشتی‌های ماهیگیری استفاده می‌کردند، قبل از اینکه کمی آن‌ها را تغییر دهند تا اقامتی شبانه داشته باشند و آنها را برای قایقرانی تفریحی مناسب کند. ترک‌ها همیشه قایق‌های گلت را از چوب می‌ساختند، از این رو ارتفاع آنها بین 20 تا 30 متر است. این آنها را برای قایقرانی در خط ساحلی ایده آل می کند زیرا آنها وارد خلیج های کوچک و مناطقی می شوند که سوپرقایق ها نمی توانند. قایق های گولت دارای هاب پایین تری نسبت به قایق ها هستند و فقط به موتور متکی نیستند، بلکه از بادبان نیز استفاده می کنند. در حالی که آنتالیا بر روی قایق‌های تفریحی متمرکز است، ساخت گلت عمدتاً در بدروم یا مارماریس اتفاق می‌افتد.

قایقرانی در ریویرای ترکیه

طبیعتاً، با توجه به برتری صنعت ساخت و ساز گلت و سوپرقایق، ریویرای ترکیه اکنون از شهرت جهانی برخوردار است. ریویرا که از شمال دریای اژه تا شرق مدیترانه امتداد دارد، شامل بسیاری از شهرهای برجسته، مکان های زیبایی طبیعی و مکان های دیدنی تاریخی است. بسیاری از مردم سفرهای سه تا چهار شب را رزرو می کنند تا از یک مکان به مکان دیگر در مسیرهای قایقرانی مشخصی که به نام Blue Cruises شناخته می شوند، سفر کنند. فتحیه، مارماریس، بدروم و آنتالیا همگی نقاط مهم قایقرانی هستند، چه بخواهید یک قایق تفریحی اجاره کنید یا یک کابین رزرو کنید.

همچنین بخوانید

Mega Yachts در بدروم : اگرچه ساخت قایق بادبانی در ترکیه یک تجارت بزرگ است، منطقه بدروم همچنین به عنوان یک مرکز قایق های تفریحی بزرگ مشهور است. خانواده سلطنتی سعودی یا افراد ثروتمندی مانند بیل گیتس اغلب به منطقه یالیکاواک که به عنوان مرکز اسکله برای قایق های تفریحی بزرگ که به ترکیه می روند، لنگر می اندازند. در این مقاله در مورد وسواس بدروم با قایق های تفریحی فوق العاده جهان صحبت می کنیم.برای بهینه سازی و رشد و افزایش سئو سایت خود با یک سئوکار تماس بگیرید