سیستم حمل و نقل عمومی شهر بارسلونا : شهر بارسلونا پایتخت کشور اسپانیا بوده و بعد از شهر مادرید، دومین شهر بزرگ اسپانیا و قلب منطقه خودمختار کاتالونیا می باشد. این شهر از نظر سیستم حمل و نقل عمومی دارای مترو، تراموا، اتوبوس، شبکه ریلی و تاکسی بوده که البته همه آن ها بسیار مفید و عالی هستند. با اینکه هزینه کرایه تاکسی در این شهر برای توریست ها و گردشگران تور اسپانیا کمی گرانتر بوده اما در بعضی از مواقع نیز ارزان تمام می شود. ولی فعلا که چندین سال است کرایه تاکسی گران تر شده و ماشین های کرایه ای نیز به خاطر هزینه، دسترسی پارکینگ و ترافیک دردسر ساز هستند. بنابراین لست تورز وظیفه خود دانست تا سیستم حمل و نقل عمومی شهر بارسلونا که شامل تراموا، مترو، اتوبوس و شبکه ریلی می باشد را برای توریست ها و گردشگران این شهر معرفی کند. 

اتوبوس

یکی از رایج ترین وسایل حمل و نقل در شهر بارسلونا که مورد استفاده بسیاری از مردم بومی و توریست های تور اروپا قرار میگیرد، اتوبوس ها هستند. این اتوبوس ها میتوانند جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم مترو باشند. توریست ها و گردشگران میتوانند با استفاده از اتوبوس ها به تمام نقاط شهر دسرترسی پیدا کنند. برنامه حرکت آن ها، نقشه ها و مسیرهایشان نیز در ایستگاه ها قابل مشاهده می باشند. 

بلیت اتوبوس مخصوص گردشگران

  • 2 روزه چهارده یورو
  • 3 روزه بیست یورو
  • 4 روزه بیست و شش یورو
  • 5 روزه سی و دو یورو

اتوبوس

مترو

با اینکه سیستم متروی شهر بارسلونا خیلی بزرگتر از آن است که فکرش را بکنید، اما علامت های راهنمایی بسیار و مسیرهای رنگ بندی شده که روی نقشه های داخل واگن قرار دارند، کار را برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا در هنگام استفاده از مترو راحت تر کرده اند. متروهای این شهر بسیار امن بوده و تقریبا بین سه تا پنج دقیقه وارد ایستگاه ها می شوند. 

مترو

تراموا

شاید در شهر استانبول ترامواها یک وسیله حمل و نقل عمومی قدیمی باشند، اما در بارسلونا یک وسیله حمل و نقل جدید است. همینطور مسیرهای آن نیز محدود بوده چرا که همچنان در حال تکمیل شدن و گسترش پیدا کردن می باشد. ولی اگر میخواهید از جاذبه هایی مثل Avinguda Diagonal و Parc de la Ciutadella دیدن کنید باید از توامر و سه خط مفید آن استفاده کنید. توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اسپانیا میتوانند مسیر، نقشه و زمان حرکت تراموا را از سایت trambcn بررسی کنند. 

تراموا

تاکسی

هرچقدر که بخواهید میتوانید در این کلان شهر تاکسی پیدا کنید. در صورتی که قصد رفتن به قسمت خاصی را دارید و یا بعد از ساعت دو صبح باید جایی بروید، تاکسی ها گزینه پیشنهادی ماست. اگر این تاکسی های زرد و سیاه رنگ در شهر بارسلونا، چراغ های سبز رنگ خود را روشن کرده باشند، به این معناست که پذیرای مسافر هستند. کرایه ان نیز با راننده قابل مذاکره می باشد.  

تاکسی