سیستم حمل و نقل عمومی در میلان : شهر میلان ایتالیا مملو از جاذبه های توریستی و گردشگری است. توریست ها و گردشگران تور ایتالیا میتوانند با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی این شهر از تمام جاذبه های شهر دیدن کنند. اگر برای رفت و آمد در سطح شهر میلان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، تا حد بسیار زیادی در مصرف پول و البته زمان صرفه جویی کرده اید. سیستم حمل و نقل عمومی در میلان شامل مترو، تراموا، اتوبوس و تاکسی می باشند. توریست ها و گردشگران تور اروپا برای بلیت و گذرنامه معتبر اتوبوس، تراموا و مترو باید 1.50 یورو برای بلیت تک روزه، 4.50 برای بلیت های بدون محدودیت روزانه، 11.30 یورو برای گذرنامه های هفتگی و 35 یورو برای گذرنامه های ماهیانه باید پرداخت کنند. قابل توجه کودکان، دانش آموزان و افراد سن بالا که این سیستم شامل تخفیف های ویژه ای بوده می باشد. هر بلیت نود دقیقه اعتبار دارد. این بلیت ها را میتوان از دکه ها روزنامه فروشی مراکز خدمات ای تی ام، دستگاه های خودپرداز و ... تهیه کنند. 

اتوبوس  و تراموا در میلان

سیستم حمل و تقل عمومی در شهر میلان بشیتر از هشتاد مسیر اتوبوس داشته که همگی آن ها با محیط زیست سازگار هستند. بیشتر این اتوبوس ها و ترامواها به موقع و سر وقت کار می کنند. برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا پیشنهاد می کنیم حتما اگر میخواهند از مرکز شهر و حاذبه های محبوب توریستی معروف آن دیدن کنند، از خط 94 استفاده کنند. 

اتوبوس  و تراموا در میلان

اتوبوس رادیویی در میلان

اتوبوس های رادیویی میلان این امکان را به شما میدهند تا هر روز که میخواهید بین ساعت هشت شب تا دو صبح خود را به مرکز شهر برسانید. برای خرید بلیت این وسیله نقلیه، باید بلیت را رزرو کرده و در آن زمان، مبدا و مقصد خود را مشخص کنید. 

اتوبوس رادیویی در میلان

مترو در میلان

جابجایی و رفت و امد در شهر میلان بسیار راحت و ارزان است. میلان دارای سه خط مترو می باشد خط قرمز غرب شمال"خط روسا"، خط سبز جنوب شرق"خط ورده" و خط زرد شمال جنوب"خط گایالا". هرکدام از این خط های مترو دارای رنگ ها و شماره های مختلفی هستند و در ایستگاه های کاندورنا، سنتراله، دوئومو، لورتو، زارا و پورتا گاریبالدی توقف می کنند. قابل توجه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا که قطارهای این مترو از شش صبح تا یک صبح خدمت رسانی کرده و در طول این مدت چندین بار مسافران را جابجا می کنند. 

مترو در میلان

تاکسی در میلان

استفاده از وسیله نقلیه تاکسی در شهر میلان به خصوص در ساعات شلوغی اصلا ارزان نیست. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا می توانند تاکسی ها را در این شهر از قبل برای خود رزرو کنند. به این صورت که با شرکت های تاکسیرانی مورد نظر تماس گرفته و بعد از گذشتن مدت زمانی تاکسی به مبدا شما خواهد رسید.

تاکسی در میلان