سوغات کیش : در کشور خودمان، جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری است. سال هاست که کیش مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران سراسر دنیا قرار گرفته. این جزیره با وجود جاذبه های گردشگری و تفریحی فوق العاده مثل دلفیناریوم، کلبه هور، کشتی یونانی به گل نشسته، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان، پارک های ساحلی، شهر زیرزمینی کاریز، سواحی ماسه ای و مرجانی و ... باعث جذب بسیاری از توریست ها و گردشگران تور کیش شده است. علاوه بر این ها، جزیره کیش مراکز خرید بسیار خوبی هم دارد. در سفر خود به این جزیره دوست داشتنی، اگر میخواهید برای خود و یا اطرافیانتان یادگاری و یا سوغاتی ببرید، باید بگویم بیشتر سوغاتی های آن خوردنی هستند. در ادامه شما را با چند سوغاتی کیش آشنا می کنیم :

ماهی و میگو

همانطور که میدانید کیش، یک جزیره در خلیج فارس بوده و یک منبع غنی از ماهی ها، میگو و آبزیان مختلف است. سالیان سال است که یکی از شغل های ثابت و سنتی بومی ها در این منطقه ماهیگیری بوده و به همین خاطر یکی از اصلی ترین و معروف ترین غذاهای اهای کیش، ماهی و میگو است. ماهیگیری در کیش به صورت کلی در استان هرمزگان انجام شده و سنتی صورت می گیرد. از معروف ترین ماهیانی که میتوان به عنوان سوغات کیش به همراه داشت ماهی تن، سنگسر، ساردین، مقوا، میش ماهی، هامور و سرخو هستند.

ماهی و میگو

خرمای کیش

در استان هرمزگان، خرما بسیار ارزش غذایی بالایی داشته و همینطور با داشتن قیمت مناسب، میتوان سوغاتی خوبی برای توریست ها و گردشگران تور ارزان کیش باشد. کیش دارای آب و هوایی کاملا مناسب برای پرورش خرما دارد. به جز خود خرما، خیلی فراورده های دیگر تهیه شده از خرما هستند که در این منطقه ارائه توزیع می شوند مثل چیپس خرما، شیره خرما، عسل خرما و ... .

خرمای کیش

صنایع دستی کیش

کیش نیز مثل خیلی از جاهای دیگر دارای صنایع دستی خاصی می باشد. توریست ها و گردشگران معمولا صنایع دستی را به عنوان سوغاتی انتخاب می کنند. جزیره کیش نیز دارای صنایع دستی بسیاری مثل بافته های داری و تزئینی، صنایع دستی حصیری، لوازم سفالی و ... می باشد. از محبوب ترین صنایع دستی که معمولا برای سوغاتی انتخاب می شوند، صنایع دستی دریایی اند. این صنایع دستی شامل انواع وسایل دکوری، مجسمه ها، زیورآلات، جاکلیدی هایی که از استخوان ماهی ها، صدف، پوسته حلزون و دیگر موجودات دریایی بوسیله ساکنان جزیره ساخته شده می باشند.

صنایع دستی کیش

شکلات

نمتوان گفت که شکلات سوغات سنتی و محلی کیش بوده، اما شکلات همیشه نوعی سوغاتی محسوب شده و خیلی از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری کیش نیز آن را برای خود و یا اطرافیان سوغاتی میبرند. درواقع سوغاتی با قیمت مناسب و کیفیت خود از برندهای مختلف می باشد.

شکلات

قهوه

مثل شکلات، قهوه نیز سوغاتی محلی و سنتی جزیره کیش نیست اما باز هم طرفداران خود را دارد. قهوه های کیش را میتوان در مغازه های شکلات فروشی تهیه کرد. در کنار قهوه نیز محصولات دیگری مثل کاپوچینو، مسکافه، کافی میکس و ... هستند که در مراکز خرید عرضه می شوند.

قهوه

پوشاک

لباس، از محبوب ترین و مهم ترین سوغاتی های کیش است. توریست ها و گردشگران تور کیش عاشق خرید کردن از مراکز خرید و فروشگاه های این این جزیره هستند. در تمام فروشگاه ها و مراکز خرید کیش برندهای مختلف داخلی و خارجی بسیاری شعبه دارند و همینطور تنوع آن ها بسیار است.

پوشاک