سوریه چگونه کشوری است : سوریه کشوری است در قسمت جنوب غربی آسیا و نزدیک به سواحل شرقی دریای مدیترانه. کشور سوریه از سمت شمالی با کشور ترکیه، از قسمت شرق با عراق، از قسمت غرب با لبنان و از جنوب با اردن و فلسطین همسایه است. جمهوری عربی سوریه، در زمان های قدیم به شام معروف بوده. فرانسویان نام سوریه را بعد از شکست دادن عثمانی ها و گرفتن این سرزمین، از تاریخ این کشور و آشوریان باستانی انتخاب کردند. بزرگ ترین شهر سوریه حلب بوده و  پایتخت آن دمشق نام دارد. دمشق یکی از کهن ترین شهرهای سوریه و جهان بوده که در ادامه درباره آن بیشتر توضیح خواهیم داد. آب و هوای این کشور در کل گرم و خشک است. متاسفانه سال 2011 جنگ داخلی در این کشور شروع شده و باعث خرابی، ویرانی ها و ناامنی های بسیار شده است.

سوریه چگونه کشوری است

پایتخت سوریه

پایتخت این کشور، دمشق به قدیمی ترین شهر جهان با قدمتی بین هشت تا ده هزار سال قبل از میلاد با سکونت انسان ها معروف است. توریست ها و گردشگران تور سوریه به شهر دروازه تاریخ را لقب داده و آن را اولین پایتخت جهان میشناسند. دمشق از شهرهایی است که پیدایش و توسعه تمدن های بشری در مشرق زمین را دیده  و در دوره های مختلفی، به عنوان پایتخت و مرکز حکومت سلسله ها و امپراطورها انتخاب شده. سال 636 میلادی با وجود تمدن کهن و قدمتی که دارد پایتخت و مهم ترین شهر جهان اسلام نامیده شده و بعد از آن که امویان خلافت آن را قبول کردند بیشتر از قبل شکوفا شده و درخشید. با جکومت امویان این شهر از کوه های پیرنه در اروپا تا مرز های چین وسعت پیدا کرد! این شهر در طول سال ها و در هر دوره شهری خاص بوده و مرکز حکومت و پایتخت بسیاری از امپراطوری ها و حکومت های بزرگ بوده و به همین خاطر در زمینه های بسیاری مثل، فرهنگ، ادبیات و هنر و همینطور شکوفایی بسیاری از دانشمندان، شاعران، ستاره شناسان، بزرگ های دینی و پیامبری و .... پیشرفت بسیار زیادی داشته و در سال 2008 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان عرب شناخته شد.

پایتخت سوریه

جاذبه های دیدنی شهر دمشق سوریه

حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س)

یکی از دلایل اصلی سفر بسیاری از توریست ها و گردشگران مسلمان تور سوریه، زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) است. این دو زیارتگاه برای مردم دمشق، همینطور مردم ایران بسیار مهم و مورد توجه بوده و معماری به سبک ایرانی اسلامی دارند.

حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س)

قصر العظم

از زیباترین قصرهای دمشق است که 36 اتاق داشته و اکنون به یکی از موزه های ملی این شهر تبدیل شده است. هر قسمتی از این موزه نشان دهنده سلاح ها، موره های مردم شناسی و ... میباشد.

قصر العظم

معبد ژوپیتر

معبد ژوپیتر متعلق به خدای رومی ها است. اما اکنون این معبد تبدیل به ویرانه ای شده که در بعضی قسمت های آن دیوار ها و ستون های سنگی مشخص است. معبد ژوپیتر در انتهای بازار حمیدیه، محل مسحد اموی قرار دارد. با بازدید از این معبد میتوانید سری هم به بازار حمیدیه بزنید.

معبد ژوپیتر

كوه قاسيون

در مورد این کوه، داستان ها و حکایت های بسیاری است. بعضی ها معتقدند که در دامنه های این کوه آدم البوالبشر زندگی میکردند. همینطور گفته میشود که در بالای کوه قاسیون، قابیل برادش هابیل را کشته و همینطور در قسمت شرقی آن حضرت ابراهیم به دنیا آمده است و در قسمت غربی این کوه حضرت مسیح و مادرش حضرت مریم پنهان شده اند.  

كوه قاسيون

از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر میتوان به الاموي، قبرستان باب الصغیر، غار منسوب به اصحاب كهف، مغاره الجوع و مغاره الدوم اشاره کرد.

مراکز خرید دمشق سوریه

بازارهای خیابانی دمشق بین توریست ها و گردشگران تور سوریه محبوبیت بسیار دارند. در هر دو سمت خیابان، مغازه ها و کافه های قرار دارند. یکی از معروف ترین بازار های این شهر بازار حمیدیه بوده با ششصد متر طول یکی از قدیمی ترین بازارهاست. بازار حمیدیه در کنار قلعه دمشق قرار داشته تا مسجد جامع اموی ادامه دارد. دیگر بازار دمشق که ساخته رومی هاست، بازار الطویله است. بازار صنایع نیز برای خرید سوغاتی و هدایا بسیار مناسب بوده و شما میتوانید با کمی چانه زدن تخفیف خوبی بگیرید.

مراکز خرید دمشق سوریه

حمل و نقل عمومی در سوریه

تاکسی های این شهر زرد رنگ بوده و هر تاکسی مجهز به تاکسی متر است. اتوبوس ها و مینی بوس ها و ون ژاپنی از دیگر وسایل حمل و نقل در این کشور هستند. تاکسی ها از اتوبوس ها گران تر است. بنزین در این کشور گران بوده و سوری ها سمت راست رانندگی میکنند. فرودگاهی دمشق در قسمت شرقی و 35 کیلومتری این شهر قرار دارند.

حمل و نقل عمومی در سوریه

بهترین هتل های دمشق سوریه

هتل سه ستاره ال ماجد دمشق

این هتل سه ستاره در مرکز شهر دمشق قرار داشته و خدماتی نظیر خشکشویی، پارکینگ، ترنسفر فرودگاهی، باغ، رستوران در ایوان به همراه غذاهای سوری و بین المللی و .. دارد. اتاق های هتل سه ستاره ال ماجد دمشق به سبک سنتی دکور شده و مجهز به سیستم تهویه هوا، نیشمن بزرگ، حمام اختصاصی، تلوزیون ماهواره ای، مینی بار و .. هستند.

هتل چهار ستاره دمشق ایرپورت

این هتل چهار ستاره اتاق های و سوئیت های بسیار خوبی داشته که هرکدام دارای امکاناتی نظیر سیستم تهویه هوا، مینی بار، تلوزیون ماهواره ای، حمام، تراس و ... هستند. رستورانهای دمشق ایرپورت، انواع غذاها و نوشیدنی های سوری و بین المللی را برای شما سرو کرده و خدمات استخر روباز، سونا و جکوزی، سالن ماساژ و اسپا، کازینو،  سالن ورزشی و ... را برای میهمانان ارائه میدهد.

هتل پنج ستاره اولد واین

این هتل پنج ستاره ترنسفر فروگاهی به همراه ده اتاق دارد. همینطور صرافی، سونا، تراس حمام آفتاب، کتابخانه و ....  از امکانات هتل پنج ستاره اولد واین دمشق است. هتل پنج ستاره اولد واین برنامه ای برای گردش توریست ها و گردشگران میهمان هتل ارائه میدهند.

مذهب مردم سوریه

بیش از 74 درصد از کل مردم سوریه، مسلمانان سنی هستند. مابقی آن به ترتیب از علویان، شیعیان دوازده امامی و اسماعیلیان، مسیحی و دروزی تشکیل شده اند. اما از نظر قومیتی بیشتر از نود درصد این کشور، اعراب بوده و تنها نه درصد از آن ها را کردها تشکیل میدهند. بعد از این دو، به ترتیب ارامنه، ترک ها، چرکس ها و یهودیان از جمعیت این کشور هستند.

شهر حلب، توریستی ترین شهر سوریه

 یکی از توریستی ترین شهر های سوریه، شهر حلب است. این شهر که همیشه از رفت و آمد توریست ها و گردشگران تور سوریه میباشد، از بزرگ ترین شهرهای این کشور نیز هست و البته قدیمی ترین شهر خاورمیانه هم محسوب میشود. حلب زیبایی ها و جذابیت های بسیاری داشته و حتما باید از آن دیدن کرد. قدمت بسیار زیاد این شهر باعث شده تا بسیاری از تاریخ دوستان و باستان شناسان، یکی از مقصدهای خود را حلب سوریه قرار دهند. در زمان های قدیم، حلب پایتخت جاری این کشور بوده و قبل از جنگ داخلی، شهری سرزنده و شاداب بود. اکنون حلب از پایتخت کنونی سوریه، یعنی دمشق 355 کیلومتر فاصله دارد. خیابان های این شهر در زمان قبل از جنگ، پر از آثار تاریخی برای زمان های رومی ها، یونانی و ... قرار داشت که متاسفانه با وقوع جنگ داخلی و تروریست ها، این بناها به شدت آسیب دیدند. اما همچنان بعضی از جاذبه های گردشگری این شهر مثل قلعه حلب، سوق المدینه، مسجد بزرگ، شهر قدیمی، میدان باب الفرج و موزه ملی سرجایشان باقی مانده اند.

شهر حلب، توریستی ترین شهر سوریه