استانبول با مناظر زیبا،فرهنگی غنی که از جهاتی بسیار نزدیک به فرهنگ ما است و تاریخ جذاب، مطمئناً برای هر گردشگری فریبنده است. بهترین بخش، مخصوصاً برای افرادی مانند من، این است که تنوع، گزینه ها در بهترین مراکز خرید و بازارهای محلی را داشته باشم. جالب ترین این گزینه ها مراکز خرید سوغات و صنایع مربوط به فرهنگ و هنر ترکیه و تجربه این جذابیت های شگفت انگیز در تور استانبول است.

شاید تجربه مراکز خرید استانبول در هر زمانی ممکن شود. برای اطمینان از اینکه به مکان های مناسب می روید و بهترین چیزها را انتخاب می کنید، داشتن ایده قبلی در مورد بازارهای کلیدی آن می تواند مفید باشد.

در اینجا راهنمای خرید واضح تور ارزان و لحظه استانبول است که به شما کمک می کند بهترین خرید مربوط به صنایع دستی، سوغات و هرآنچه مربوط به فرهنگ این شهر تاریخی است را به شما ارائه می دهیم تا خرید خوبی را در طول تعطیلات خود داشته باشید.

  1.  ایستگاه اول – بازار بزرگ

بازار بزرگ بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده استانبول است. زیبایی بدیع و جذابیت دنیای قدیمی آن می تواند با تمام مراکز خرید استانبول رقابت کند. بیش از 3000 مغازه در یک مکان تضمین می کند که این مقصد خرید استانبول یک تجربه خاص خود است. و از بین تمام مراکز خرید استانبول، یکی از رنگارنگ ترین مراکز خرید است. از ظروف ترکی گرفته تا فرش ایرانی، همه چیز در اینجا به راحتی در دسترس است. وقتی به بازار بزرگ میروید حتما آماده چانه زدن باشید تا با قیمت های پایین تر از آنچه فروشندگان ماهر به شما گفتند شگفت زده شوید.

  1.  جواهرات

ساخت زیبای جواهرات ساخته شده در استانبول شهرت جهانی دارد. از جواهرات کمیاب، طلای خالص، پلاتین خام و سایر محصولات ارزشمند برای خلق برخی از شگفتی های خارق العاده جواهرات ترکیه استفاده می شود. جواهرات ساخته شده در استانبول بسیار چشمگیر است. مقدار جزئیات استفاده شده برای ایجاد جواهرات بسیار ارزشمند است، موقع خرید جواهرات سعی کنید به هزینه ها توجه نکنید و خودتان را خوشحال کنید.

نکته: قبل از خرید هر گونه جواهرات طلا، علامت مشخصه را بررسی کنید. همچنین ارزش جواهرات را متقاطع بررسی کنید.

  1.  بازار ادویه – بازار مصر

بازار مصر، دومین مکان خرید بزرگ در استانبول، بازار مصر، همچنین به عنوان بازار ادویه شناخته می شود، دومین مکان بزرگ خرید سرپوشیده در استانبول است. گردشگران به دنبال ادویه جات و میوه های خشک معتبر به این بازار پر پیچ و خم بزرگ می روند. قبل از مقایسه قیمت ها با مغازه های دیگر، مواد اولیه را خریداری نکنید. بهترین زعفران و زردآلو خشک را در اینجا می توانید داشته باشید. خرما و دارچین را از دست ندهید!

نکته: قبل از خرید میوه های مورد علاقه خود، میوه های خشک را بچشید و ادویه ها را بو کنید تا اصالت آن را بررسی کنید.

تعطیل در: یکشنبه و تمام تعطیلات مذهبی

  1.  بازار در سلطان احمد – بازار آراستا

بازار آراستا در سلطان احمد که در آن می توانید اقلام مورد علاقه فرهنگی را خریداری کنید. یکی از بهترین مراکز خرید استانبول بازار آراستا است. اگرچه این منطقه یک منطقه صنایع دستی سنتی ترکی است، اما می‌توانید تعدادی گلدان ترکی خوب را با قیمت مناسب در اینجا پیدا کنید. فقط مانند یک خریدار رفتار کنید و از چانه زدن نترسید. این مکان بیش از 70 مغازه را در خود جای داده است که برای هر مغازه پیشنهادهای منحصر به فردی دارد. این مکان آنقدر مجموعه فوق العاده ای دارد که مراکز خرید معمولی استانبول شانسی ندارند.

نکته: بهترین مکان برای خرید مجموعه صنایع دستی سوغاتی و هدایای ترکی شما.

تعطیل در: هفت روز هفته باز است

  1.  اقلام فرهنگی

یکی از بهترین خریدهای استانبول، خرید اقلام فرهنگی است. بازارهایی وجود دارند که مانند مراکز عتیقه شهر هستند که در آن همه چیزهای فرهنگی مانند ست چای، قاشق، فانوس، قلیان، چیراگ، بشقاب، اسباب بازی و لوستر را خواهید یافت. که دیدن و لمس همه آن ها از نزدیک لذت دیگری دارد. اگر دوستدارید یک سوغات فرهنگی برای خودتان و عزیزانتان از ترکیه فراهم کنید اینجا مکان ها که در زیر به آن ها اشاره شده مکانی مناسب برای شماست.

نکته: چانه زنی بزرگترین نقطه قوت شما در اینجاست. برای چیزهای ناشایست پول زیادی نپردازید.

از کجا بخریم: منطقه Cukurcuma، بازار بزرگ، و بازار آراستا

  1. فرش ترک

تعدادی فرش ترکی زیبا و بافته شده در یکی از مغازه های استانبول به نمایش گذاشته شده است. هیچ چیز به اندازه یک فرش ترکی خوب نمی تواند خانه شما را تکمیل کند. فرش های منظم بافته شده با برخی از صنایع دستی ذاتی چیزی است که فرش استانبول را به شهرت جهانی می رساند. تقریباً تمام مراکز خرید عمده در استانبول مجموعه خوبی از فرش های ترکی را ارائه می دهند که در اصطلاح محلی به آنها گلیم می گویند.

نکته: اگر در گره‌های فرش‌ها بی‌نظمی وجود داشته باشد، به احتمال زیاد فرش از کیفیت ارزانی برخوردار است. برای چنین فرش هایی هزینه گزافی ندهید. همچنین فرش دستبافت را به کالاهای نساجی ترجیح دهید.

از کجا بخریم: عثمانی، بازار آراستا، فرش تورگا و بازار بزرگ

  1. سرامیک ایزنیک

سرامیک های زیبا و رنگارنگ ایزنیک مخصوص استانبول. استانبول به خاطر سفال های Iznik، (یک قطعه سرامیکی تزئین شده) مشهور است. این یک نوع سفال مرغوب با نقش‌های جالب و طرح‌های عربی با رنگ‌های مختلف است. در ابتدا آبی کبالتی بود اما با گذشت زمان با رنگ های دیگر ادغام شد.

نکته: قبل از پرداخت پول کلان باید کیفیت سرامیک خود را شناسایی کنید.

از کجا بخریم: سرامیک تورگا، سرامیک و سفال ایزنیک، و در سراسر شهر!

  1. بازار کتاب – سحافلار کارسیسی ( Sahaflar Carsisi )

بازار کتاب، سحافلار کارسیسی، یکی از قدیمی ترین بازارهای استانبول است. شما میتوانید امتحان کنید که نسخه‌های خطی قدیمی را امتحان کنید یا نسخه‌های جدید بخرید. در واقع، این خیابان خرید منحصربه‌فرد استانبول با مجموعه‌ای شگفت‌انگیز که شامل کتاب‌های باستانی و همچنین انتشارات جدیدتر است، می‌تواند برای بسیاری از اهل هنر و ادبیات جذاب باشد و شما را در گذشته می‌برد.

نکته: خرید تسبیح، تمبر و سکه های قدیمی. سوغاتی های خوبی درست می کنند.

تعطیل در: یکشنبه

  1. بازار گل – چیچک پازاری

بازار گل استانبول، چیچک پازاری، پس از همه اقلام فرهنگی براق، فرش های پیچیده و فانوس های شیشه ای، نفسی تازه خواهد داشت. در این خیابان خرید در استانبول همه چیز مربوط به گیاهان - مانند دانه ها، گلدان ها، گیاهان، درختچه ها، خزنده و گیاهان دارویی را خواهید یافت. همچنین برخی از فروشگاه های حیوانات خانگی نیز در آنجا باز هستند که حیواناتی مانند توله سگ، جوجه اردک، گنجشک و غیره را می فروشند.

نکته: گل ها هرگز از مد نمی افتند! یک دسته از Cecek Pazari بخرید و روز خوبی را برای کسی بسازید.

تعطیل در: هفت روز هفته باز است

در تور استانبول که تهیه کردید اولین توقف شما کدام یک از این موارد است؟ آیا می خواهید از همه این مکان ها دیدن کنید؟ پیشنهاد ما به شما این است که در کنار برنامه های تفریحی تور خود حتما این گزینه ها را هم بگنجانید زیرا که علاوه بر جنبه خرید تماما از فرهنگ غنی و گذشته ی پرفراز و نشیب یک شهر تاریخی الهام گرفته اند. و با دیدن آن ها و لمس کردن می توانید احساس نزدیکی با فرهنگ کشوری که به آن سفر کرده اید داشته باشید و از مشترکات فرهنگی خودمان با این کشور همسایه بیشتر مطلع شوید.

منبع: تور استانبول توریاب