سبزترین منطقه اروپا، آبروتزو در ایتالیا : در قسمت نیمه جنوبی ایتالیا، منطقه ای به اسم آبروتزو با دوازده میلیون نفر جمعیت و 10763 مترمربع مساحت قرار دارد. آبروتزو از قسمت غربی حدود هشتاد کیلومتر با رم فاصله دارد. قسمت غربی این ناحیه کوهستانی و قسمت شرقی آن ساحلی می باشد. اما چرا این منطقه را سبزترین منطقه در اروپا میدانند؟ یک سوم آبروتزو در ایتالیا پارک ملی و مناطق طبیعی محافظت شده می باشد. حدودا سه پارک ملی، یک پارک منطقه ای و 38 منطقه طبیعی محافظت شده که در طبیعت آن ها حدود 75% از جانوران اروپایی و نایاب مثل عقاب طلایی، خرس قهوه ای و گرگ اوراسیا زندگی می کنند، در این منطقه وجود دارد. این منطقه با دنیای مدرن و بروز ایتالیا تفاوت بسیار زیادی دارد. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا که یکبار از ان دیدن کرده اند، بازهم در دیگر سفرهای اروپایی خود علاقه مند به دیدن جاذبه های آن شده اند. این منطقه برای کسانی که علاقه مند به کشف مناطق کمتر دیده شده هستند بسیار مناسب می باشد. این منطقه دارای فرودگاه اختصاصی و همینطور دسترسی از شهر رم می باشد. 

سبزترین منطقه اروپا، آبروتزو در ایتالیا

غذاهای منطقه آبروتزو

یکی دیگر از دلایلی که توریست ها و گردشگران ارزان اروپا به این منطقه علاقه مند شده اند، غذاهای خوشمزه اش است. وجود کوه ها، دریا، و مرزهای استراتژیک در این شهر باعث شده تا ماهیگیری و کشاورزی یکی از مهم ترین فعالیت ها باشند. به همین خاطر در قسمت ساحلی آن بیشتر غذاهای دریایی سرو می شوند. در مرکز شهر نیز غذاهایی همراه با سبزیجات و گوشت سرو می شوند. این منطقه در تولید پاستا نیز دارای تاریخ غنی بوده و به مدت دویست سال است که اسپاگتی به صورت دستی در آن درست می شود. از قدیمی ترین کارخانه های تولید پاستا نیز در آبروتزو قرار داشته که از سال 1800 تا کنون همچنان فعالیت می کند. 

غذاهای منطقه آبروتزو

سواحل شگفت انگیز آبروتزو

شاید سواحل این منطقه هیچوقت به محبوبیت سواحل آمالفی، ساردینیا و یا سیسیلی نباشد ولی با اینحال زیبایی ها و جذابیت های منحصربفردی دارد. سواحلی شنی که در کنار دریای آدریاتیک می باشند، هرکدام دارای پرچم آبی هستند. یکی از محبوب ترین سواحل این منطقه علل خصوص برای محلی ها، ساحل اوستونا می باشد. این ساحل به خاطر داشتن درختان کاجی که در اطراف خود داشته بسیار معروف بوده و همینطور در قسمت جنوبی آن یک روستا به اسم واستو قرار داشته که زمانی یک روستا برای ماهیگیری بوده و همچنان طرفداران بسیار دارد.  

سواحل شگفت انگیز آبروتزو

دریاچه های زیبا و چشمه های طبیعی

منطقه سرسبز آبروتوز هفت دریاچه شگفت انگیز و زیبا داشته که یکی از آن ها بارئا می باشد. این دریاچه مصنوعی به جز چشم انداز زیبایی که داشته، برای قایقرانی، رفتینگ و دیگر ورزش های آبی بسیار مناسب می باشد. یکی دیگر از دریاچه های این منطقه که برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا بسیار معروف و محبوب می باشد، دریاچه بومبا است. و اما زیباترین دریاچه های آن دریاچه های بارئا و اسکانو است. این دریاچه در کنار کوه ها قرار داشته و جدا از خلق منظره ای زیبا و جذاب، آب و هوای بسیار خوبی هم ایجاد کرده است. 

دریاچه های زیبا و چشمه های طبیعی

پارک های ملی و کوهستان

قسمت کوهستانی آبروتزو نیز جذابیت های خاص خود دارد. این قسمت دارای تپه های کوتاه و بلند سرسبز و کوه ها می باشد که منظره ای زیبا برای این قسمت ایجاد کرده اند. کوه های آبروتزو هر سال برف شدیدی داشته و برای آن دسته از توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا که علاقه مند به اسکی و تفریحات زمستانی هستند، بسیار مناسب می باشد. 

پارک های ملی و کوهستان