ساختمان اپرا ارمنستان : یکی از شاهکارهای معماری ارمنی، همین ساختمان اپراست. این ساختمان نه تنها مختص به اپرا، بلکه مرکز باله ملی و تئاتر دانشگاهی این کشور نیز می باشد. ساختمان اپرا ارمنستان اولین بار در سال 1933 بوسیله الکساندر تامانیان، یکی از معروف ترین طراحان این کشور ساخته شد. این ساختمان باشکوه، دو تالار با سقفی مشترک داشته که بهترین اکوستیک را دارند. همینطور دو سالن کنسرت به نام یک اپرانویس ارمنی و یک سالن برای اپرا و باله ملی تئاتر الکساندر سپندریان، در این ساختمان قرار دارد. بیشتر از دویست اپرا بوسیله بهترین هنرمندان ارمنی، اروپای غربی و روسی در این ساختمان اجرا شده که از معروف ترین آن ها گوهر گاسپاریان، Mihran Erkat و Nar Hovhannisyan و آهنگسازانی همچون Aram Katanyan و Yuri Davtyan و استادان بالهVanush Khanamiryan و ویلن گالستیان هستند. این ساختمان تاکنون توانسته به خاطر تاریخچه و معماری فوق العاده اش، توریست ها و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند.

ساختمان اپرا ارمنستان

مجسمه های ساختمان اپرا ارمنستان

در محوطه بیرونی از این ساختمان، مجسمه های بسیار میبینید که از معروف ترین آن ها، مجسمه هوانس تومانیان از بزرگ ترین شاعران ارمنستان، خاچاتوریان و اسپندیریان معروف ترین آهنگسازان این کشور هستند.

مجسمه های ساختمان اپرا ارمنستان

قوانین بازدید از ساختمان اپرا ارمنستان

ساختمان اپرا، قوانین بسیار خاصی برای بازدیدکنندگان و توریست تورهای ارمنستان نداشته و تنها چند قوانین رایج هستند که برای بازدید از این ساختمان حتما باید آنها را رعایت کنید، اولین اینکه نمیتوانید با لباس ورزشی وارد این ساختمان شوید، همینطور ورود به همراه حیوانات نیز ممنوع است. امکان آوردن مواد غذای و حتی نوشیدنی نیست. همچنین به یاد داشته باشید که برای بازدید از ساختمان نباید نوشیدنی های الکل دار استفاده کرده باشید.

قوانین بازدید از ساختمان اپرا ارمنستان

دسترسی های نزدیک به ساختمان اپرا ارمنستان

هر کجای شهر که باشید، راحت ترین دسترسی را به سمت این ساختمان فرهنگی خواهید داشت. نهایت مدت زمانی که از هر نقطه شهر به سمت این ساختمان در حرکت باشید، سی تا چهل دقیقه است که البته اگر از سمت مرکز شهر حرکت کنید، ده تا بیست دقیقه بیشتر طول نمی کشد. اگر در سفر تور ارمنستان خود از هزار پله یا همان کاسکاد بازدید کرده باشید، ساختمان اپرا ارمنستان بسیار نزدیک به آن و در خیابان شمالی میدان جمهوری قرار دارد.