زیباترین پارک های ملی مالزی : مالزی با داشتن آب و هوایی استوایی، جنگل ها و پارک های ملی بسیاری، علاوه بر سواحل استوایی دارد. در این جنگل ها انواع مختلف یا جانوران و گیاهان عجیب و غریب و زیبا زندگی می کنند. اگر از شلوغی شهر خسته شده اید و می خواهید چند ساعتی را در آرامش و طبیعت سر کنید، از زیباترین پارک های ملی مالزی دیدن کنید.

پارک ملی کی ال فارست اکو کوالالامپور

این پارک که قبلا با نام بوکیت نانوس شناخته می شد، در مرکز کوالالامپور قرار دارد. این پارک یک زیستگاه طبیعی در دل شهری بتنی می باشد. میتوان از برج کی ال تا این پارک قدیمی ملی را قدم زد. این پارک جنگلی قدیمی و محافظت شده، دو مسیر کوتاه جلال راجا چولان و جلال آمپانگ دارد. کل ال فارست اکو، پوشش گیاهی بسیار زیبا و دیدنی داشته و با پیاده روی در آن هرگز حوصله تان سر نمیرود.

پارک ملی کی ال فارست اکو کوالالامپور

پارک ملی تامان نگارا مالزی

از شگفتی های طبیعت را در پارک ملی تامان نگارا ببینید. این پارک با حنگل های بارانی و امکانات و خدمات رفاهی اش مورد توجه خیلی از مردم و توریست ها قرار گرفته. هرچند که مسیر پیاده روی طولانی داشته اما ارزش چند دقیقه پیاده روی را دارد. مردم روستایی نزدیک به پارک از مسیرهای رودخانه ای به سمت روستاهای خود رفته و از رودخانه ها ماهی صید می کنند. در این پارک دو غار گوا کپایانگ بسار و گوا تلیناگا و کوه های گوگونگ تاهان، سونگای تمبلینگ و سونگای کنیام، در کنار چهار آبشار قرار دارند. بنابراین با بازدید از این پارک ملی میتوانید درون غارها بگردید، کوهنوردی کنید، قایق سواری کرده و در آبشارهای آن آبتنی کنید.

پارک ملی تامان نگارا مالزی

پارک ملی پنانگ مالزی

یکی از جدید ترین و البته کوچکترین پارک های ملی مالزی که مورد استقبال بسیاری از توریست ها و گردشگران هم قرار گرفته، پارک ملی پنانگ مالزی است. درختان، حیات وحش و جنگل های بارانی این پارک بسیار محبوب هستند. این پارک ملی مسیرهای پیاده روی بسیار زیبایی داشته که البته طولانی هم هستند پس کفش راحت پوشیده و خود را آماده یک طبیعت گردی جذاب و دوست داشتنی کنید. بعضی از این مسیرها به سواحل میمون، تلوک کامپی و ساحل کراچات میرسد بنابراین شما میتوانید با یک تیر دو نشان زده و همزمان با جنگل، از سواحل زیبای پنانگ هم دیدن کنید.  

پارک ملی پنانگ مالزی

پارک ملی غارهای مولو مالزی

این پارک ملی با جنگل های بارانی برنئو احاطه شده و دارای طیف گسترده ای از غارهاست. توریست ها و گردشگران تور مالزی میتوانند هر غاری که میخواهند را برای کشف کردن انتخاب کنند. این پارک ملی با غارهای زیبا و عجیب و غریبش شا را به وجد می آورد. در کنار این غارها، آبشار مرتفعی هم وجود داشته که میتواند در آن شنا کرد.

پارک ملی غارهای مولو مالزی

پارک ملی باکو

از قدیمی ترین و زیباترین پارک های ملی مالزی که در سال 1957 افتتاح شده، پارک ملی باکو است. این پارک بزرگ امکانات تفریحی بسیار خوبی برای توریست ها و گردشگران تور ارزان مالزی دارد از جمله قایق ساری از روستای باکو، شنا در استخرهای سنگی، پیاده روی در مسیرهای بسیار زیبا و باصفا، دوچرخه سواری و ... . پوشش گیاهی موجود در این جنگل برنئو بوده و حیواناتی که در آن زندگی می کنند خوک های ریش دار برنئو، گوزن موس، گراز وحشی، میمون های برگ نقره ای، سنجاب ها، صدف و ... هستند. مسیر دسترسی به این پارک، حدود سی دقیقه قایق سواری از روستای باکو است.

پارک ملی باکو

پارک کینابالو مالزی

پارک کینابالو، نخستین میراث جهانی مالزی است. صعود از کوه کینابالو یکی از تفریحات مورد علاقه توریست ها و گردشگران ورزشکار تور لحظه آخری مالزی است. بیشت از پنج هزار گونه از گیاهان، چهارصد پرنده و پستاندار در این پارک ملی زندگی می کنند. اگر از این پارک ملی بازدید می کنید، دوربین خود را فراموش نکنید. این پارک بزرگ ترین و خندان ترین گل جهان به نام رافلسیا را در خود دارد. همینطور گونه های بسیاری هم هستند که حتما باید آن را کشف کنید. در نزدیکی این پارک روستاهایی قرار داشته که میتوانند شما را با فرهنگ و تاریخ غنی مردم آشنا کند.

پارک کینابالو مالزی

پارک ملی کوبا مالزی

این پارک ملی طیف گسترده ای از درختان نخل بلند و ارکیده های حشی دارد. پارک ملی کوبا شش مسیر برای پیاده داشته که مسیر پیشنهادی ما به شما گونونگ سراپی است. در این پارک بزرگ و سرسبز آبشارها، جنگل های بارانی درختان بلان، درختان بیستاگور و ... نیز هستند. آبشار تریل این پارک بسیار خیره کننده و زیباست. در این پارک بزرگ، هنور هم گونه های مختلف و جدید کشف می شوند. اگر به حیوانات نیز علاقه دارید، سنجاب ها و پرندگان، بیشترین حیواناتی هستند که پارک کوبا خواهید دید.

پارک ملی کوبا مالزی