زیباترین مناظر طبیعی شمال ایران : شمال ایرانی یکی از توریستی ترین و بهترین استان ها را دارد. هر ساله افراد زیادی تعطیلات خود را در استان های شمالی ایران یعنی گیلان و مازندران میگذرانند. با اینکه رفت و آمد به این دو استان بین مردم ایران بسیار رایج بوده و هست، اما بسیاری از آنها هنوز زیباترین مناظر طبیعی شمال ایران را در این دو استان ندیده اند. به همین دلیل چند مورد از زیباترین مناظر طبیعی شمال ایران به شما معرفی میکنیم تا از بازدید از جاذبه های گردشگری این دو استان از دستتان نرود. با ما همراه باشید.

جنگل پاسند مازندران

این جنگ دست نخورده و انبوه، در نزدیکی روستای پاسند، شهرستان بهشهر میباشد. جنگل پاسند مازندران در قسمت شرقی این استان قرار داشته و پوشش گیاهی سبز و بکری دارد. این جنگل که یکی از بهترین جنگل های این استان بوده و نقش بسیار مهمی در منابع طبیعی داشته، متاسفانه در حال تخریب شدن است. به خاطر استفاده نادرست از منابع این جنگل و سیل های پی در پی و قطع درختان آن موجب شده تا این جنگل بکر و سرسبز در معرض خطر باشد. در سفر خود به مازندران و بازدید از این جنگل بسیار مراقب درختها و نهال های آن باشید  تا این جنگل همچنان پابرجا بماند.

جنگل پاسند مازندران

ییلاق اولسبلنگاه ماسال گیلان

برای اقامت در محلی خوش آب و هوا با منظره و چشم اندازی زیبا، ییلاق اولسبلنگاه گیلان را انتخاب کنید. بیشتر توریست ها و گردشگران تور گیلان که قصد سفر به این منطقه را دارند، فصل تابستان را انتخال میکنند. خانه مردم بومی این منطقه ساخته شده از چوب بوده و حتی بعضی از مردم گیلان، تعطیلات خود را در ییلاق لوبسبلنگاه هستند. این منطقه هتل ها و مسافرخانه های زیادی برای جذب توریست و گردشگر داشته و اقامت در آن راحت است. اولسبلنگاه خیلی زیباتر و سرسبزتر از آن است که بتوان اکنون توصیف باید حتما از آن بازدید کنید.

ییلاق اولسبلنگاه ماسال گیلان

منطقه ییلاقی دشت النزه گیلان

دشتی پر از گل های وحشی، درختان گردو، آلوچه های وحشی، درخت ها ولک سرخ و سیاه بوده و از دور انگار با یک پارچه بزرگ سبز رنگ پوشانده شده است مردم بومی این ییلاق پارچه ها و نخ های سبز رنگ و همینطور تکه ای از سفال ها را به این درخت ها میبندند. این دشت همیشه سبز و خوش آب و هوا از ییلاق شاندرمن بوده و درست مقابل امامزاده ابرایهم النزه میباشد. دشت النزه گیلان از هرطرف مقابل کوه بوده و آبشاری به اسم واشیاره دارد. که برای رسیدن به این آبشار باید بسیار پیاده روی کنید. دشت ییلاقی النزه نیز یکی از زیباترین مناظر طبیعی شمال ایران میباشد که بازدید از آن واجب است!

منطقه ییلاقی دشت النزه گیلان

غار آویشوی گیلان

بزرگ ترین و قدیمی ترین غار در این استان، غار آویشوی بوده که متعلق به 75 میلیون سال قبل است. این غار در شهستان شاندرمن و اطراف جنگل ها قرار دارد. داخل این غار آهکی، قندیل ها، آبشارها و ستون های آهکی بلندی را خواهید دید که زیبایی این غار را دوچندان میکند. این غار بوسیله کوه نوردها و غارنوردان بومی این منطقه پیدا و کشف شده و حالا یکی از جاذبه های طبیعی و از زیباترین مناظر طبیعی شمال ایران محسوب میشود.

غار آویشوی گیلان