صربستان آب و هوایی دلپذیر دارد و به همین علت شما در تمامی فصول سال می توانید به این کشور زیبا سفر کنید. لذت قدم زدن در خیابان های زیبای صربستان زمانی که قطره های باران به آرامی صورت شما را نوازش می دهند، شاید یکی از احساسی ترین خاطرات تور صربستان باشد. نوع آب و هوای این کشور از نوع قاره ای محسوب می شود و این بدین معناست که شما با زمستان هایی نسبتاً سرد و تابستان هایی گرم مواجه هستید.با توجه به اینکه صربستان در یک موقعیت جغرافیایی خاص قرار دارد، آب و هوای این کشور ملایم و مورد قبول گردشگران است. البته درست است که در زمستان باید لباس گرم با خود به همراه داشته باشید، اما همچون برخی از کشورهای اروپایی آنقدر هوا سرد نیست که شما را در سفر به صربستان دچار مشکل کند.در قسمت های شمالی صربستان که به منطقه اسکاندیناوی نزدیک تر است، هوا در تابستان هم کمی خنک است؛ این در حالی است که بخش های مرکزی این کشور هوای مناسب و معتدلی دارد. بارش ها در صربستان پیش بینی شده نیست و بهتر است پیش از سفر به این کشور، تجهیزات لازم مثل چتر یا بارانی را در چمدان خود قرار دهید.

خرید در صربستان

پول رایج در کشور صربستان، دینار صربستان است. شما با ورود به فرودگاه این کشور می توانید دلار و یورو خود را به دینار صربستان تبدیل کنید. البته یورو نیز از جمله پول هایی است که شما می توانید با استفاده از آن در این کشور خرید انجام دهید.شهر بلگراد در بین دیگر شهرهای صربستان گران ترین شهر است. در واقع شما با خرید از بلگراد درصدی از پول خود را به خاطر بالا بودن هزینه های این شهر، به راحتی از دست می دهید. پیشنهاد می شود برای خرید بسیاری از کالاها ازجمله سوغاتی های مختلف عمومی در صربستان، به دیگر شهرهای این کشور سفر کرده تا هم از جاذبه های آن بهره ببرید و هم هزینه های سفر خود را مدیریت کنید.

تنوع غذایی در صربستان

یکی از جذابیت های خاص تور صربستان، شکمگردی در این کشور است. تجربه غذاهای جدید در کشوری که اکثر مردم آن را صرب ها تشکیل می دهند از خاطرات خوش­طعم سفر به این کشور است؛ چرا که برخی از این خوراکی ها در هیچ منطقه دیگری از دنیا پیدا نمی شود.اصولاً گوشت و پنیر از مواد اولیه ای هستند که در اکثر غذاهای صربستانی ها وجود دارد. همچنین نان مخصوص محلی صرب ها نیز از خوشمزه ترین خوراکی هایی است که در سفر به صربستان می توان آن را امتحان کرد.رستوران های متعدد موجود در بلگراد و دیگر شهرهای صربستان با ارائه غذاهای متنوع ملل سعی کرده اند تا برای هر سلیقه ای پاسخ مناسبی را مهیا کنند. جالب است بدانید که هزینه غذا در این کشور بسیار کمتر از دیگر کشورهای اروپایی است.

برنامه ریزی در سفر به صربستان

احتمالاً شما در تور صربستان با کمبود زمان مواجه می شوید. کشوری پر از جاذبه و مناطق دیدنی همراه با روزهایی محدود؛ پس بهتر است به جای اینکه روزها و شب های خود را بدون برنامه ریزی هدر دهید، قبل از سفر اقدام به برنامه ریزی کنید. بسیاری از مجموعه های ارائه دهنده تور صربستان، برای بهره مندی از این سفر برنامه مشخصی دارند؛ اما زمان های بسیار زیادی را بر عهده گردشگر میگذارند تا خود به گردش بپردازد. اگر با اینگونه تورها به صربستان سفر می کنید، با آگاهی از جذابیت های این کشور برای وقت های آزاد خود نیز برنامه بچینید. فراموش نکنید برای خوابیدن در هتل و تماشای برنامه های تلویزیون وقت بسیار است. سفر را دریابید!

انتخاب تور صربستان

یکی از نکات مهم در سفر به صربستان، تنوع در این نوع تور است. شما برای سفر به این کشور می توانید علاوه بر تور صربستان که اصولاً با هواپیما صورت می پذیرد، از طریق دیگر کشورهای اروپایی و به صورت زمینی به این کشور سفر کنید. در یک تور اروپایی،سفر به این کشور به صورت زمینی و با استفاده از اتوبوس های لوکس، می تواند سفری خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.با توجه به جذابیت تور صربستان، آژانس های مسافرتی بسیار زیادی اقدام به فروش این تور می کنند. بهتر است در هنگام خرید این تور گردشگری، به سایت و آژانسی که از آن خرید می کنید دقت کافی داشته باشید. لست تورز مجموعه از بهترین آژانس های برگزار کننده تور صربستان را برای شما فراهم کرده تا سفری مطمئن به این کشور پرجاذبه و اروپایی داشته باشید.شاید صربستان مقصد بعدی اروپایی شما باشد چرا که صربستان ارزانترین تور اروپا را به شما ارائه میدهد