روستای زشک مشهد : روستای زشک به خاطر آب و هوای بسیار خوبی که در فصل تابستان داشته، به منطقه ییلاقی مشهد معروف است. این منطقه در شهر شاندیز، امتداد جنوب شرقی رشته کوه بینالو، سرچشمه دره شاندیز و بیست کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. جمعیت این روستا تنها هشت هزار نفر بوده و بیشتر آن ها به باغ داری، پرورش دام و طیور، صنایع دستی و ... مشغول هستند. با گذر رودخانه دائمی از این منطقه، باغ های بسیار زیبا و محسور کننده در آن بوجود آمده اند علاوه براین ها آب و هوای بسیار مطبوعی داشته که نمیتون از آن دل کند. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور مشهد برای گذراندند تعطیلات خود در طبیعت این روستا را انتخاب می کنند.

روستای زشک مشهد

طبیعت و صنایع دستی روستای زشک مشهد

یکی از بهترین دلایلی که میتوان توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری مشهد را برای بازدید از این روستا جذب کرد، چشم انداز فوق العاده، آب و هوای بی نظیر و باغ های سرسبز میوه اش است. تمام این ویژگی های خاص باعث شده تا روستای زشک مشهد به عنوان بهترین منطقه ییلاقی کشور تبدیل شود. چشمه سارهای بسیار در این منطقه باعث شده تا همیشه آب کافی برای برداشت هر نوع محصول باغی از جمله گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، گردو، آلو قرمز، هلو و ... وجود داشته باشد و اینچنین باغ های زیبایی بوجود آید. به توریست ها و گردشگران پیشنهاد می کنیم که حتما از نان های محلی روستای زشک امتحان کنند. این نان ها طرافداران بسیاری دارد. شغل اهالی این روستا، باغ داری، صنایع دستی، پروش دام و طیور و شیلات می باشد.

طبیعت و صنایع دستی روستای زشک مشهد

امکانات رفاهی روستای زشک مشهد

شاید در نگاه اول به نظر برسد که روستای زشک امکانات رفاهی نداشته باشد. اینطور نیست! این روستا دارای تله کابینی به نام زشک بوده که پروژه ای موفق در مشهد می باشد و در جذب توریست ها و گردشگران بیشتر، نقش بسیار خوبی داشته است. این تله کابین روزانه هشت تا ده هزار توریست و گردشگر را از قسمت های شمال شرق جابجا می کند. تله کابین زشک از بزرگ ترین و مجهزترین پروژه ها در کشور است. در کنار این تله کابین انواع رستوران ها و چایخانه ها نیز قرار دارند. همینطور اگر به کوهنوردی علاقه مند هستید، مسیرهای خاصی در این منطقه برای رسیدن به کوه های زشک هست. قله چمن از ارتفاعات بینالود بوده که 3020 متر ارتفاع داشته و برای کوهنوردان در فصل های مختلف بسیار جذاب است. 

امکانات رفاهی روستای زشک مشهد

دسترسی های نزدیک به روستای زشک مشهد

این روستا از سمت یک بزرگراه و گذشتن از کنار دهکده المپیک ثامن و الائمه و قلعه باستانی ویرانی به شهر مشهد دسترسی داشته و توریست ها و گردشگران تور ارزان مشهد میتوانند با استفاده از این راه به روستای زشک برسند.