روستاهای توریستی تهران : هیچکس دلش نمیخواهد در روزهای تعظیل در دود و ترافیک تهران بماند. شما میتوانید تنها با چند ساعت رانندگی، به روستاهای توریستی تهران برسید. این روستاهای سرسبز و خوش آب و هوا دیدنی های بسیار جذاب و کوهستان های منحصربفردی دارند. همچنین شما میتوانید چند هفته در طبیعت های بکر این روستاها به دور از تمام ترافیک و شلوغی ها و دغدغه های تهران بگذرانید. چند مورد از روستاهای توریستی تهران را برای شما معرفی میکنیم تا آخر هفته های خود را در این روستاهای بکر و سرسبز بگذرانید.

روستای زرین دشت از روستاهای توریستی تهران

شاید در بازدید اول از این روستا باور نکنید که همین روستا بیخ گوشتان، یعنی نزدیک به تهران باشد. جاذبه بسیار زیبای و فوق العاده این روستا، چشمه های آب معدنی، میوه های خوشمزه این منطقه میباشد. رودخانه حبله رود نیز یکی دیگر جاذبه های این روستا میباشد. روستای زرین دشت در فصل بهار و تابستان مملو از باغ های پرشکوفه و میوه های خوش مزه هستند که شما میتوانید در حین قدم زدن در کوچه پس کوچه های این روستا نفسی تازه کرده و از این میوه های بخورید. حتما یک روز از هفته را برای بازدید از روستا بگذارید.

روستای زرین دشت از روستاهای توریستی تهران

روستای ابنیک از روستاهای توریستی تهران

یکی دیگر از روستاهای توریستی تهران روستای ییلاقی با آب و هوای سرد میباشد به اسم روستای ابنیک. این روستا که از توابع قسمت رودبار قصران میباشد، حدود دوازده کیلومتر از فشم فاصله دارد. یکی از ویژگی های این روستا که مورد علاقه توریستها و گردشگران تور تهران بوده و هست، رودخانه کلارود و دامنه کوه های این اطراف که در فصل های بهار و تابستان بسیار معروف هستند. رودخانه کلارود یکی از سرشاخه های جاجرود بوده که و از کوه های جانستون و خرسنگ سرچشمه میگیرد. یکی دیگر از جاذبه های این روستا آبشار یخی آبنیک بوده که در نزدیکی یک تنگه قرار داشته و بسیاری از توریست ها و گردشگران روی یخ های این قسمت در فصل زمستان یخ نوردی میکنند. به جز آبشاریخی و رودخانه کلارود، این روستا چشمه هم داشته که دارای خواص درمانی میباشند.

روستای ابنیک از روستاهای توریستی تهران

روستای خور از روستاهای توریستی تهران

این روستا پای دامنه کوه های البرز مرکزی قرار داشته و اگر میخواهید در یکی از خوش آب و هواترین منطقه نزدیک به تهران اقامت داشته باشید، روستای خور بهترین موقعیت مکانی و امکانات را دارد. فصل تابستان روستای خور، برعکس تهران آب و هوای بسیار خنک و بدون رطوبت داشته و دره ها و باغ های پر گل بسیاری دارد. یکی از جاذبه های فوق العاده این منطقه آبشار خور است. این آبشار پنجاه متری در کنار روستای خور و در مسیر جاده کرج چالوس قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار از مسیری که شباهتی به بهشت داشته خواهید گذشت، در مسیر آبشار از کنار درختان سیب ترش، گوجه سبز، ، زردآلو و گیلاس خواهید گذشت. مردم این روستا به خاطر هدرنرفتن آب های این چشمه کانال کوچکی در مسیر آن ساخته اند تا آب این چشمه به باغ ها برسد و هدر نشود. 

روستای خور از روستاهای توریستی تهران