روستاهای اطراف کرج : یکی از روستاهای کنار کرج، روستای کندر میباشد که یک روستای قدیمی و تاریخی بوده و بسیاری اشیا قدیمی مثل سفال و ساروج و ... در آن پیدا شده که مربوط به دوران قاجار و صفویه میباشد. مردم این روستا از تات زبان ها بوده و اسم دیگر روستای کندر، کهن دور نیز میباشد دلیل آن هم پیدایش بسیاری از اشیا قدیمی میباشد دلیل دیگر آن نزدیک بودن امام زاده داوود است. از کندر تا امامزاده داوود با خودرو شش ساعت طول میکشد. مردم روستای کندر معمولا به شغل کشاورزی مشغول بوده و محصولاتی که بدست می آورند عدس، جو و گندم است.  از جاذبه هایی که این روستای اطراف کرج دارد میتواهن به جشمه آب معدنی آن نام برد که اسم خاصی ندارد اما چشمه  آب معدنی بالا محل پنج است که در گذشته فقط بانوان میتوانستند از آن آب بیاورند.

روستاهای اطراف کرج

روستای کلوان

این روستا یکی از توابع آسارا در کرج میباشد که مردمان آن بیشتر مشغول به کشاورزی و دامداری میباشد همینطور پنج مرغ داری، دو استخر برای پرورش دادن ماهی های کوچک داشته و از همین راه ها مواد غذایی مورد نیاز خود را تامین میکنند. اهالی این روستا نیز مثل روستای کندر از تات زبان هستند. از جاذبه های این روستا میتوان به پلی اشاره کرد که قدمت بسیار داشته و یکبار هم مرمت شده است. این پل میان 2 درخت بزرگ و سبز سرو قرار دارد. همچنین قله مرتفع کاهار نیز در روستای کلوان واقع میباشد.

روستای کلوان

روستای واریان

این روستا یکی از زیباترین روستاهای اطراف کرج است. روستای واریان در مسیر کرج به چالوس قرار داشته و به خاطر ساخت و ساز سد امیر کبیر، اهالی آن مجبور به کوچ کردن به یک محله بالاتر شدند. اکنون برای رسیدن به این روستا باید با قایق ار روی سد کرج بگذرید! درست آن طرف دریاچه به خاطر توجه بسیاری از توریست ها به این روستا، یک هتل به اسم واریان برای توریست ها و گردشگران تور کرج ساخته شد تا امکان اقامت در این روستا وجود داشته و توریست ها بتوانند با خیال راحت زمانی را در این روستا باشند. روستای واریان نسبت به دیگر روستاهای اطراف کرج درخت های بسیار زیاد و سرسبز داشته، همنیطور آبشارهای زیبا و چشمه های تمیز. گل های رنگارنگ این روستا همزمان با پروانه هایی که روی آنها مینشینند منطره ای زیبا میسازد. پای کوه های روستای واریان انواع گیاه های دارویی را میتوانید پیدا کنید. بسیاری از خانواده های اهل کرج برای پیک نیک و خوش گذرانی وارد این روستا میشوند.

روستای واریان

روستای برغان

این روستا در کرج بین کوه های البرز و هشتگرد میباشد. از جاذبه های گردشگری این روستا حسینیه برغان، پل برغان و چنار مسجد برغان میباشد. خوشمزه ترین عسل ها، لبنیات محلی و آلوی برغان که بسیار معروف نیز هست را میتوانید در این روستا پیدا کرده و به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان ببرید. آب و هوای این روستا به خاطر بودن در کوه های البرز زمستان و پاییز سردی داشته اما در فصل های بهار و تابستان آب و هوایی خوب و مناسب دارد. روستای برغان جاذبه های طبیعی، جاذبه های تاریخی بسیاری دارد.  رودخانه شهر شاهرود که از کوه های البرز می آیند نیز از کنار این روستا میگذرد.

روستای برغان