کرواسی در شرق دریای آدریاتیک واقع شده است. منطقه اصلی صنعت توریسم در این کشور در امتداد خط ساحلی آدریاتیک متمرکز شده است. کرواسی زمینی با میراث فرهنگی غنی است که برای یافتنش باید سری به موزه ها، گالری ها و کلیسا هایش بزنید. به دلیل موقعیت جغرافیایی کرواسی، این کشور ترکیبی از ۴ حوزه فرهنگی متفاوت است.غذاهای سنتی کرواسی از هر منطقه به منطقه ی دیگر متفاوت است. دالماسی و ایستریا غذاهای ایتالیایی و مدیترانه ای به همراه غذاهای دریایی سرو می کنند. غذاهای این کشور به شدت تحت تاثیر غذاهای مجارستانی، اتریشی و ترک قرار گرفته است. پایتخت کرواسی یعنی زاگرب شهر پر جنب و جوشی است. یک شهر قدیمی به سبک قرون وسطی در دل زاگرب قرار گرفته است.دوبرونیک که احتمالا شناخته شده ترین مقصد گردشگری کرواسی است یک شهر بکر و دست نخورده است. این شهر در جوار ساحل دریا قرار گرفته است و از آن با نام مروارید دریای آدریاتیک یاد می کنند. افراد مشهور زیادی از رئیس جمهور ها و خاندان سلطنتی این شهر را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اند.

دوبرونیک در معماری خیره کننده، در مجسمه سازی سرشار از ذوق و جزییات و در معماری کلیسا ها و صومعه ها بسیار زیبا است. روگریر یک شهر تاریخی در دریای آدریاتیک است، توسط یونان در قرن سوم قبل از میلاد ساخته شد. شهر تاریخی آن توسط سازمان یونسکو محافظت می شود و مکان های معماری خیره کننده­ای را از دوره های متفاوت ایجاد می کند.

جزیره  پاگ یکی از بزرگترین جزایر در کشور و بخشی از مجمع الجزایر دالماشیا است و با طبیعت بکر و چشم اندازهای پر هیجان همه را مجذوب می کند. پاگ طولانی ترین ساحل دریای آدریاتیک را به همراه آب تمیز و سواحل شنی در کشور دارد که تعطیلات عالی را تضمین می کند. جزیره اچوار را فراموش نکنید. از آن جا که اچوار باستانی یک بندر مهم برای یونان، روم و بیزانس بوده است، به عنوان جواهر جزایر دالماشیا مورد توجه است.

ساحل زلاتنی یا دماغه طلایی و یا شاخ طلایی یکی از معروف ترین سواحل اروپا و یکی از برترین جاذبه های گردشگری کرواسی می باشد. زلاتنی رت نزدیک شهر بل و در ساحل جنوبی جزیره برکا در جنوب کرواسی قرار دارد و به شکل یک دماغه و بیرون زدگی در آب های زلال دریای آدریاتیک است که منظره بسیار زیبا و چشم نوازی ساخته است به علاوه این ساحل در لیست ده ساحل زیبای دنیا قرار دارد.

یکی از  بهترین مراکز خرید کرواسی سیتی سنتر و اونیو مال در زاگرب است البته پیشنهاد می کنم در تور خود به کرواسی از مرکز خرید اسپلیت در شهر اسپلیت نیز بازدید کنید.از بهترین هتل های ۲ ستاره در کرواسی می توان هاستل فانک لانج و سنترال هاستل در زاگرب را نام برد. همچنین از بهترین هتل های ۳ ستاره می توان به هتل هالیدی، هتل استلا و هتل مووی در زاگرب اشاره کرد. هتل پانوراما، هتل آلگرا، هتل وستین و هتل شراتون نیز از بهترین هتل های چهار ستاره و پنج ستاره در این کشور هستند.در انتخاب تور کرواسی مطلب بالا به شما کمک کنند