مجارستان در حقیقت در قلب اروپا قرار گرفته و پایتخت شگفت انگیز این کشور، بوداپست نام دارد، شهری با تاریخ قابل تامل و پر فراز و نشیب، که با جاذبه های طبیعی بی شمار تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری محبوب شده است.عده ای در همان نگاه نخست شیفته و دلباختهبوداپست میشوند و عده دیگری نیز پس از کشف شهر و تماشای جاذبه‌‌های خیرهکنندهاش عاشق آن می شوند، اما به جرات می توان گفت که هر دو گروه بر سر یک چیز توافق دارند؛ این که این شهر با جاذبه های طبیعی و معماری ساختمان های قدیمی و باستانی توجه گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.علاوه بر آن چه گفته شد، قرار گرفتن مجارستان در قلب اروپا، اقتصاد زنده و پویا و فرهنگ غنی همگی با هم دست به دست هم دادهاند تا کشور مجارستان، به یکی از جذاب ترین مکان های توریستی جهان تبدیل شود. تفاوت زمانی این کشور با تهران ۲ ساعت و نیم می باشد و واحد پول رسمی این کشور نیز فورینت است.

راهنمایی سفر به مجارستان

زمستان های مجارستان اغلب بسیار سرد و زننده است و تابستان نیز دمای هوا بسیار زیاد خواهد شد. خصوصیات آب و هوایی مجارستان این گونه است و به اصطلاح آب وهوای آن قاره ای مرطوب است. اگر به دمای هوا حساس هستید و به دمای هوای مطبوع و ملایم علاقه دارید، برای تجربه مجارستان فصول بهار و پاییز را انتخاب کنید، البته مجارستان در این دو فصل شلوغ تر است و گردشگران بیشتری را به خود می بیند.بی اغراق می توان اظهار داشت که گوشه به گوشهی مجارستان همانند لطافت فصلی از یک رمان هنری، سکانسی از یک فیلم اساطیری تاریخی و یا یک تابلوی نقاشی بی نظیر است! از لحاظ تاریخ و فرهنگ نه فقط بوداپست بلکه همه ی شهرها و حتی روستاهای این کشور توجه خاص و عام را به خود جلب می کند.گفتنی است که رود دانوب درست از میان شهر عبور می کند چشم انداز انحنای روح انگیزش در غروب های بوداپست، لحظات فراموش نشدنی را برای هرکسی رقم می زند. پل مشهور آزادی، جلوه ی زیبایی را به این شهر بخشیده که آن را به یکی از مناطق محبوب میان شهروندان و گردشگران تبدیل شده است.

راهنمایی سفر به مجارستان

شبه جزیره  کوچک تیهانی که در دریاچهبالاتون قرار دارد با وجود کوچک بودن، مناظر طبیعی چشم نوازی دارد که می توان به آن لقب بهشت کوچک را داد.حال به سراغ مراکز خرید و مغازههای رنگارنگ بوداپست برویم. معمولا کالاهایی که در این مراکز خرید عرضه می شوند، از کیفیت بالایی برخوردارند. اگر به دنبال مراکز خرید هستید می توانید بازارهای سنتی، مراکز امروزی و بزرگ خرید یا بازارچههای خیابانی بوداپست را تجربه کنید، تمام برندهای معروف جهانی نیز دربوتیکهای سطح بالای شهر به چشم می خورند. به طور کل مراکزخرید در بوداپست همانند پایتختهای دیگر کشورهای اروپایی، عظیم، مدرن و پر از برندهای مشهور هستند، اما شما برای کشف روح اصیل شهر، باید خود را در بازارهای محلی رنگارنگ بوداپست غرق کنید تا به گوهر درون آن دست یابید.

راهنمایی سفر به مجارستان

مجارها کلکسیونی از کاخ، قلعه و دژهای  تاریخی بی شماری دارند. از مشهورترین قلعه های مجارستان، می توان به قلعهEger اشاره داشت که متعلق به قرن شانزدهم میلادیست.

راهنمایی سفر به مجارستان

از آثار تاریخی و فرهنگی که فاصله بگیریم، طبیعت و پارکهای بی نظیری در بوداپست وجود دارد که به عنوان نمونه می توان به تپه های بودا اشاره کرد. طول تپه های بودا بیش از ۵۱۸ متر برآورد شده است. شما می توانید مسیرهای مخصوص این تپه ها را با دوچرخه و یا پای پیاده تجربه کنید.در انتها لازم به ذکر است که تا فرصت دارید در شهر قدم بزنید، به اکتشاف خیابان های قدیمی بپردازید، در کافه ها و غذاخوری های سنتی طعم غذاها و نوشیدنی ها را بچشید و روی پل های دانوب، به تماشای طلوع و غروب شهر مشغول شوید شما میتوانید تور مجارستان را از آژانسهای لست تورز انتخاب نمائید