غرق در خرابه های ما قبل تاریخ، داستان های شوالیه های سنت جان و 7000 سال تاریخ، مالت به همراه همسایه هایش یعنی گزو و کومینو یک مرکز فرهنگی در میانه  دریای مدیترانه و جایی میان جزیره سیسیل ایتالیا و لیبی تشکیل داده اند.

راهنمایی سفر به مالت

آفتاب مدیترانه ای هزاران سال است که پایتخت آن یعنی والتا را گرم می کند و بر گنجینه های غنی آن همچون مدینا ، کاخ ها و کلیسا های بزرگ می تابد. بازدید کنندگان امروزی تنها کسانی نیستند که مالت را جذاب می دانند، بلکه با وجود تنوعات فرهنگی زیاد از زبان عربی مغربی تا غذاهای الهام گرفته از ایتالیا، آشکار است که در طول تاریخ گردشگران زیادی علاقمند به بازدید از زیبایی های این جزیره بوده اند.

راهنمایی سفر به مالت

خط ساحلی ناهموار مالت دارای سواحل شنی زیبایی است که اکثر آنها در شمال جزیره قرار گرفته است. خلیج ملیحا که بزرگ ترین ساحل شنی مالت است و همچینین بیرزبوگا بسیاری از کسانی که شیفته  ورزش های آبی هستند را مجذوب خود می کند.  جالب است بدانید اکثر سواحل مالت به عنوان تمیزترین سواحل حوزه اتحادیه اروپا شناخته می شوند.ساحل خلیج طلایی یکی از سواحل دیدنی کشور مالت است که در ملیحا قرار گرفته، همچنین از دیگر سواحل دیدنی مالت می توان به خلیج میسترا اشاره کرد که در این ساحل تعدادی غار نیز وجود دارد و جایی خارق العاده برای ماجراجویی به حساب می آید. خلیج راملا نیز به عنوان زیبا ترین ساحل گزو شناخته شده است و از شهر گزو با اتوبوس های مخصوص می توانید خود را به این ساحل محبوب برسانید.

راهنمایی سفر به مالت

پایتخت مالت که شهر والتا است در ساعاتی که گرگ و میش هوا به روی قلعه ها و گنبد های قرن 16 می تابد بسیار دیدنی می شود. از دیدنی های والتا می توان به کلیسای سنت جان اشاره کرد. این کلیسا مجموعه ای بی نظیر از هنر و معماری باروک است. کلیسای سنت جان محلی برای گرد آوری شوالیه های سنت جان بوده است. افراد سلطنتی بسیاری در طول تاریخ هدایای  هنری ارزشمندی به این کلیسا داده اند که اکنون برای بازدید در کلیسا قرار داده شده. محراب این کلیسا متشکل از نقاشی های کاراواجو و طلا کاری های زیبایی است.در شمال والتا منطقه  سلیما و سنت جولیان از مراکز سرزنده و پر هیاهو هستند. برای اقامت در سلیما به اقامتگاه جونز بروید. اتاق های این هتل هر کدام به شیوه ای متفاوت از دیگری تزیین شده اند و در هتل آثار هنری زیادی قرار گرفته است.

راهنمایی سفر به مالت

تئاتر منوئل در والتا یکی از قدیمی ترین تئاتر های فعال اروپا است که توسط معمار سرشناسی در قرن 18 ساخته شده است. در مکان تئاتر منوئل تعدادی موزه و گالری وجود دارد که باید از آنها نیز بازدید کنید. اگر قصد خرید دارید به مرکز خرید پوینت در سلیما بروید این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید در والتا است.

راهنمایی سفر به مالت

از هتل های زیبای مالت که اکثر آنها به سبک سنتی و مدیترانه ای تزیین شده اند می توان به هتل جولیانی، هتل کومینو در جزیره کومینو، هتل زارا پلاس و هتل فنیقیه اشاره کرد. برای سفر به مالت میتوانید از تور ایتالیا لست تورز استفاده کنید