اکثر مردم جهان اطلاعات کمی در مورد کشور لتونی که هم مرز با بلاروس و روسیه است دارند اما باید بدانید که این کشور اروپایی با جاذبه های بی نظیر می تواند یکی از مقاصد مهم گردشگری محسوب شود. لتونی بسیار زیبا بوده و جزو محدوده شینگن به شمار می رود. پس گردشگران می توانند با ویزای شینگن به این کشور توریستی سفر کنند.

راهنمایی سفر به لتونی

پایتخت لتونی شهر ریگا و واحد پول این کشور لاتس و یورومی باشد. مردم این کشور به زبان لتونیایی و لاتگالی صحبت می کنندو البته باید بدانید که از لحاظ زمانی کشور لتونی یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

راهنمایی سفر به لتونی

این کشور در کنار دریای بالتیک واقع شده و علیرغم وسعت بسیار کم با شرایط اقلیمی متنوع همانند ایران به کشور چهار فصل معروف است و به طور کلی از آب و هوای معتدلی برخوردار می باشد. بهترین زمان سفر به کشور لتونی اواخر فصل بهار و تابستان و اوایل پاییز می باشد که می توانید در این فصول از طبیعت بکر و زیبای آن لذت ببرید.شهرهای بزرگ و مهم کشور لتونی عبارتند از ریگا، لیه پایا، یلگاوا، یورمالا و رزکنه. طراحی و معماری زیبای ساختمان های شهر ریگا به دوران قرون وسطی باز می گردد. خیابان های سنگ فرش شده ریگا به همراه ساختمان هایی در  سبک های کلاسیک مختلف نظیر سبک معماری گوتیک، مرنیسم و رمانتیسیسم و همچنین نقاشی های زیبا و خیره کننده ای دارد که توجه هر گردشگری را به خود جلب می کنند. همچنین سالن کنسرت Dzintari جزو آثار فرهنگی مهم این شهر است که سالانه برنامه های فرهنگی و کنسرت های زیادی در این سالن برگزار می شود.

راهنمایی سفر به لتونی

 برای اقامت در شهر زیبای ریگا می توانید هتل های متروپل، مونیکا، اسکوئر و بالتیک بیچ را انتخاب کنید این هتل ها در حقیقت از بهترین هتل های ریگا هستند. شهر ساحلی یورمالا با دارا بودن ساحل شنی سفید میان دریای بالتیک و جنگل های سرسبز واقع شده است. در جنگل حفاظت شده و بکر کنار این شهر انواع گونه های گیاهی و جانوری وجود دارد که می توانید در تور خود به لتونی از آن بازدید کنید. همچنین از دیگر جاذبه های طبیعی این شهر می توان به پارک ملی کمری اشاره کرد.در کشور لتونی یک پارک ملی بسیار زیبا با نام Gauja نیز وجود دارد که در میان دره Gauja و رودخانه خروشان Gauja واقع شده . این پارک ملی منطقه بسیار بکریست .غارها، صخره ها و چشمه های این پارک منظره عجیب و چشم نوازی را به نمایش می گذارند. در این پارک بزرگ ورزش مهیج سقوط آزاد نیز وجود دارد که می تواند تجربه ای شگفت انگیز و خاطره به یاد ماندنی در ذهن دوستداران این ورزش به جا بگذارد. در رودخانه کنار پارک ملی Gauja می توان قایق رانی نیز کرد. همچنین می توانید با دوچرخه سواری در هوای پاک و دیدن منظره سرسبز پارک روح و روانتان را به آرامش دعوت کنید.

راهنمایی سفر به لتونی

یکی از مناطق گرمسیری کشور لتونی شهر کولدیگاست . این شهر نیز در حاشیه دریای بالتیک قرار گرفته و ماهیگیری یکی از مشاغل اصلی مردم این منطقه محسوب می شود. در ساحل این شهر می توانید سوارکاری را تجربه کندی  و از نسیم ملایم دریایی ساحل لذت ببرید.