سوئد کشوری سردسیر در شمال اروپا و در شبه جزیره‌ اسکاندیناوی است که درزمان های دور قلمروی وایکینگ‌ها به حساب می آمد. جمعیت سوئد نزدیک به ۱۰ میلیون نفر است و از نظر وسعت چهارمین کشور بزرگ اروپا محسوب می‌شود.استکهلم، پایتخت کشور سوئد یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می ‌رود، یکی از بهترین شهرهای دنیا که از سفر به آن هیچ گاه پشیمان نخواهید شد، استکهلم است. شهری که از جزایر مختلف بر روی آب که با پل های زیبایی به هم مرتبط شده ساخته شده است و به همین خاطر به " ونیز شمال اروپا " شهرت یافته است. 98 درصد از مردم سوئد به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و شما از لحاظ زبان مشکلی در سفر خود نخواهید داشت.

راهنمایی سفر به سوئد

اگر توانایی مالی کافی دارید نباید فرصت بازدید از سوئد را از دست بدهید. تصور کنید سرزمینی که جای خورشید و ماهش هر فصل جا به جا می شود تا چه حد می تواند طبیعت زیبا و جوی متفاوت داشته باشد. اختلاف ساعت استکهلم، پایتخت این کشور با تهران  تنها۲:۳۰- است و واحد پول رسمی نیز، کرون سوئدی (SEK) است.در تور سوئد متوجه این توصیف خواهید شد

راهنمایی سفر به سوئد

یکی از عجیب ترین نکات آب و هوایی سوئد این است که، با این که به قطب شمال نزدیک است، اما آب و هوایی ملایم‌تر از آنچه که انتظار می‌رود دارد! بهار و پاییز این شهر به طور طبیعی سردتر هستند؛ زمستان‌ها همانطور که حدس می‌زنید به طور منصفانه‌ای سرد است و برف ها مقداری روی هم انباشته می شوند.هتل‌های استکهلم اغلب زیبا و مجلل هستند، هتل های 5 ستاره ۱,۷۲ تا ۲,۲۹۵ کرون سوئد روی دست شما هزینه می گذارند و هتل های 4 و 3 ستاره نیز به ترتیب هزینه ای نزدیک به ۷۷۵ تا ۲,۰۱۹ کرون سوئد و ۵۴۸ تا ۱,۴۶۰ کرون سوئد دارند.از مشهورترین موزه ‌های استکهلم می توان به موزه‌ی واسا اشاره کرد. یک کشتی جنگی بهبود یافته (کشتی واسا) کل موزه را در بر گرفته است! در سال ۱۸۶۲، کشتی درست چند لحظه پس از به آب انداختن غزق شد و نتوانست در هیچ فعالیت جنگی شرکت کند. از آنجایی که کشتی بدون هیچ صدمه‌ی قابل توجهی از آب بیرون کشیده شد، دولت سوئد تصمیم گرفت از آن به عنوان یک موزه استفاده کند.

راهنمایی سفر به سوئد

بازدید از بخش قدیمی شهر استکهلم نیز حال و هوای خاص خودش را دارد. ساختمان‌های رنگی، خیابان‌های باریک و سنگ فرش شده و پنجره های باریک خطی بی شک تجربه ای تکرار نشدنی برای شما خواهد بود.جالب است بدانید که در مرکز شهر استکهلم ، یک تور کانال یا آبراه وجود دارد که فرصتی عالی برای کشف همه‌ی نقاط شهر و تجربه‌ی دیدن استکهلم از منظری متفاوت است. شهر استکهلم و جزایر زیبایش به گونه‌ای هستند که بهتر است با قایق در آن‌ها به گشت و گذار پرداخت.

راهنمایی سفر به سوئد

اگر به دنبال یک ساختمان به یاد ماندنی با معماری قابل توجه و تاریخی جذاب هستید، کاخ سلطنتی استکهلم شما را به چالش می کشد!یک خبر خوش برای گردشگرانی که اهل پیاده روی هستند! ریدار هولمن جزیره‌ کوچکی است در مرکز استکهلم که می توانید به راحتی با پای پیاده از سمت slussen یا Sergels Torg به آن سفر کنید.برای خرید کردن می توانید Drottninggatan (خیابان ملکه) را زیر و رو کنید. اصلی ترین خیابان خرید در استکهلم همین خیابان است. روزانه مردم محلی و گردشگران زیادی برای خرید و بازدید از این خیابان روانه‌ی خیابان ملکه می‌شوند. بی اقراغ در این خیابان تنوع زیادی از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها را به چشم خواهید دید.اگر به تاریخ و به خصوص دوران قرون وسطی علاقمند هستید، لذت تماشای موزه‌ی بزرگ قرون وسطی را از دست ندهید، چرا که این موزه، مکانی عالی برای نگاهی اجمالی به سبک زندگی قرون وسطایی در استکهلم به شمار می رود.غذاهای سوئدی طرفداران بسیاری دارد، حتما سری به رستوران های معروفی مانند  رستوران پلیکان ((Restaurant Pelikan ،  رستوران کریپ این Restaurang Kryp In)) و رستوران سوئدی (Gästabud Restaurant) بزنید و غذای آنها را در تور سوئد امتحان کنید.