کشور های زیادی در اروپا وجود ندارد که در آن ها هنوز هم از اسب برای جابجایی در روستاها استفاده شود و یا بازارچه های محلی و سنتی در گوشه و کنار شهر ها بر پا شود. رومانی یکی از معدود کشور های اروپایی است که هنوز هم زندگی سنتی در آن جریان دارد. در حالی که بیش تر کشور های اروپای شرقی به سرعت در حال مدرنیزه شدن هستند و بیش تر شهر ها را  پاساژ ها و هتل های لوکس تشکیل می دهند این کشور همچنان به سنت های خود پایبند مانده است.

راهنمایی سفر به رومانی

اولین چیزی که در پایتخت این کشور یعنی بخارست توجه هر بیننده ای را جذب می کند پیچیدگی جذابیت های آن است. بخارست ملقب به پاریس کوچک است که با سبک معماری باستانی اش بسیار معروف شده. موزه ها و رستوران های سنتی زیادی در بخارست وجود دارند.

راهنمایی سفر به رومانی

 رومانی بیشتر با جوامع روستایی و کوچکش معروف است در این کشور بسیاری از مردم همچنان از طریق کشاورزی زندگی می کنند. از روستا های دور افتاده که به کوه های کارپاتیاز چسبیده است تا شهرهای ساکسون ترانسیلوانیا بافت روستایی بی نظیری دارند. صحبت در باره  ترانسیلوانیا بدون اشاره به افسانه  دراکولا غیر ممکن است. مردم رومانی به خوبی از علاقه مردم سراسر جهان به افسانه تخیلی دراکولا آگاه هستند و قلعه  برن که سرچشمه  این افسانه است یکی از دیدنی ترین نقاط رومانی محسوب می شود. در نقاط دیگر  در جنگل هایی که رشته کوه های کارپاتیاز را پوشش داده اند زیستگاه برخی گونه های رو به انقراض از حیوانات به چشم می خورد که بازدید از آنها می تواند تجربه ای شگفت انگیز باشد..

راهنمایی سفر به رومانی

هوای گرم و مطبوع، کیلومتر ها ساحل شنی، کوه های باستانی و اقامت گاه های مدرن پذیرای مهمانانی هستند که به ساحل دریای سیاه در رومانی سفر می کنند. در این خط ساحلی تعداد زیادی اقامتگاه و خدمات رفاهی وجود دارد و  همچنین آثار به جا مانده از یونان باستان متعلق به 3000 سال پیش نیز در این مکان  قابل رویت هستند.از کلیسا های تاریخی رومانی می توان به بیرتان فورتیفاید در ترانسیلوانیا اشاره کرد. اطراف این کلیسا روستای زیبایی وجود دارد که بنا های یادبود قدیمی زیادی نیز در آن واقع شده است. قلعه دراکولا یا همان برن در ترانسیلوانیا نیز یکی از مکان  است که حتما باید ببینید. شاید جالب باشد که بدانید در این قلعه هنوز تعداد زیادی لباس رزمی و مبلمان های قدیمی نیز وجود دارد.

راهنمایی سفر به رومانی

از دیگر جاذبه های گردشگری رومانی می توان به قلعه کاروین  اشاره کرد . این بنای دیدنی زیبا ترین قلعه  رومانی به سبک گوتیک است. در این قلعه خاندان های سلطنتی زیادی زندگی کرده اند. همچنین از شهر های متعلق به قرون وسطی در این کشور می توان براسو، سیبیو و مدیاز را نام برد.البته باید بدانید که مراکز اسپای زیادی نیز در رومانی وجود دارد. روستای بازنا که در کنار شهر تاریخی مدیاز قرار دارد یکی از این مراکز اسپا را دارد که در سال 1842 ساخته شده است.

راهنمایی سفر به رومانی

اگر قصد خرید داشتید به مرکز خرید پرومنادا در بخارست بروید. از بهترین هتل های رومانی می توان به هتل آلپین در شهر براشوو و هتل رادیسون بلو و هتل هووارد جانسون در بخارست اشاره کرد. که میتوانید در تور رومانی از آن لذت ببرید